  • Data: 2006-12-09 02:29:27
    Temat: Kraj układów ??
    Od: "Adi" <a...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Z prawem jak do tej pory nie miałem do czynienia i na nim się nie
    znam, dlatego zwracam się do Was z prośbą o poradę.
    29.11.2006 w moim lokalu nastąpiło przeszukanie przez policję, bez
    nakazu prokuratora, czy kierownika jednostki, jedynie na legitymację.
    Firma X złożyła doniesienie iż sprowadzam do Polski z USA
    podrobiony towar, i w tym kierunku było wykonane przeszukanie " nie
    cierpiące zwłoki".
    Moje wyjaśnienia iż towar jest oryginalny, sprowadzony legalnie i
    oclony, a także dopuszczony do obrotu były mało istotne. Na
    stwierdzenie iż mogę pokazać całą dokumentację i faktury, sady
    itp. dostałem wymowną odpowiedź iż "Nas to nie interesuje".
    Jako że okazało się iż sprowadzonego towaru (kosmetyki) mam raptem
    parę sztuk, na wartość nie większą niż 3-4 tys zł, nastąpiło
    sprawdzanie komputerów. Na jednym z trzech komputerów znaleziono
    nielegalne ( bez licencji) oprogramowanie. Także znaleziono 5 płyt CD
    z programami bez licencji.
    Zabrano komputer, płyty oraz co najważniejsze kosmetyki.
    O ile ten jeden (nieszczęsny) komputer i 5 płyt CD spisano od razu do
    protokołu przeszukania, o tyle policjanci ds. PG, postanowili
    kosmetyki spisać do protokołu na komisariacie.
    Przybyłem na komisariat razem z policją, poproszono mnie abym
    chwilkę poczekał. Ta chwilka trwała około 2-3 godzin, w tym czasie
    firma X, wraz z policjantem ds. PG dokonywała opisu kosmetyków do
    protokołu ( oczywiście bez mojej obecności ).Firma X dotykała tych
    kosmetyków, a także je otwierała, wymieniała się spostrzeżeniami
    na temat zapachów i wyglądu kosmetyków z funkcjonariuszami.
    Po 3 godzinach przyszła kolej na mnie.
    Postawiono mi zarzut z art.291 w związku z art. 293. Z tym zarzutem
    oczywiście się zgadzam i jest on dla mnie jasny.
    Protokół zatrzymania rzeczy zgadzał się pod względem nazw ze
    stanem faktycznym zatrzymanych produktów więc niestety podpisałem
    go.
    Po fakcie okazało się iż nie zawiera on zgodnie z art. 229 kpk,
    oznaczenie sprawy, z którą zatrzymanie rzeczy lub przeszukanie ma
    związek, nie wspomnę o dokładnej godziny rozpoczęcia i zakończenia
    czynności.
    Odnośnie kosmetyków nie postawiono mi zarzutu do dnia dzisiejszego.
    O ile sprawa z oprogramowaniem ma nadany R ds. O tyle odnośnie
    kosmetyków jest nadany L.dz. prowadzone jest postępowanie
    wyjaśniające w kierunku art. 305 pwp. Tylko, że wg. Art. 307 kpk
    ,,§ 2. W postępowaniu sprawdzającym nie przeprowadza się dowodu z
    opinii biegłego ani czynności wymagających spisania protokołu
    ..." a tu protokół przeszukania został sporządzony.

    Prokurator a właściwie asesor zatwierdził przeszukanie w terminie.
    Oczywiście złoże zażalenie, gdyż decyzją asesora jest
    przechowywanie wszystkich rzeczy w depozycie KPP.
    ( dlaczego zatrzymali kosmetyki ?? )
    Cała ta sprawa ,,śmierdzi". Ponadto prowadzący sprawę , na
    zadane pytanie: ,, Czy cała sprawa jest zrobiona na podbudowie
    układów i koneksji" odpowiedział, że: ,, możliwe że firma X
    ma układy w Warszawie" ,,Przecież robili makijaż i paznokcie do
    programu stacji TVN ,,Taniec z gwiazdami" co bynajmniej dla mnie
    sugerowało naciski na całą sprawę z wyższych szczebli,
    prawdopodobne że z Warszawy.
    W tej sprawie nawet nie jest wszczęte śledztwo, po prostu trzymają
    sobie towar w depozycie.
    Tak właśnie wygląd prawo w Polsce, teraz nie mogę sprzedawać
    produktów bo ich nie mam, a co gdybym miał dużą firmę i sporo
    produktów, tak wykańcza się w Polsce konkurencję.
    Dodam że firma X umyła ręce w tej sprawie i stwierdziła, ,,
    produkty możliwe że są oryginalne, ale my tego nie wiemy"
    Co ma robić w tej sprawie czy czekać i pozwolić aby było tak jak
    sobie ,,założyli", ,, potrzymamy miesiąc, sprawdzimy i oddamy
    produkty", czy mogę coś zrobić w tej sprawie.
    Proszę o rady.