  • Data: 2009-10-30 20:16:00
    Temat: Odprawa i dodatkowa płaca - czy wpłynie na zwrot emerytury?
    Od: Wojciech Urban <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam taką sytuację - miałem naliczoną i wypłaconą emeryturę od września
    2009 r. Pracowałem do końca października 2009 i otrzymałem odprawę
    zgodnie z regulaminem w zakładzie pracy oraz kilkukrotne dodatkowe
    wynagrodzenie z tytułu przejścia na wcześniejszą emeryturę.

    Moje pytanie jest takie - czy istnieje możliwość, że będę musiał
    zwrócić otrzymaną emeryturę po rozliczeniu dochodów za bieżący rok?
    Nie miałem zawieszonej emerytury w momencie, gdy otrzymałem odprawę i
    dodatkową ekstra płacę. Zatem te dochody wliczają się jak rozumiem do
    kwoty dochodu w okresie pobierania emerytury...

    Nie znam się na przepisach ZUS, ale mam wrażenie, że przekroczę jakieś
    progi/limity i będę musiał zwracać środki do ZUS.

    Jak sądzicie, czy tak faktycznie będzie?

    Dzięki za wyjaśnienia.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Urban