  • Data: 2010-05-17 10:57:56
    Temat: Re: Przychodze do sklepu - karta drozej
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (17.05.2010 12:30), Liwiusz wrote:

    > To zastanów się, dlaczego zazwyczaj w lodówce są drogie napoje
    > coca-coli, a na półkach tanie oranżady za 1zł. Z piwem tak samo.

    Ale to jest właściwe podejście - skłonić klienta do tego żeby kupił
    droższy produkt jeżeli korzysta z lodówki. Jednak jeżeli weźmie ten sam
    napój (np. Colę) to czy to będzie z lodówki czy z półki - zapłaci tak samo.

    > Podobnie: wchodzisz i brudzisz w EuroRTVAGD, płacisz za odkurzacz
    > 400zł, idziesz do sklepu internetowego, płacisz za niego 280zł (np.
    > odkurzacz Zelmer Galaxy).
    >
    > To, że nie widzisz pewnych kosztów, nie znaczy, że ich nie ma.

    Nie twierdzę że ich nie ma. Tylko stanowczo się sprzeciwiam tezie że
    uśrednianie kosztów jest myśleniem na krótka metę.

    Wyobraź sobie że w EuroRTVAGD na półce odkurzacz kosztuje 280zł, a po
    dojściu do kasy (lub nawet przed wejściem do sklepu) byś się dowiedział
    że jeszcze dochodzi za magazynowanie, ekspozycję, prezentację,
    sprzątanie, to , tamto, co innego i wychodzi dla jednego 380zł dla
    drugiego 420zł? Raczej nie zdobyłoby to uznania klientów.

    p. m.