  • Data: 2012-10-22 16:12:11
    Temat: Re: Opłaty parkingowe a brak dowodu wpłaty z automatu rogatki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Jabłoński wrote:
    > Kończę pięcioletni okres studiów i w tym okresie zawsze, gdy jeździłem
    > motocyklem przejeżdżałem obok rogatki opłat bez konsekwencji za
    > nieuiszczenie opłaty. Dziś wyskoczył z budki ochroniarz przy wyjeździe i
    > pod groźbą pisma do kanclerza nakazał uiścić w maszynie otwierającej
    > rogatkę 2 zł.

    No i słusznie.

    W pewnym momencie zgłupiałem, ponieważ przejeżdżałem tam
    > tysiące razy

    to juz wisisz conajmniej 2000 zl.

    i nikt nic z tego powodu nie robił.

    Musisz dostac w ucho, zeby zapłacić?

    Pomijam kwestię tego,
    > że motocykl zajmuje 2x mniej miejsca niż samochód, więc kwota powinna
    > być adekwatnie mniejsza za opłatę parkingową

    bo?

    (tak przynajmniej jest w
    > cywilizowanym kraju)

    którym?

    , ale ciekawi mnie czy w ogóle pobieranie opłat jest
    > w naszej uczelni legalne skoro na wjeździe oraz przy wyjeździe gdzie
    > pobierana jest opłata nie jest wydawany żaden dokument potwierdzający
    > wpłatę.

    bo nie musi. Dokument możesz zapewne dostać na uczelni.

    > Jak to wygląda z punktu widzenia prawa? Nie wiem tylko czy te
    > rogatki są własnością uczelni czy też może zewnętrzna firma to prowadzi.

    z punktu widzenia prawa to właśnie wisisz im sporo kasy.