    From: copied <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nauka jazdy, ZUS i pracodawca
    Date: Thu, 13 Apr 2006 07:47:57 +0200

    Witam :-)
    Mam przed sobą decyzję, w której ZUS zarządza zwrot niesłusznie pobranego
    zasiłku chorobowego. Moja koleżanka 1,5 roku temu była w ciąży. Miała
    zwolnienie lekarskie (chory powinien leżeć). Przed ciążą rozpoczęła kurs
    prawa jazdy, a w czasie tego zwolnienia, żeby nie stracic kasy za kurs
    kontynuowala jazdy.
    Po powrocie po macierzyńskim do pracy pracodawca ją zwolnił mimo że
    podniosła kwalifikacje. W 4 dni po powrocie do pracy stwierdził, ze jest
    niekompetentna niegramotna itp itd. chociaz przed ciążą miesiąc w miesiąc
    miała premię. (po prostu miał inną na jej miejsce) 2 linie bzdurnych
    zarzutów. Ale to inna historia.

    Istotne dla mojego posta jest to, że firma w której robiła prawo jazdy
    przekazała pracodawcy (pewnie na jakiś wniosek ustny czy pisemny - nie
    wiem) dane o tym, kiedy były jazdy, kiedy się kurs skończył itp. A
    pracodawca chcąc jeszcze kopnąć już zwolnioną pracownicę podał te dane do
    ZUS który to wydał decyzję o oddaniu zasilku chorobowego za okres kursu.
    (nawiasem mówiąc 4 tys zł).
    ZUS ma pewnie rację i sprawa jest czysta. Źle wykorzystywała zasiłek.
    Ale czy Szkoła Jazdy miała prawo takie dane wydać? Kurs był za pieniądze
    koleżanki, pracodawca nie dał ani grosza. Nawet nie wiedział, że takowy
    kurs robi. Zaczął szukać już po zwolnieniu pracownicy.

    Można złożyć doniesienie o popełnieniu wykroczenia przez firmę prowadzącą
    Szkołę Jazdy? No bo z jakiej racji przekazali pracodawcy dane kiedy
    kolezanka uczeszczala na jazdy itp?
    --
    pozdrawiam,
    copied