eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową - brak paragonu po uznaniu reklamacji › Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uznaniu reklamacji
    From: Marcin Majchrzak <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uznaniu reklamacji
    Date: Sat, 25 Jul 2009 06:12:05 -0700 (PDT)

    Szanowna grupo,

    Miałem dziś niemiłą przeprawę w Auchan. Żeby się nie powtarzać proszę
    o przejrzenie skargi jaką wysłałem do Kontaktu z Działem Komunikacji
    Auchan Polska.

    Wyraźcie proszę swoje zdanie, czy nie nadinterpretuję praw klienta/
    konsumenta na swoją korzyść. Czy polskie prawo zmusza mnie do
    posiadania paragonu nawet w takiej sytuacji.

    </skarga do Auchan>

    Szanowni Państwo,

    Niedawno reklamowałem towar na podstawie niezgodności towaru z umową.
    Punkt reklamacji towar przyjął, wykonał kserokopię paragonu i wydał mi
    dokument przyjęcia towaru.

    W ciągu dwóch tygodni nie było żadnego kontaktu ze strony Auchan
    Częstochowa, więc po 16 dniach pojechałem osobiście odebrać nowy
    towar.

    Tutaj zaczęły się schody. Punkt reklamacji odmówił mi wydania towaru
    ponieważ nie miałem przy sobie oryginału paragonu, a jedynie dokument
    przyjęcia towaru.

    1. Udowodniłem składając reklamację, że jestem właścicielem
    uszkodzonego towaru, co sklep potwierdził przyjmując reklamację.
    Dlaczego mam udowadniać to raz jeszcze?

    2. Sklep miał w rękach oryginał paragonu i zrobił z niego kopię. Na
    dokumencie zwrotu są dane paragonu wystarczające do jego identyfikacji
    w systemie komputerowym Auchan. Do czego więc sklepowi potrzebny
    paragon?

    3. Auchan przyjął ode mnie wadliwy towar wydając dokument przyjęcia. W
    tym momencie Auchan ma zarówno towar jak i gotówkę. Jego wydanie
    uzależnia od posiadania przeze mnie paragonu. Dowiodłem już, że
    paragon mam. Ponadto, to nie paragon składał reklamację, tylko osoba.

    4. Jeśli zgubiłem paragon a Auchan ma zarówno towar jak i pieniądze za
    niego - czy jest to przywłaszczenie czy wyłudzenie? Przypominam, że
    towar został przyjęty na podstawie paragonu.

    5. Serwis reklamacyjny zarzekał się, że nie mogą mogą mi wydać towaru
    bez paragonu, bo ochrona marketu tego nie przepuści. Nie obchodzi mnie
    co zrobi ochrona, nie ja ją zatrudniam, a towar NIE jest własnością
    ani ochrony, ani sklepu. Towar jest mój.

    6. Serwis reklamacyjny zarzekał się, że nie mogą mi wydać gotówki, bo
    "panie w punkcie obsługi nie wydadzą jej bez paragonu". Do czego im
    mój paragon, skoro wszystkie informacje mają w systemie komputerowym?
    Zresztą, mnie NIE obowiązują wewnętrzne przepisy i procedury Auchan.

    7. Kierownik punktu reklamacji stwierdził, że paragon jest jedynym
    (obok faktury VAT) dowodem zakupu, więc bez tego dowodu nie może mi
    wydać towaru. Nieprawda - dowodem zakupu może być dowolny dokument
    jednoznacznie stwierdzający że dany towar nabyłem. Miałem taki
    dokument ze sobą - protokół przyjęcia, zrobiony zresztą na podstawie
    paragonu.

    8. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej nie mówi
    nic o konieczności posiadania dowodu zakupu (a w szczególności
    paragonu...) w przypadku potrzeby skorzystania z reklamacji tytułu
    niezgodności towaru z umową. Z reklamacji może skorzytać uprawniona do
    tego osoba - a serwis Auchan potwierdził to akceptując reklamację.
    Dlaczego żąda więc ponownego potwierdzania? Czy wewnętrzne procedury
    Auchan mają moc nadrzędną nad polskim prawem?

    <skarga do Auchan/>