  • Data: 2012-02-02 11:57:18
    Temat: Niezgodność uchwały rady gminy z prawem
    Od: Ariusz <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jaka jest procedura by np. jakąż UCHWAŁĘ RADY GMINY, bądź POWIATU
    unieważnić.
    Wiem, że jeżeli uchwała jest niezgodna z jakąś ustawą to można ja
    zaskarżyć - ale gdzie? do wojewody?

    Jaka jest procedura czy skrzący musi wykazać tą niezgodność, czy
    wystarczy poddać w wątpliwość, a ktoś inny to oceni.

    Jest np. (zmyślona): uchwała powiatu, która mówi, że po lesie może
    poruszać się tylko i wyłącznie 7 traktorów. Reszta może ale tylko
    zaprzęgiem konnym. Bo uchwała niby ma chronić przed hałasem i skażeniem
    środowiska.

    Ale w tej uchwale nie pisze, które to traktory, na jakiej zasadzie
    wydawane są zezwolenia. Ponoć jest jakieś rozporządzenie, do którego
    uchwała nie odsyła, i nikt nic nie wie.

    Czy ktoś może podpowie gdzie i jak powinno wyglądać pismo by taką
    uchwałę zaskarżyć?

    Ariusz