    From: "kuba" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odmowa przyjęcia mandatu
    Date: Mon, 25 Mar 2002 13:32:14 +0100

    Witam

    Mam taki problem - odmówiłem przyjęcia madatu niezgadzajac sie z opinią
    policjantów co do jego zasadności. (Naruszenie przepisów dotyczących
    wyprzedzania na skrzyżowaniach
    art. 97 k.w. art. 24 ust. 7 pkt 3 p.r.d.) proponownay mandat 250 zł

    W związku ztym mam zostać przesuchany, a następnie sprawa ma się toczyć
    przed sądem grodzkim. Stąd też kilka pytań: - przpraszem za poziom
    niektórych pytan ale jestem w tych sprawach laikiem

    -jak mniejwiecej bedzie wyglądać przesuchanie
    -czy policja może założyć mi kartotekę, zrobić zdjęcia, pobrać odciski
    palców itp.
    -czy do czasu sprawy w sądzie będę w jakikolwiek sposób ograniczony co
    mozliwości wyjazdu za ganice
    -czy mogę mieć jakieś problemy z uzyskaniem wizy
    -czy to ze wystepowałem w sadzie i ewentulanie bylem ukarany bedzie miało
    wpływ na moją przyszłość
    -czy jezeli zaostane ukarany przez sąd bedzie to znaczylo że w wszystkich
    ankietach
    jakie napotkam bede musiał wpisywać ze jestem karany

    -czy jezeli przegram sprawę kwota zasodząna może być wyższa od
    przewidywanego mandatu
    -jakie są koszty sądowe i kto je ponosi
    -czy ktos ma jakies doswiadczenia w podobnych kewstiach czy sprawa w sadzie
    przeciwko policji
    jest do wygrania

    -gdzie w sieci znajdę informacje na temat działania sądów grodzkich
    ewentualnie informacje na tematy postepowania przy odmowie przyjęcia
    mandatu.

    Generalnie interesuje mnie czarny scenariusz, chciałbym wiedzieć co mnie
    może spotkać
    w najgorszym przypadku i na spokojnie rozważyć czy jest jakikolwiek sens
    dochdzenia
    swoich racji. Czy poprosu należy połozyć uszy posobie, i nie narazać się na
    zbytczne komplikacje

    Dodam ze nie jest mi specjalnie zal tych pieniazkow, prędzej punktów (5),
    pewnie lepiej
    było by wydać to na coś innego ale co tam. Poprostu wydaje mi sie że mam
    racje i mam dość
    wybierania mniejszego zła i płacenia za swięty spokoj. Miałem już taka
    sytuacje że policjant
    (z tej samej komendy) po długiej argumentacji z mojej strony obnizyl mandat
    do 50 zl ,
    i tak na dobra sprawe dostalem go tylko dlatego ze mu sie osobiscie cos nie
    podobalo
    bo nijak nie mogł na podstawie kodeksu drogowego poprzeć swoich zarzutów,
    a nie potrafil się wycofać.

    Pozdrawiam
    Kuba