  • Data: 2007-02-08 07:29:10
    Temat: Kto mi pomoże? (długie)
    Od: Mały <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich. Kupiłem laptopa na allegro w opcji kup teraz. Uzgodniłem
    ze sprzedającym wysyłkę kurierem UPS. Zapłaciłem za towar i wysyłkę.
    Sprzedający wysłał laptopa 01.02.2007 kurierem UPS jako przesyłkę
    ubezpieczoną na 2500 zł. Laptop docierał do mnie aż do dzisiaj - 07.02.
    Wreszcie kurier łaskawie się zjawił. Paczka była dziwnie spłaszczona - na
    pierwszy rzut oka było to widać. Otworzyłem ją przy kurierze - w środku
    laptop gęsto obłożony pogniecionymi gazetami - zabezpieczony tak w miarę,
    można by lepiej, ale sporo gazet, paka wypchana. Wyciągam lapka a tam
    matryca rozwalona, klawiatura wypchnięta na zewnątrz, połamane osłony
    zawiasów - widać tak jakby specjalnie ktoś na niego mocno nadepnął. Zrobiłem
    parę zdjęć cyfrówką. Teraz najfajniejsze - pytam kuriera co robimy? On mi
    mówi: 'niech Pan podpisze że Pan przyjął, a ja jutro podrzucę protokół
    szkody, bo dzisiaj nie mam przy sobie, zapomniałem wziąć'. Myślę sobie,
    przyjmę to popij wodą:-) Więc ja mówię mu, że jak nie ma druków to ja nie
    odbieram paczki - zakleiłem w jego obecności taśmą i powiedziałem, że
    odbiorę osobiście w siedzibie UPS w Lublinie - niech tam otworzą i spiszą
    protokół szkody. Kurier na kwitku napisał 'odbiór własny' wziął pakę i
    pojechał. I teraz najważniejsze moje pytania do wszystkich Was fachowców:-):
    co mam zrobić jutro w tym UPS-sie, żeby mnie nie wycyckali? Jak po kolei
    rozegrać sprawę, jakie kwity podpisywać itd. Proszę o pomoc wszystkich,
    którzy mieli podobne zdarzenie. Laptop ubezpieczony na 2500 zł. Widziałem
    kwitek nadania. Pytania następne: Czy to ja staram się o ubezpieczenie czy
    nadawca? Co w przypadku gdy UPS przyzna odszkodowanie? Komu ono się należy?
    Mi czy nadawcy? Co z rozwalonym laptopem - mam go zabrać, czy zostaje w UPS?
    Jak to wszystko wygląda z punktu prawnego? Dzwoniłem do nadawcy, powiedział,
    że jak dostanie ode mnie protokół szkody to odda mi moją wpłatę a on będzie
    załatwiał odszkodowanie. Wartość laptopa to około 1500 zł - ubezpieczenie na
    2500, więc nadawca byłby nieźle zarobiony:-) Nie mam pewności, czy nadawca
    nie wysłał już rozwalonego laptopa i próbuje zarobić na odszkodowaniu -
    silnie nalegał kilkakrotnie w rozmowie telefonicznej na otwarcie paczki przy
    kurierze, bo różne rzeczy już mu się przytrafiały. A dzisiaj jak zadzwoniłem
    i powiedziałem, ża laptop jest trup, powiedział, że pierwszy raz coś takiego
    mu się zdarzyło i zaraz zaczął o tym protokóle. Nie chcę nikogo oskarżać,
    ale trochę to takie podejrzane było:-) Jak to wszystko wygląda prawnie?
    Pozdrawiam wszystkich.
    --
    Mały