  • Data: 2002-11-13 17:42:49
    Temat: Odp: Lawinik pytanie?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik miro <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqtlcb$pj1$...@n...tpi.pl...
    > witam
    > mam takei pytanie czy kazdy moze zostac lawnikiem?(osoba karana raczej nie
    > ale np czy sa jakiies ograniczenia wikowe itd?) i czy sa za to wyplacane
    > pieniadze jak tak to ile?
    > pozdrawai

    Kandydatów zgłaszają zakłady ,stowarzyszenia, organizacje ,zwiazki .Ławnik
    musi posiadać obywatelstwo polskie,ukonczone 26 lat i w stały pobyt w
    miejscu kandydowania co najmniej 6 m-cy, powinien wyróżniać się
    nieskazitelnym charakterem.Wnioski składa sie w Gminach :-) hmm byli już
    tacy co zasypiali :-) ale mam nadzieje,że zainteresowany tym tematem nie
    jest w wieku kiedy się zasypia:-)

    ławnik sądowy ma prawo na czas pełnienia czynności w sądzie art.144,146§1
    oraz 2 ustawy z 20.06.85 / Dz.U.z 1990r.Nr 23,poz 138 z pozn.zm./

    za udział w sprawie płacone jest około 40 zł. ale nie jestem tego w tej
    chwili pewna:-) wystarczy zadzwonić do księgowej ona poda ile wynosi
    stawka:-)

    Sandra