  • Data: 2012-08-11 20:36:15
    Temat: Mak na działce
    Od: Jacek <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czytałem ostatnio o karach dla osób "uprawiających" mak na działce w
    ilości np. 3 roślin na areale 0,25 mkw. Jeżeli to mak wysokomorfinowy to
    podpada pod więzienie a jeżeli nisko- to tylko grzywna. Ustawa nie
    przewiduje, że taki mak może wykiełkować bez woli i wiedzy właściciela
    działki i skąd on ma wiedzieć, czy to jest nisko- czy wysokomorfinowa
    odmiana i nie przewiduje różnicy między uprawą 1 rośliny a ich duża ilością.
    Co mam zrobić w przypadku, gdy stwierdzę na działce obecność tej rośliny?
    Zastanawiam się, czy gdy taki mak wykiełkuje to już czyni ze mnie
    przestępcę? Jak go wyrwę i spalę, to dodatkowo będę winien niszczenia
    dowodów? A co w przypadku, jak go wyrwę, zasuszę i wsadzę do zielnika na
    pamiątkę, żeby wnukom pokazać, co kiedyś rosło na działce dziadka?
    Jacek