eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową › Niezgodność towaru z umową
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Netx <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezgodność towaru z umową
    Date: Mon, 18 Jul 2011 23:19:24 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <j02812$nik$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.73.24.2
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1311023970 24148 178.73.24.2 (18 Jul 2011 21:19:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Jul 2011 21:19:30 +0000 (UTC)
    X-User: solar-max
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    Thunderbird/3.1.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:683534
    [ ukryj nagłówki ]

    Kupiłem niedawno (4 czerwca) dość drogi dysk SSD w firmie
    Komputronik i kiedy dysk działa jako systemowy powoduje
    30-sekundowe przerwy w pracy systemu i okazyjnie BSODy, przy
    czym problem jest znany w Internecie i na forach, nie ma 100%
    rozwiązania (częściowo pomaga upgrade "firmware" ale nie
    wszystkim i nie w 100%). Dysk był b.drogi. Oddałem go
    Komputronikowi 5 czerwca (dzień po zakupie) na gwarancję i
    teraz (po ponad 30 dniach) chcą mi dać "nówkę" zafoliowaną
    (jutro). Jednak jest to dla mnie uciążliwe bo nie chcę już
    się męczyć z tym dyskiem (musiałbym praktycznie szukać na
    niego klienta).

    W związku z tym zamiast odbierać dysk nowy, chcę złożyć
    reklamację z tytułu niezgodności z umową i domagać się zwrotu
    kasy - ponieważ nowy dysk będzie miał ten sam "bug" a inne
    dyski jakie mają w ofercie są wolniejsze od tego co kupiłem.

    1. Czy takie roszczenie (o zwrot kasy) z wymienieniem powodu
    (jak wyżej) jest możliwe w ramach reklamacji z tytułu
    niezgodności towaru z umową?

    2. Na jakie konkretnie ustawy mam się powołać ? W sieci
    znalazłem wzór pisma w którym powołuje się na ustawę (nie
    wiem czy aktualnie tę co trzeba?):
    "Na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego ( Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz.1176 ze zmianami )
    składam reklamację dotyczącą:..."
    Czy to jest aktualna podstawa prawna na którą trzeba się
    powołać, czy coś się zmieniło? Jeśli się zmieniło to
    prosiłbym bardziej biegłych w tych sprawach o podanie na jaką
    podstawę prawną należy się powołać.

    Proszę o pomoc i pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1