  • Data: 2010-05-17 13:40:18
    Temat: Re: Przychodze do sklepu - karta drozej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem wrote:

    > Wiele kosztów się uśrednia po klientach. Np. w sklepie koszt prądu -
    > jeden weźmie napój z lodówki, drugi taki sam napój z półki - nie
    > spotkałem się nigdy żeby napój z lodówki (obciążony przecież kosztem
    > schłodzenia) był droższy od tego z półki.

    A ja się spotkałem. Na półkach były 4-paki,a w lodówkach pojedyncze
    butelki. I one były droższe.

    Nawet jeśli ceny są takie same, to nikt tego sklepom na siłę nie narzuca.

    Wiadomo, że supermarkety wrzucą koszty kart w ceny i nie będą pobierać
    prowizji. Mniejszcze, żeby przeżyć zostaną "dobrowolnie" zmuszone do
    tego samego. I problem zniknie.

    > Mimo tego że jedni zużywają takich kosztów więcej niż inni, nie
    > spotkałem się (i mam nadzieję że się nie spotkam) ze sklepem gdzie do
    > ceny z półki muszę doliczyć: 10gr za napój z lodówki, 30 gr za
    > kasowanie, 50gr za długie wybieranie produktów. Te koszty są uśrednione
    > i zawarte w cenie produktów. Nie widzę powodu dlaczego koszt zapłaty
    > kartą miałby być inaczej traktowany.

    Ale nie ma zakazu. Przy kartach jest.