  • Data: 2010-05-17 10:33:19
    Temat: [OT]Re: Przychodze do sklepu - karta drozej
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (17.05.2010 11:59), mi wrote:

> [...]
    > 2. odnosił się nie do każdej spółki giełdowej a do tych, gdzie
    > rozdrobnienie akcjonariatu uniemożliwia sprawny nadzór właścicielski.
    > Czyli nic nie ma do tego giełda, spółka pozagiełdowa także może być w
    > takiej sytuacji.
    > 3. Argumentował, że nie ma wielkiej różnicy w skutkach między podmiotem
    > państwowym (należącym do wszystkich czyli do nikogo, gdzie wielka lub
    > mała polityka odciska swoje piętno) a podmiotem prywatnym bez realnego
    > nadzoru właścicielskiego, gdzie zarząd prowadzi swoją politykę. Dość
    > często nawet szkodliwą dla wszystkich akcjonariuszy.

    Wybacz, ale stwierdzenie że >>,,Spółka akcyjna" to krok w stronę
    komunizmu zwanego ,,kapitalizmem społecznym".<< jest kuriozalne w ustach
    wolnorynkowca.
    (http://korwinmikke.blogbank.pl/2008/08/05/kruk-w-bi
    eliznie/)

    Albo z tego samego linku : "Nie ukrywam: jestem zdecydowanym wrogiem
    spółek akcyjnych - a to dlatego, że właściciel powinien ponosić
    konsekwencje (również karne!) za swoje działania."

    Czyli inaczej mówiąc, wolnorynkowiec jest wrogiem spółek kapitałowych.
    Czyli rollback do XVII wieku i wszyscy mają jednoosobowe DG/spółki
    osobowe. Czy to nie jest kuriozalne?

    > W pełni się z tym poglądem zgodzę. Ostatnie przypadki spółek typu AIG
    > udowodniły, że podmiot taki może być fatalnie zarządzany a spółce grozić
    > upadek... gdy zarząd rozdaje miliardowe premie.

    So what? Przecież na tym polega wolny rynek - jedne podmioty są dobrze
    zarządzane a inne nie. One bankrutują, ich rynek przejmują inne - z tych
    innych te które są dobrze zarządzane przetrwają, te które są źle
    zarządzane bankrutują itd....

    p. m.