    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Mogą ludzie z obniżoną odpornością i chyba własnie po 80. Standardowy
    > proszczepionkowiec jak ja nie może.

    A po co Ci? Czy (de facto) nie postulujesz czasami, że zaraza nie
    dotyczy m.in. Twojej grupy wiekowej? :) Nareszcie robią jak chcesz i
    nadal niedobrze :)

    --
    Marcin

  • 1532. Data: 2022-05-18 05:07:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Poniekąd też są, skoro politycy i media sobie nimi mordy wycierają, a ci
    > nie dość że nie protestują to potwierdzają. Ale oczywiście - sprawa jest
    > polityczno, medialno, biznesowo, naukowa - kolejność nie dokońca
    > przypadkowa. A jednak kładzie się nacisk na ostatni przymiotnik, a
    > wspomnienie o trzech pierwszych (i w sumie ważniejszych) jest już

    Bo nadal nie widzę jakoś środowiska naukowego umaczanego w tym
    wszystkim. Naukowcy publikują, tam musiałbyś szukać. To, że nie widzisz
    ich w mediach oznacza, że nikt ich nie zapytał, czyli media nie były
    zainteresowane, albo określone lobby polityczne nie było.

    > szurstwem. Nie wiem zresztą z jakiego powodu. Jest w miarę oczywistym,
    > że to nie lekarze czy nawet "naukowcy" powinni zarządzać pandemią, a
    > powinno się brac od uwagę również aspekt społeczny i gospodarczy. Więc
    > czemu taki wrzask, jak ktoś powie o tym głośno?

    Przecież bierze się to pod uwagę, tyle, że zrobiono to tak, że akurat Ty
    się z tym nie zgadzasz.

    > Definicję mamy określoną na samym początku i jej się trzymajmy jeśli
    > chcemy cokolwiek porównywać. Bo chcemy prawda - czy "mondrzejsze o tym
    > nie wspominać, bo to wcale nie jest podobna"?

    No to jak chcesz porównać np. tę wietrzną ospę z kowidem?

    > Poniekąd były bo na ich podstawie prowadzono kampanie społeczną o tym
    > jakie to szczepionki są skuteczne. Więc nawet jak pod koniec cyferku
    > usunięto to dalej była manipulacja, powołująca się w domyśle na tą
    > początkową skuteczność.

    Mogła i być manipulacja, nie wiem. Tak samo nie wiem, czy byłoby tak
    dobrze, jakby jej w ogóle nie było. Byłoby lepiej? Pod względem trupów,
    ciężko chorych vs. ten upadek edukcji, gospodarki, i inne, które
    widzisz, a które też przełóż na chirych i trupy.

    > Poważnie? To już powstały wątpliwości co w zasadzie było podstawą
    > dopuszczenia preparatu?

    Bo mieszasz opinie naukowców z medialnym konsensusem naukowym.

    > Oczywiście że się miesza. Właśnie o tym mówię, że to są "prawdy" i
    > "konsensusy" polityczno-medialno-biznesowo-naukowe. Jest po prostu
    > niemożliwością, żeby przy takiej sprawie jak pandemia te dziedziny się
    > wzajemnie nie przenikały. I to dość głęboko. To nie jest żadna teoria
    > spiskowa tylko dość oczywisty fakt.

    No i jak to ma dezawuować naukę?

    > Nie do końca się zgodzę. Jednak spora część profesjonalistów stosuje
    > czeklisty. I są to wysokiej klasy specjaliści. Problem zaczyna się jak
    > przez to przestają myśleć. No i coś takiego obserwujemy. Wiemy już że
    > szczepienie nie ma zauważalnego wpływu na możliwość zachorowania czy
    > transmisji a dalej stosujemy magiczne QR kody, które mają dać - no
    > właśnie co?

    Wiemy?

    > Bo wygląda na to, że nikt w jego ukazanie się nie wierzy. Skoro nikt
    > nawet słowem nie pisnął że robią, to na jakiej podstawie mają się
    > spodziewać, że się ukaże? PTak między nami - wierzysz że w ciągu dwóch
    > lat się ukaże? O obiektywność to będziemy się pytać jak się ukaże:P

    Nie wiem bo nie wiem jak takie WHO działa. Również, zasadniczo
    epidemia/pandemia się jeszcze nie zakończyła. Jakiś raport z SARS AD
    2003 czy MERS był powstał?

    > A tam - katastrofą się już 12 lat interesują:P

    Serio? :)

    > No że szury miały rację:P

    jakaś zbieżność nie implikuje racji

    > Czemu - łatwiej niż wnuczka.

    E, nie, wnuczek nie ma się słuchać rodziców.

    --
    Marcin

  • 1533. Data: 2022-05-18 05:11:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-17, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie spytales?
    > Bo gdzie moze byc odgórna - w jakims Domu Seniora.
    > Czy tam np sanatorium wymaga.

    Odgórna, nie że wymuszona, a że zainicjowana przez jakieś zewnętrzne
    ciało.

    > Albo zeby Pfizer zarobil :-(

    > zaraz zaraz ... to gdzies wrzesien 2021 wypadal - juz wtedy mozna bylo
    > 3-cia dawke przyjac?

    No na to wygląda, chyba, że się jej coś pokapućkało, ale tak coś chyba
    było wtedy o ile sam dobrze pamiętam.

    > No jak nie mozna, jak mozna.
    > Jak widac - mozna juz 4-ta dawką sie zaszczepic.
    >
    > Na razie osoby 80+
    > https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/czwarta-dawka-dla-
    seniorow

    > I tylko tak sie zastanawiam
    > "Ministerstwo Zdrowia zaleca szczepienie tym samym preparatem, który
    > był podany danej osobie przy pierwszym szczepieniu przypominającym."
    >
    > Naprawde lepszy ten sam, czy moze jednak inny?

    Pewnie nie chcą na staruszkach eksperymentować. Badania, które
    wykazywały większą skuteczność takich mieszanych układów nie wiem na
    jakiej były robionej grupie wiekowej, ale pewnie nie na dziadkach.

    > Ale przeciez my o czym innym mowimy ... to kiedy kolejna dawka?
    > Mamy sie co 2 miesiace szczepic?
    >
    > W sumie - jakby byla taka potrzeba, to czemu nie ...

    No owszem. Albo siedzisz w domu i komunikujesz przez śluzę.

    --
    Marcin

  • 1534. Data: 2022-05-18 07:18:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo nadal nie widzę jakoś środowiska naukowego umaczanego w tym
    > wszystkim.

    Ależ ich przedstawiciele brylowali w mediach i swoje wystąpienia
    przedstawiali jako naukowe konsensusy. Nasz horban pierodlił od sasa do
    lasa na przykład:P

    > Przecież bierze się to pod uwagę, tyle, że zrobiono to tak, że akurat Ty
    > się z tym nie zgadzasz.

    Oczywiście, że nie tylko naukowcy a nawet nie przede wszystkim
    zarządzają pandemią. Ale jak się o tym głośno powie, to jak widzisz
    wyskakuje olin i pyta czy "poinformawałeś już naukowców, że się mylą" a
    kwiatek twierdzi, żeś antynaukowy szur i życzy powrotu do zdrowia:P

    > No to jak chcesz porównać np. tę wietrzną ospę z kowidem?

    NIe chcę - chcę kowida z kowidem. Skoro obiektywnie określono definicję
    infekcji objawowej na początku w badaniach dopuszczających to wystarczy
    się tego trzymać. Nie ma tu żadengo problemu.

    > Mogła i być manipulacja, nie wiem.

    No jak nie - bądź odpowiedzialny zaszczep się dla innych jak już było
    wiadomo że przed transmisją nie chroni... i jechanie po nieszczepach
    jakby babcie osobiście zabili.

    > Tak samo nie wiem, czy byłoby tak
    > dobrze, jakby jej w ogóle nie było. Byłoby lepiej?

    Oczywiście że nie.

    > ten upadek edukcji, gospodarki, i inne, które
    > widzisz, a które też przełóż na chirych i trupy.

    To akurat nie szczepionki a głupawe obostrzenia. No właśnie - ktoś
    policzył ile kosztowało szacunkoweo uratowanie jednego życia? Bo jak
    liczyłem ile kosztowało uratowanie jednego człowieka spoza grupy ryzyka
    szczepionkami to wyszło około 10 milionów.

    > Bo mieszasz opinie naukowców z medialnym konsensusem naukowym.

    Tu akurat zasady były jasne - prowadzi się badania kliniczne, podwójna
    ślepa próba i liczysz zachorowania (lub jak wolisz infekcje objawowe) i
    na tej podstawie wylicza się skuteczność szczepionki. Co do metody jest
    konsensus i to nawet można go nazwać "naukowym".

    > No i jak to ma dezawuować naukę?

    Nie wiem - pytaj olina i kwiatka, co dostają piany na ustach jak im
    powiesz, że to się przenika - śmiało powiedz im że ich "naukowy
    konsensus" jest w istocie "konsensusem
    polityczno-medialni-biznesowo-naukowym".

    > Wiemy?

    No wiemy. Już nawet horban się dał sobie spokój z "nie będą zarażali bo
    nie będą zarażeni".

    > Nie wiem bo nie wiem jak takie WHO działa. Również, zasadniczo
    > epidemia/pandemia się jeszcze nie zakończyła.

    Nigdy się nie skończy - wirus zostanie z ludzkością i już.

    > Jakiś raport z SARS AD
    > 2003 czy MERS był powstał?

    No właśnie - powstał?

    > Serio? :)

    No - aż kulsony co miesiąc poligon w centum blokują, bo zainteresowani
    przychodzą i dyskusję prowadzą:P

    > jakaś zbieżność nie implikuje racji

    Nie no - rację mieli:P Może nie dlatego, że takie mądre szury były ale
    że "naukofcy" (tak będę pisał jak będę miał na myśli "naukowców
    medialno-politycznych) znów się pomylili. Napisz olinowi że zbieżność
    nie implikuje racji:P Możesz dodać, że do dziś w większości danych
    statystycznych widać zabory:P

    ???

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1535. Data: 2022-05-18 18:47:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No owszem. Albo siedzisz w domu i komunikujesz przez śluzę.

    Ale pisałeś, że nie da się babci w domu zamknąć, bo babci to nie:P Więc jak?

    No i w sumie czemu miałoby to służyć?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1536. Data: 2022-05-18 18:49:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A po co Ci? Czy (de facto) nie postulujesz czasami, że zaraza nie
    > dotyczy m.in. Twojej grupy wiekowej? :) Nareszcie robią jak chcesz i
    > nadal niedobrze :)

    Mi to specjalnie nie przeszkadza (co innego gdyby szczepionka zapobiegła
    transmisji, to bym się domagał braku dysktyminacji mojej grupy). Chodzi
    mi tylko o to, że przekaz "naukowcy zalecają" podczas gdy tak naprawdę
    nie dopuszczaj się dla zdecydowanej większości 4 dawki jest...
    manipulacją na poziomie RT:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1537. Data: 2022-05-20 05:11:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ależ ich przedstawiciele brylowali w mediach i swoje wystąpienia
    > przedstawiali jako naukowe konsensusy. Nasz horban pierodlił od sasa do
    > lasa na przykład:P

    Przedstwaiciele pisu brylują w mediach uważając się za mężów stanu i
    elitę w tym polityczną narodu.

> [...]
    > wyskakuje olin i pyta czy "poinformawałeś już naukowców, że się mylą" a
    > kwiatek twierdzi, żeś antynaukowy szur i życzy powrotu do zdrowia:P

    Myślę, że i Olin i Kviat mają na myśi tych naukowców, których i ja mam,
    a nie tych z komisji Maciarewicza.

    > NIe chcę - chcę kowida z kowidem. Skoro obiektywnie określono definicję
    > infekcji objawowej na początku w badaniach dopuszczających to wystarczy
    > się tego trzymać. Nie ma tu żadengo problemu.

    I się tam gdzieś coś mocno nie zgadza? Jest gdzieś jakiś oficjalny
    dokument, który by twierdził np. że te 95% to już na zawsze i nawet bez
    stanu podgorączkowego i też chroni przed transmisją?

> [...]
    > na tej podstawie wylicza się skuteczność szczepionki. Co do metody jest
    > konsensus i to nawet można go nazwać "naukowym".

    I co się tu nie zgadza?

    > Nigdy się nie skończy - wirus zostanie z ludzkością i już.

    Jakiś etap się zakończy, a jeśli nawet nie to będzie coś z 5 lat
    trwania...

    > No właśnie - powstał?

    Nie wiem :)

    > No - aż kulsony co miesiąc poligon w centum blokują, bo zainteresowani
    > przychodzą i dyskusję prowadzą:P

    Ale oni to tu chyba jednak nie na grzyby przychodzą....

    > Nie no - rację mieli:P Może nie dlatego, że takie mądre szury były ale

    To tak jakby powiedzieć, że typując poprawnie 5 liczb w totolotku, ktoś
    miał rację :)

> [...]
    > medialno-politycznych) znów się pomylili. Napisz olinowi że zbieżność
    > nie implikuje racji:P Możesz dodać, że do dziś w większości danych

    Wnuczka można przymusić do zostania w domu w ramach wykonania władzy
    rodzicielskiej. Z babcią wyjdzie to średnio.

    --
    Marcin

  • 1538. Data: 2022-05-20 05:14:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale pisałeś, że nie da się babci w domu zamknąć, bo babci to nie:P Więc jak?
    >
    > No i w sumie czemu miałoby to służyć?

    No przy założeniu myślącej babci innego typu niż:
    1) aaaaa, co ma być to będzie
    2) ten kowid to wymysł masonów

    --
    Marcin

  • 1539. Data: 2022-05-20 07:58:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przedstwaiciele pisu brylują w mediach uważając się za mężów stanu i
    > elitę w tym polityczną narodu.

    Ale na szczęscie można jeszcze mówić, że nie ma "politycznego
    konsensusu" na ten temat:P

    > Myślę, że i Olin i Kviat mają na myśi tych naukowców, których i ja mam,
    > a nie tych z komisji Maciarewicza.

    Olin i kwaitek mają na myśli "wszystkich" naukowców, bo mają na myśli
    "naukowy konsensus". Poszedł bym dalej i jak któryś im się nie spodoba
    to z naukowca zostaje z automatu zdegradowany do szura:P Co zapewnia
    konsensus naukowców:P

    > I się tam gdzieś coś mocno nie zgadza? Jest gdzieś jakiś oficjalny
    > dokument, który by twierdził np. że te 95% to już na zawsze i nawet bez
    > stanu podgorączkowego i też chroni przed transmisją?

    No nie ma. Zostało to zmaipulowane przez polityków i media. W czasie jak
    już było wiadomo, że to tak nie działa, dalej wisiały plakaty o tym jak
    to skuteczne, jak odpowiedzialne, jak babcia bez twojej szczepionki
    umrze. Co było już manipuilacja niskich lotów bo wcale nie było wtedy
    wiadomo, czy zmniejsza transmisję (w sumie powinno, ale jakoś nie
    sprawdzono) a żerowało na uczuciach - nb reklamy szczepionki na
    pneumokoki (puste łóżeczko) były krytykowane i ostatecznie zdjęte. Było
    napisane raz 96% a więc skuteczne, a potem nagle temat ponownego
    sprawdzenia skuteczności i zbadania w ogóle redukcji transmisji stał się
    tematem tabu uprawianym przez szury, a zaczęto prawnie i społecznie
    niszczyć nieszczepy i wprowadzać różne dziwne obostrzenia (dla
    niezaszczepionych) i certy zupełnie bez podstaw naukowych. I to wszystko
    uzasadniano "naukowym konsensusem".

    > I co się tu nie zgadza?

    No nic - wszystko się zgadzało na tamtą chwilę. Ale jak po kilku
    miesiącach przestało się zgadzać, to pojawiły się problemy z definicją
    zachorowania, okazało się, że szczepionki niegdy nie zapobiegały
    zachorowaniom, czy rzeczywiście skuteczność szczepionki przecik covid19
    powinno się liczyć w zapobieganiu akurat zachorowania na COVID19 i inne
    tego typu dziwne stwierdzenia kwestionujące ponad 100 lat wiedzy o
    szczepieniach. Jednym słowem jak fakty zaczęły burzyć sielski obrazek,
    to zaczęto kombinować przy definicjach i ponad 100 latach wiedzy o
    szczepieniach:P I nie - kowid nie jest sczepionką jak każda inna.
    Konkretnie to jest szczepionką jak jedna inna - przeciw grypie:P

    > Jakiś etap się zakończy, a jeśli nawet nie to będzie coś z 5 lat
    > trwania...

    Jakiś już się skończył. Inny nie skończy się nigdy. Czas już na
    podsumowanie. Choćby po to, żeby być przygotowanym do jesieni.

    > Nie wiem :)

    Ja też nie - szukamy?

    > Ale oni to tu chyba jednak nie na grzyby przychodzą....

    Eee. Raczej nic z tego nie będzie:P Kulsony obstawiajo niepopuszczając
    do tentego:P

    > To tak jakby powiedzieć, że typując poprawnie 5 liczb w totolotku, ktoś
    > miał rację :)

    No w porównaniu z tym co twierdził, że ma "naukowy system" i on
    przewidział a potem nie trafił, to mają rację:P

    > Wnuczka można przymusić do zostania w domu w ramach wykonania władzy
    > rodzicielskiej. Z babcią wyjdzie to średnio.

    Z wnuczkiem też. Zresztą poza jakimiś dwoma tygodniami nikt nawet nie
    próbował. Co proadzi nas znów do wniosku, że należało obostrzyć babcie,
    ale ponieważ się nie dało, to zrobiono medialny teatrzyk, żeby udawać,
    że coś robimy. Przynajmniej w polsce tak to wyglądało. Czego najlepszym
    przykładem było, że u nas zdarzało się wprowadzać obostrzenia "po górce".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1540. Data: 2022-05-20 08:01:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No przy założeniu myślącej babci innego typu niż:

    Myślałem, że mówimy o ogóle. Że niby albo się szczepisz albo nie
    wychodzisz z domu. No to wtedy pytam jaki ma to dla mnie sens, skoro
    przeciw zachorowaniu i transmisji nie działa, a w mojej grupie wiekowej
    jak jeździsz na moto, to zgon na kowid zdecydowanie nie jest tą opcją
    którą powienieneś się jakoś specjalnie przejmować:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!