    From: Wojtas <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mandat za brak prawa jazdy
    Date: Fri, 30 Apr 2010 21:35:40 +0200

    Spotkała mnie dziwna i nieprzyjemna sprawa. Zostałem wylegitymowany
    przez patrol policji wodnej. Nie mialem żadnych dokumentów przy sobie
    wiec podeszliśmy do mojego samochodu który był na parkingu gdyz myślałem
    że tam mam dokumenty. Okazało się że mam je w domu. Policjant z policji
    wodnej zaproponował mi mandat w wysokości 50zł za brak prawa jazdy.
    Miałem tylko dowód osobisty. Uznałem to za absurd lecz on twierdził, że
    skoro przyjechałem nad wodę to MUSZĘ mieć prawo jazdy ( przyjechałem
    rano oni kontrolowali mnie po południu ). Mandatu nie przyjąłem, sprawa
    ma trafić do sądu grodzkiego. Czy policja wodna może kontrolować prawo
    jazdy? Czy fakt że policjant nie widział mnie jak kierowałem samochodem
    a wie że jakoś tam wjechałem może uprawniać go do nałożenia mandatu na
    mnie?