  • Data: 2012-10-24 01:05:07
    Temat: Re: Opłaty parkingowe a brak dowodu wpłaty z automatu rogatki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 22 Oct 2012, Jabłoński wrote:

    > Jeszcze pytanie w kwestii dowodu wpłaty o który będę się ubiegał. Rozumiem,
    > że uczelnia ma takowy mi wydać na moje żądanie.
    > Takowe dowody wydaje w zupełnie innym budynku oddalonym znacznie od miejsca w
    którym jest wyjazd.
    > Mało tego, budynek ten jest czynny tylko od 7-15.
    > Co w takim razie z możliwością otrzymania dowodu wpłaty?

    Sedno zapodał 'witek'.
    Dla porządku podstawa prawna:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,23,63,767,,,
    ustawa-z-dnia-29081997-r-ordynacja-podatkowa.html
    +++
    Art. 87.
    [...]
    § 3. Podatnicy wymienieni w § 1, od których zażšdano rachunku przed
    wykonaniem usługi lub wydaniem towaru, wystawiajš rachunek nie póŸniej
    niż w terminie 7 dni od dnia wykonania usługi lub wydania towaru.
    Jeżeli jednak żšdanie wystawienia rachunku zostało zgłoszone po wykonaniu
    usługi lub wydaniu towaru, wystawienie rachunku następuje w terminie
    7 dni od dnia zgłoszenia żšdania.
    ---

    Natomiast, przyznaję, widzę niezły hak.
    Otóż jeśli uczelnia występuje jako JEDNA instytucja, to na 99%++ są
    zapatowani - zaraz wyjaśnię dlaczego.
    I na jakieś 97%++ już to obeszli - chyba, że kwestor dotąd się nie
    potknął na pojęciu pt. "kasa rejestrująca".

    Po kolei:
    - usługi dla ludności podlegają rejestracji na kasie fiskalnej
    - od tego są wyjątki, ale *wydaje mi się*, że akurat pobieranie
    opłaty "do ręki" nijak się nie łapie
    - a na zwolnienie ogólne, kwotowe, uczelnia raczej się nie załapie,
    za duży podmiot.

    Czyli byliby utopieni kasą fiskalną :>, które w praktyce wymusza
    natychmiastowe wydanie pokwitowania.

    Ale...
    Ale dla VAT podatnikiem może być "inny podmiot".
    W szczególności spółka cywilna.
    I dajmy na to S.C. dowolnej osoby prawnej i jakiegokolwiek innego
    podmiotu (osoby prawnej lub fizycznej) już korzysta z *odrębnych*
    zwolnień z VAT i kasy rejestrującej.

    Pierwsze i podstawowe pytanie brzmi więc: *KTO*, w roli podmiotu
    gospodarczego, pobiera tę opłatę?
    Uczelnia, jej "wydzielona jednostka", czy oddzielnie zawiązany
    podmiot gospodarczy zajmujący się parkingiem?

    > Gdy z uczelni wyjeżdżam o 19 (wtedy
    > kończę zajęcia) to już dowodu nie otrzymam.

    Sądzę że się mylisz.
    Najpóźniej w 7 dniu od wyrażenia żądania (w sposób dający się
    udowodnić) będziesz miał "postawiony do dyspozycji" kwit.
    Bo zobowiązany do wystawienia rachunku musi go *wystawić*
    i wydać, nie mylić ze ściganiem zainteresowanego otrzymaniem
    aby mu go wręczyć.

    pzdr, Gotfryd