    From: "Tygrysek" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Od razu firma windykacyjna?
    Date: Mon, 20 Mar 2006 20:55:18 +0100

    Witam po raz pierwszy na grupie.

    Mam taki problem. Rozwiązałem umowę z dostawcą internetu i przestałem płacić
    im za tę usługę. Tyle że mojej uwadze umknął 30-dniowy okres wypowiedzenia,
    więc ostatniego abonamentu nie zapłaciłem. W umowie napisane jest tylko, że
    za zwłokę będą naliczane odsetki ustawowe. Płatność miała być w lipcu 2005.
    Teraz otrzymałem wezwanie do zapłaty od firmy windykacyjnej: zaległy
    abonament + odsetki + 200zł "koszty upomnienia". Wcześniej nie było żadnego
    wezwania do zapłaty ani telefonu - żadnego upomnienia!
    Dostawca internetu faktury VAT udostępnia do pobrania przez internet.

    Czy dostawca internetu mógł sprzedać dług firmie windykacyjnej bez
    uprzedzania mnie ani bez wcześniejszego wezwania do zapłaty?
    Czy firma windykacyjna mogła doliczyć 200zł? Powołują się na art.471 k.c.:
    "Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub
    nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte
    wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności
    nie ponosi."

    Pozdrawiam
    Tygrysek