  • Data: 2008-10-03 17:15:25
    Temat: [OT] semantyka zdania
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <s...@g...com> wrote
    > Gdzie w tym zdaniu wychodzi na to że pies
    jechał rowerem?

    Widzisz, bo ludzi zapominają jaką wagę ma przecinek. I wychodzi
    niejednoznacznie.

    A: Jadąc rowerem, zaatakował mnie przy posesji pies
    B: Jadąc rowerem zaatakował mnie przy posesji pies

    widzisz różnicę? Chodziło Ci o A, a napisałeś B.

    Inaczej: Jadąc radiowozem zatrzymał mnie policjant.
    Czy to zdanie sugeruje, że ja jechałem radiowozem czy raczej policjant....?
    Napisałeś tak samo, tylko zamiast policjanta był pies.