  • Data: 2003-09-29 16:56:42
    Temat: [Nieruchomości] Umowa z agencją
    Od: Mariusz <m...@a...waw.pll> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam do sprzedania mieszkanie.
    Zdecydowałem się na pośrednictwo agencji. Podpisałem umowę, która
    m.in. przewiduje karę umowną w wysokości 2x prowizji za sprzedaż
    mieszkania osobie poleconej przez agenta, poza jego plecami.
    I teraz sytuacja jest następująca:
    - agent przyprowadza Pana Kowalskiego. Pan Kowalski ogląda mieszkanie
    i wychodzi. Mieszkanie podoba mu się, lecz jest za drogie.
    Jednak ja oprócz pośrednictwa zdecydowałem się na własną rękę
    zamieścić ogłoszenie o sprzedaży mieszkania w prasie.
    Pan Kowalski również czyta prasę w poszukiwaniu ofert. Trafia na moje
    ogłoszenie - nie pozna przez telefon, że to mieszkanie oglądał miesiąc
    wcześniej, był tu raz,z agentem. Dokłądny adres nic mu nie mówi.
    Przychodzi i od progu poznaje, że tu już był.
    Jednak obecna cena jest nieco niższa (brak prowizji, sprzedającemu sie
    spieszy) i pan Kowalski się decyduje.

    I teraz pytanie: Czy Pan Kowalski może bez konsekwencji kupić ode mnie
    mieszkanie bez pośrednictwa agencji? Zaznaczam - karę umowną w umowie
    mam ja, a także Pan Kowalski.

    MARR