    From: Arek <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kto przehanlowal moje dane osobowe?!
    Date: Wed, 07 Dec 2005 20:40:42 +0100

    Witam Grupowiczów!

    Znalazłem dziś w skrzynce przesyłkę reklamową jednego z koncernów
    tytoniowych zaadresowaną na moje nazwisko.
    Zeźliłem się bardzo, bo po pierwsze jestem osobą niepalącą, a po
    drugie nigdy nikomu nie udzielałem zgody na przetwarzanie moich danych
    w celach marketingowych, a już z całą pewnością nie koncernowi
    tytoniowemu!
    Zadzwoniłem na ich infolinię z pytaniem skąd mają moje dane i najpierw
    uzyskałem odpowiedź że nie mogą powiedzieć (coś kręcili), a następnie
    że rzekomo wypełniłem jakiś kupon u hostessy (!) podobno gdzieś nad
    morzem (a co ja niby miałem robić w listopadzie nad morzem?!).
    Póki co moje dane przetwarza kilka banków, dostawcy mediów, allegro...
    Ale nie udzielałem nikomu zgody na cele marketingowe!
    Przypuszczam że może to któryś z banków sprzedał moje dane, bo
    szablony umów są tak skonstruowane, że zawierają zdanie o
    przetwarzaniu i przekazywaniu (!) danych w celach marketingowych. Co
    prawda przy podpisywaniu takiej umowy natychmiast zastrzegałem brak
    zgody i zostało to zaznaczane w ich systemach komputerowych, jednak
    nie mam żadnego potwierdzającego dokumentu na papierze.

    Proszę, poradźcie jak ustalić źródło przecieku? Nie chciałbym robić z
    tego sprawy sądowej bo nie bardzo mam na to czas i pieniądze.
    Natomiast bardzo zależałoby mi na ustaleniu źródła - kto przekazał
    (sprzedał?) im moje dane? Jak się do tego zabrać? Byłbym wdzieczny za
    każdą radę...

    Pozdrawiam
    A.