  • Data: 2010-05-17 13:15:34
    Temat: Re: Przychodze do sklepu - karta drozej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 May 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    [...a tu jeszcze bodaj Liwiusz...]

    > No to se dopłacisz, o ile sprzedawca tak uważa.

    Udajesz?
    Naprawdę?
    Nie widzisz, że jak *NA CIEBIE* trafi, to przyjdziesz na .prawo
    i będziesz marudził że przecież "to było w cenie" i Ci się należy
    jak psu micha??

    Przecież wyraźnie zaproponowałeś, żeby opłata za przesyłkę była
    doliczona do *CENY TOWARU*.
    Czyli jak ktoś dziś może tam mieć "+0zł" za odbiór osobisty, to
    później będzie płacił np. "+6zł" (za odbiór osobisty), jak wszyscy :>
    (całkiem jak przy kartach i domaganiu się, aby "gotówkowicze"
    dopłacali do "karcianych" :>)
    I nic to, że część sprzedających tak *robi* - ale to jest ich
    wolny wybór (a mój wybór, to czy u nich kupić czy nie).
    I bardzo proszę o pozostawienie sprzedawcom prawa do tego, żeby
    ustalali iż "każdy klient płaci za własne fanaberie", dobrze?

    A w takim układzie jaki proponowałeś, na 100% - jak nie Ty to kto
    inny - przylezie z wydrukiem aukcji "cena 12zł" (z wliczoną
    przesyłką listem) i będzie pyszczył że nie doszło do Londynu
    pocztą królewką pierwszej klasy.
    Nie widzisz, że żądanie "ale on mi miał WYSŁAĆ, bo przesyłka
    była W CENIE" [tup] jest tej samej kategorii, do wrzucanie do
    jednego worka kosztów wynajmu (nie dających się przypisać do
    konkretnej transakcji) i prowizji od karty (mocno, BARDZO mocno
    przyrośniętej do konkretnego zakupu)?

    > Za to teraz jest:
    >
    > towar: 1zł
    > przesyłka: 20zł
    > faktura: 1zł, bo mamy w dupie, że nam zapłaciłeś 21zł.

    Faktura za 21 zł.
    A przynajmniej ja takie dostawałem (może pomijając fakt, ze proporcje
    nigdy nie były aż TAK drastyczne).
    We wszystkich możliwych wersjach - tj. koszt przesyłkie oVATowany,
    koszt przesyłki nieoVATowany, policzone razem, policzone osobno...

    Jak Ty wybierasz tych kupujących????
    (a, chyba wiem - wg kryterium "czy 'na kartę' nie doliczają prowizji"
    pewnie, bo to tacy co im dziesięć procent wte albo wewte zwisa ;))

    No i coś jeszcze - jakby chodziło o to, że w ten sposób oskubują
    allegro, to bym rozumiał awanturę o doliczanie opłaty do podstawy
    prowizji.
    Ale nie do ceny! (po to, żeby "odbiór osobisty" miał dopłacać
    do co wygodniejszych)

    pzdr, Gotfryd