  • Data: 2002-11-13 17:20:13
    Temat: Odp: Prawo cywilne - jeszcze raz
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Paweł Hajdys <p...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aqu0m3$kc$...@n...gazeta.pl...
    > Witam!

    > Beato, mam wrażenie, że traktujesz Michała jak dziecko, które ma znaleźć
    > cukierka podczas zabawy w ciepło zimno.

    Myślę że gdyby Michał poczuł się tak potraktowany to dałby mi znać. A jak
    ja go traktuję wiem tylko ja - zresztą wyraziłam dośc jasno swoją ocenę
    Michała i zapewniam że jest wysoka. Może dla nas ta zabawa ma inny wymiar
    niż dla Ciebie.

    > Na marginesie, chciałbym przytoczyć z głowy dwa cytaty profesora A.
    Szpunara,
    > którego nazwisko dla osób zorientowanych mówi samo za siebie:
    > - "Prawnicy są to osoby, które potrafią skomplikować nawet najprostszą
    > sytuację".
    > - "Obowiązkiem sędziego nie jest zabawa w Sherlocka Holmes'a"

    Cytowanie z głowy i jeszcze dla osób zorientowanych. No no

    A to było do mnie czy tak in abstracto.
    Może tez mój jakis cytat przytoczysz.

    Cokolwiek napiszesz sędzia orzeknie na rzecz tej strony która go przekona do
    swojego zdania. Nie nauczysz sie argumentacji wydając jedynie wyroki, nie
    nauczysz się wyrokować nie znając zasad argumentacji. Dyskusja nad tym
    kazusem ma wymiar czysto naukowy - mozemy się czegoś nauczyć albo nie.
    Wolisz jak ktoś poda Ci rozwiązanie - wydaje mi się że większą przyjemność
    sprawia dojście do niego samemu. A nawet jak błądzimy sztuką jest obrona
    swojego stanowiska bez zasłaniania się czyimś zdaniem.
    Pozdrawiam Beata