  • Data: 2004-09-15 21:55:04
    Temat: Ksiadz, nagrobek i 10%
    Od: "Maciej Donotek" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam dosc bulwersujacy problem. Chcialem postawic na grobach bliskich
    nagrobki. Chodzi o dwa groby
    na jednym cmentarzu. Wybralem projekty. Ustalilem z kamieniarzem cenę -
    bolesne, górne kilka tysięcy
    zlotych. Okazało sie ze aby kamienie nagrobne polożyć potrzebuję zgody
    miejscowego proboszcza.
    Rozumiem - przepisy. Popytałem miejscowych jak procedura uzyskiwania zgody
    wyglada i szczęka mi
    opadła. Proboszcz żąda projektu pomnika i jego kosztorysu(sic!). Zgoda
    kosztuje 10% (prawie tysiąc
    złotych w moim przypadku). "Cwaniaczkowie" próbujący kantować z kosztorysem
    nie mają szans bo
    proboszcz prawdopodobnie ma uszy w miejscowych zakładach kamieniarskich.
    Naród milczy i płaci
    albo musi mu wystarczyć kupka ziemi jako mogiła dla bliskich. Prawde mowiąć
    obudziła sie we mnie
    żądza krwi. Stad pytania zanim zacznę jakiekolwiek akcje obronno-zaczepne:

    1. Czy istnieje jakikolwiek cień podstawy prawnej dla tego typu żądań
    2. W szczególności czy rzeczywiście proboszcz musi na moj nagrobek wyrazic
    zgode
    3. Komu się na proboszcza mogę poskarzyć w pierwszym rzędzie

    Będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne sugestie.

    --
    Pozdrowienia
    Maciej