  • Data: 2004-09-16 14:48:03
    Temat: Re: Ksiadz, nagrobek i 10%
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Sep 2004, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 16 wrz o godzinie 11:17, na pl.soc.prawo, Paszczak napisał(a):
    >+
    >+ > Rozumiem donieść do biskupa, ale co ma do tej łapówki policja?
    >+
    >+ Jak to co ma do łapówek policja??

    O ile rozumiem poprzednika - to "łapówkę w rozumieniu ustawy" może
    przyjąć tylko funkcjonariusz publiczny. Znaczy - jak przekupisz
    pracownika *prywatnej instytucji* - to to nie jest łapówka, co
    najwyżej "działanie na szkodę owej instytucji" i może ona jak chce
    ścigać owego "biorącego" z oskarżenia prywatnego.
    Nadto... nie wiem jaki status mają owe "10%" - czyj jest teren,
    kto nim zarządza, na jakie cele idzie przychód... czy ustawa
    na końcu zabrania pobierania opłat za "inne rzeczy niż prawo
    pochowania"... (zdaje się że cmentarz to nie jest "zwykła
    nieruchomość", bo wtedy to prawo "kasowania za najem" byłoby
    oczywiste, prawda ?).

    pozdrowienia, Gotfryd