eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową - brak paragonu po uznaniu reklamacji › Re: Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uznaniu reklamacji
  • Data: 2009-07-27 08:12:49
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uznaniu reklamacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 25 Jul 2009, Marcin Majchrzak wrote:

    > 4. Jeśli zgubiłem paragon a Auchan ma zarówno towar jak i pieniądze za
    > niego - czy jest to przywłaszczenie czy wyłudzenie? Przypominam, że
    > towar został przyjęty na podstawie paragonu.

    Tu masz skądinąd rację.

    > 5. Serwis reklamacyjny zarzekał się, że nie mogą mogą mi wydać towaru
    > bez paragonu, bo ochrona marketu tego nie przepuści. Nie obchodzi mnie
    > co zrobi ochrona, nie ja ją zatrudniam, a towar NIE jest własnością
    > ani ochrony, ani sklepu. Towar jest mój.

    Tu też.

    > 6. Serwis reklamacyjny zarzekał się, że nie mogą mi wydać gotówki, bo
    > "panie w punkcie obsługi nie wydadzą jej bez paragonu". Do czego im
    > mój paragon, skoro wszystkie informacje mają w systemie komputerowym?
    > Zresztą, mnie NIE obowiązują wewnętrzne przepisy i procedury Auchan.

    A tu nie.
    Problemem nie są "wewnętrzne przepisy Auchan", lecz procedury
    opisane przez Ministra Finansów w zakresie "obsługi paragonów".
    Problem jest taki, że owe przepisy są *zbyt* restrykcyjne,
    zdaniem np. Rzecznika Konsumentów ew. zwrot pieniędzy powinien
    przysługiwać "oczywiscie", co ma się nijak do wymagań dotyczących
    podatków (z roporządzenia).
    Faktycznie bezprawne są przepisy dot. paragonów fiskalnych, bo
    sprzeczne z ustawą o ochronie konsumentów czy jak jej tam, ale
    to niewiele zmienia.

    To nie Auchan postanowił, że potrzebny jest zwrot paragonu.
    Rozporządzenia ostatnio nie sprawdzałem, ale bardzo wątpię aby
    (już?) dopisano tam warunki "unieważnienia" paragonu bez jego
    fizycznego zwrotu.

    > Czy wewnętrzne procedury
    > Auchan mają moc nadrzędną nad polskim prawem?

    s/wewnętrzne procedury Auchan/przepisy wydane przez MF w zakresie
    paragonów fiskalnych/

    Co akcentuję: IMO *prawdą* jest bezprawność procedury.
    Ale nie jest prawdą, że to "Auchan wymyślił".

    pzdr, Gotfryd