  • From: "Morgan" <g...@i...t17.ds.pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Licencja Windowsa a leasing
    Date: Wed, 6 Feb 2002 10:47:38 +0100

    Witam jako nowy grupowicz.

    Byc moze pojawialo sie takie pytanie kiedys, ale jak dotad nie znalazlem
    satsfakcjonujacej mnie odpowiedzi.
    Od razu przejde do rzeczy. Chce kupic dla firmy kilka Windowsow (konkretnie
    ME pl OEM) wraz z pakietem Office (tez OEM) i jakims sprzetem komputerowym.
    Ze wzgledu na spory koszt dobrym wyjsciem byloby wziecie tego w leasing.
    Tutaj wg mnie zaczynaja sie schody z licencja na oprogramowanie.
    Wlascicielem oprogramowania i jednoczesnie licencjobiorca bylby EFL.
    Licencja na WIN ME (i zreszta nie tylko na to) zakazuje wynajmowania,
    wydzierzawiania lub wypozyczania oprogramowania przez licencjobiorce (czyli
    EFL). Zatem wynikaloby z tego, ze leasingodawca naruszylby warunki licencji
    Microsoftu gdyby leasingowal mojej firmie Windowsa. W zwiazku z tym w
    przypadku wizyty BSA firma stracilaby oprogramowanie bedace wlasnoscia
    leasingodawcy i komputery bedace wlasnoscia firmy.
    Chciałbym prosic o weryfikacje moich wnioskow, ewentualnie wskazanie innych
    mozliwosci zakupu wiekszej liczby Windowsow niz za gotowke.

    pozdrawiam
    Morgan