  • Data: 2008-04-17 12:37:00
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy wg. normatywu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Apr 2008, zabek006 wrote:

    > tych. W 2004 roku zdała mieszkanie spółdzielni. Od tego też roku
    > przestała mieć też do tego mieszkania jakiekolwiek prawa. Przez okres
    > zamieszkiwania rodzice narobili sobie zobowiązań wobec spółdzielni

    Na mój gust były to więc *ich* zobowiązania, osobiste.
    Skoro nie byli właścicielami lokalu, nie mogli lokalu obciążyć
    hipoteką, skoro nie byli posiadaczami własnościowego prawa do
    lokalu, to również tego prawa nie mogli obciążyć.
    Czyli zostali:
    - oni
    - ich dług wobec sp-ni
    - mieszkanie, które sp-nia jak miała, tak ma, więc mogła i sprzedać.

    > obciążony lokal. Spółdzielnia wniosła pozew do Sądu o wyegzekwowanie
    > tej należności. Sąd wydał postanowienie o wyegzekwowanie tej
    > należności od rodziców a także solidarnie ode mnie i od rodzeństwa.

    W sumie tak z boku zapytam: wyście tam *również mieszkali*?
    Bo zastanawiam się nad podstawą prawną obciążenia długiem osoby
    trzeciej: w razie zaległości z tytułu *najmu*, takie uprawnienie
    istnieje wobec wszystkich, którzy w tym czasie zamieszkiwali wraz
    z osobą która była tzw. "głównym najemcą", więc to bym rozumiał.
    Czy podobne przepisy istniają wobec *innych* należności w przypadku
    lokali spółdzielczych?

    Zastanawiam się, czy Twój opis jest dokładny: czy nie było tak,
    że sp-nia różne wpłaty zaliczyła na poczet spłaty kredytu, a teraz
    domaga się zapłaty za czynsz?

    > najemca posiada własnościowe prawo do lokalu, powinna żądać już tej
    > należności od nowego najemcy, właściciela mieszkania,

    Na mój rozum - nijak.
    Dług był rodziców, a z opisu mi wychodzi że mieszkanie i wierzytelność
    "oddali" *odrębnie* (jak rozumiem, mieszkanie nie było ich, wiec nijak
    nie mogli go obciążyć własnym długiem).

    > oraz czy
    > spółdzielnia może od osób trzecich ( w tym przypadku mnie i mojego
    > rodzeństwa) żądać zapłaty należności z tytułu kredytu, skoro rodzice
    > posiadali spółdzielcze prawo do lokalu?

    To ostatnie wydaje mi się podejrzane.
    Ja tam prawnikiem nie jestem, ale IMO jak oczekujesz rzeczowej odpowiedzi
    w trudnej sprawie, to musisz grupowiczom zapodać DOKŁADNE informacje,
    m.in. tego co było w pozwie i czego dotyczy wyrok (nie "opisowo własnymi
    słowami", lecz cytatem).

    > informacje. P.S. Próbuje zaskarżyć decyzje spółdzielni do prokuratury.

    Zaraz, zaraz.
    Najpierw piszesz że jest WYROK sądowy.
    A teraz o "decyzjach".
    Przecież coś tu jest nie po kolei...