    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: po sprawie o alimenty
    Date: Mon, 23 Dec 2002 22:20:27 +0100

    Użytkownik <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...
    > Dzień dobry,
    >
    > Krótki opis:
    > Małem dziś pierwszą sprawę a alimenty. Pozew wniosła moja żona /jeszcze/.
    > Przyszła na rozprawę z adwokatem (tj z Pania adwokat). Dziś rano złożylem
    > biurze podawczym odpowiedź na pozew. Jeden podbity egzemplarz dałem
    sędzinie na
    > sali - zaraz na samym początku.

    zbyteczne skoro złożyłeś na biurze podawczym...

    W dokumencie tym ustosunkowałem się do pozwu -
    > m.in. zaproponowałem niższą kwotę alimentów (w pozwie jest wg mnie
    wygórowana),
    > wpisałem też wniosek o ustalenie widzeń z dzieckiem.

    kontakty z małoletnim to odrębna sprawa i należy ją złożyć na biurze
    podawczym w 2 egz.trzeci dla ciebie w tresci zaproponować harmonogram
    spotkać...

    > Strasznie się od razu zdenerwowała i wzburzyła - że za późno (choć nie
    > określono terminu składania wniosków), ze miałem cały tydzień, że ona nie
    > będzie tego teraz czytać a wogóle to ustalnie widzeń z dzieckiem to nie na
    tej
    > sprawie, że jak chce to mogę sobie założyć nową, ze ona to odrzuci itd.

    i pewnie tak zrobi choc wcale nie musiałaby , z dobrej swoje woli mogłaby
    skierować go do dekretacji i jedynie zarządzić usuniecie braków formalnych

    Młody
    > człowiek jeszcze jestem (27l)

    widziałam już w Temidzie jak ją nazywasz młodszych :-)

    pozwany sie zgadza ? - nie zgodzilem sie.

    i słusznie jeżeli ku temu były podstawy...

    > Moje pytania:
    > 1. Odnośnie mojej odpowiedzi na pozew - chcialem zeby było to na piśmie i
    > chciałem to samo powiedziać na sali - Sędzina mi nie pozwoliła . Czy mogła
    tak
    > potraktować mój wniosek ?

    tak bo niby dlaczego ma na kolanie rozpoznawać pismo złożone na sali?
    Czy on będzie brany pod uwagę?

    oczywiście dlatego odroczyła na późniejszy termin ...

    Kto się do niego ma
    > ustosunkować ?

    powódka ma się ustosunkować do twojej odpowiedzi na pozew a konkretniej jej
    pełnomocnik

    Jak i kiedy to bedzie ? Kiedy tego mogę sie dowiedzieć ? czy
    > muszę czekać 2 miesiące ?

    tak musisz czekać
    > 2. Czy zachowanie sędziny wobec mnie było ok ? - tak można ? - nie mogłem
    sie
    > wypowiedzieć - czesto przerywała mi w pól zdania i zadawała następne
    pytanie.
    > pod koniec stwierdziła że staram sie ja pouczac ale tu ona zna sie na
    prawie a
    > nie ja ... "facet, wymadrza sie i do tego gówniarz" (tego nie powiedziała
    ale
    > wyczułem to w jej głosie)

    jak uwazasz ? takich spraw jak twoja jest tysiące i gdy każdemu dała by
    możliwość wygadania się to zastała by ją Wielkanoc...

    > 3. Odrzucenie mojego wniosku o ustalenie kontaktów z dzieckiem - czy mogła
    > zrobić i stwierdzić - niech Pan sobie zakłada nową sprawę - to zajmnie tak
    > pewnie z pół roku - jak znam życie..... a dziecka bardzo mi brakuje - żona
    > razem z rodzicami bardzo utrudniaja mi kontakty z dzieckiem (wczoraj np
    dajac
    > prezent usłyszałem /przy świadku/ - "Masz 15 minut i to w przedpokoju, w
    > butach !"). Prawnikiem nie jestem - ale czytać to mnie już dawno
    nauczyli -
    > KRiO to sobie poczytałem.

    j.w takie sprawy o kontakty nie mają nic wspolnego z alimentami...
    nalezy je odrębnie składać ...

    > Utrudnianie mi kontaktów z dzieckiem - jest utrudnianiem mi wykonywania
    praw i
    > obowiazków alimentacyjnych - czyli widzenia z dzieckiem i wychowyawanie to
    tez
    > alimenty. Chyba ze nie mam racji ....

    nie masz ...możesz być pozbawiony włady, mozesz mieć sądowy nakaz widzen a
    obowiazek alimentacyjny będzie na Tobie ciążył...

    > czy sędzina nie złamała art.135p2 ?

    zapewniam cie ,ze nie

    Czy mogła tak zrobic ? Kiedy sie dowiem czy
    > mój wniosek o widzenia został przyjęty czy odrzucony ?

    prawidłowo powinien być odrzucony ...moja dobra wola zadekretować go nie
    odrzucając...

    Musze czekać 2 mies.?

    tak chyba ,ze nie odrzuci a zadekretuje wniosek o kontakty wtedy
    prawdopodobnie wezwie o usunięcie braków formalnych wniosku..

    > czy można to jakos przyspieszyć (dziecko czeka na mnie, ja tez za nim
    > tęsknie......) czy jeśli sędzia odrzuci wnioske to moge coś jeszcze
    zrobić -
    > poza złożeniem odzielnej sprawy ? Złożyć jakąś skargę - czy lepiej nie
    drażnić
    > sędziny ?

    na co złożysz skargę ,że błędnie składasz wniosek to ręcze ,ze otrzymasz
    pismo przewodniczącego wyjaśniające,że błąd Ty zrobiłeś błąd a odrzucenie
    sędziego było zasadne..

    > 4. Sprawa mojego telefonu - czy można tak robić- po co im te dane ?co z
    nimi
    > zrobią ? i jeszcze numer telefonu ? Na moje pytanie "w jakim celu?" -
    Sędzina
    > odpowiedziała ze jest to celowe i tyle ....

    sedzia ma prawo pytać o wszystko ...a zapytanie o telefon,dom ,auto to tylko
    daje jej obraz jaka jest twoja sytuacja materialna ,jak sobie żyjesz...

    > 5. Co to jest postępowanie dowodowe ? co to znaczy i jak będzie wyglądało
    ? Co
    > będą robili ? Prześwietlą mi pracę ? zarobki ? konta bankowe ? telefon ??
    :-)))

    konta mogą , mogą zwrócic sie do zakładu pracy o wykaz zarobków za jakiś tam
    okres, to zależy co zawnioskuje jeszcze powódka...co zawarłeś w treści
    swojego wniosku ...
    > Czego powinien się spodziewać i ewewtualnie obawiać ?

    obawiac raczej niczego ...może też się okazać ,że na następnej sprawie
    sędzie wyda orzeczenie...

    > 6. czy w mojej - opisanej wyżej sytuacji - zasadne będzie branie adwokata
    ?

    nie koniecznie ale należy prawidłowo podchodzic do sprawy, dobrze jest
    poznać troche zagadnienie ,co mi wolno czego nie i co mogę złożyć a czego
    nie w danej sprawie ...sprawa alimentacyjne to wg. mnie czyta formalność
    jednak decyzja należy do ciebie czy sie czujesz na siłach / z postu wynika
    mi ,że jestes bardzo nerwowy, nalezyc do stron,które wchodząc na teren sądu
    nastawiony na swoje racje wykonujac nieprawidłowe posunięcia / proponuje
    pozac troche zagadnienie...

    Ona
    > ma. Ja w zasadzie wolałbym nie - wolę pieniądze dać dziecku - i tak będę
    musiał
    > zapłacić za jej adwokatkę.

    niekoniecznie mozesz wnioskowac jezeli są podst. o zwolnienie w czesci lub w
    całości ...jezli strony zawrzą ugode koszty są po połowie...

    Choć z drugiej strony jeśli mają mnie
    > całkiem "zgnoić i zeszmacić" to może warto - bo jeszcze stracę dziecko.

    dlaczego mają cię "zgnoić ,zeszmacić" przejęty jestes bardzo tylko spokój i
    rozsądne podejscie da prawidłowe zakonczenia...

    Sandra

    > To moje pierwsze wejście do sądu - jestem jeszcze młody :-) - ale po
    > dziesiejszej rozprawie moje opinie o sądach zmieniły się. Zawsze uważałem
    że
    > sądy w polsce traktują obie strony równo i sprawiedliwie. Dziś te 4 Panie
    które
    > były ze mna na sali pokazały mi ze tak nie jest - miałem wrażenie, że
    jestem
    > już na starcie przegrany, równie dobrze mogłoby mnie tam nie być, jakby
    mogły
    > to by mnie chyba zabiły wzrokiem.

    oj wydaje mi się,że jesteś przewrażliwiony ...smiec tak twierdzić po twoich
    wypowiedziach, chciałes prawdopodobnie kogoś przegadać i Ci nie pozwolono na
    zbyt dużo ...do spraw podchodzi sie we właściwy sposób ...

    Sędzina i Pani Adwokat - to cos w stylu -
    > "Samiec Twoj wróg!!! - asaaaa !!" - "Liga broni, Liga radzi, Liga nigdy
    Cie
    > nie zdradzi" ... po prostu - "ten niedobry samiec" zrobil dziecko i nie
    chce
    > placic, tak ??

    w przysłowiach na swoją niekorzyć jestes bardzo dobry i wydaje mi się,że to
    chciałes udowodnić na sali ...a nie tedy droga mój panie ,bo wtedy sie
    uciera takiej osobie nosa...

    to mu dokopiemy, puscimy z torbami . niech ma za swoje... dla
    > dobra dziecka ..... :-(

    nastawienie człowieka,który był pewny do końca swoich racji a tu ups...

    dyplomacja prosze pana pomaga wiecej niż pieniactwo ,jeżeli bedziesz miał
    pytania chętnie odpowiem ...

    pozdrawiam

    Sandra