    From: zabek006 <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kredyt mieszkaniowy wg. normatywu
    Date: Wed, 16 Apr 2008 09:52:08 -0700 (PDT)

    Witam! Sprawa polega na tym>
    Moi rodzice a konkretnie to moja matula była członkiem pewnej
    spółdzielni mieszkaniowej. Mieszkanie otrzymała na początku lat 90-
    tych. W 2004 roku zdała mieszkanie spółdzielni. Od tego też roku
    przestała mieć też do tego mieszkania jakiekolwiek prawa. Przez okres
    zamieszkiwania rodzice narobili sobie zobowiązań wobec spółdzielni
    m.in. z tytułu kredytu mieszkaniowego. Wkład mieszkaniowy który
    rodzice powinni dostać po opuszczeniu mieszkania okazało sie, że
    został zaliczony na poczet jeszcze innych należności. Ostatnie
    zobowiązanie dotyczy właśnie kredytu mieszkaniowego, którym był
    obciążony lokal. Spółdzielnia wniosła pozew do Sądu o wyegzekwowanie
    tej należności. Sąd wydał postanowienie o wyegzekwowanie tej
    należności od rodziców a także solidarnie ode mnie i od rodzeństwa. Na
    dzień dzisiejszy mam zajęcie komornicze właśnie z tego tytułu. Moje
    pytanie, czy spółdzielnia sprzedając te mieszkanie innemu najemcy -
    najemca posiada własnościowe prawo do lokalu, powinna żądać już tej
    należności od nowego najemcy, właściciela mieszkania, oraz czy
    spółdzielnia może od osób trzecich ( w tym przypadku mnie i mojego
    rodzeństwa) żądać zapłaty należności z tytułu kredytu, skoro rodzice
    posiadali spółdzielcze prawo do lokalu? Dzięki za jakiekolwiek
    informacje. P.S. Próbuje zaskarżyć decyzje spółdzielni do prokuratury.