    Temat: Re: Korelacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.05.2022 o 07:58, Shrek pisze:

    > a potem nagle temat ponownego sprawdzenia skuteczności i zbadania w ogóle redukcji
    transmisji stał się
    > tematem tabu uprawianym przez szury,

    Bzdury piszesz zamiast się dowiedzieć.
    Albo celowo kłamiesz, bo pasuje do twojej narracji.

    Skuteczność była (i jest) sprawdzana na bieżąco.
    Np. dostawałeś ode mnie linki z RKI z COTYGODNIOWYMI raportami
    dotyczącymi skuteczności. Ostatni link dostałeś całkiem niedawno. Nie
    wierzę, że masz aż tak krótką pamięć.
    To po pierwsze.

    Po drugie. Nikt z palca sobie nie wyssał konieczności brania dawek
    przypominających. I teraz się skup: konieczność brania dawek
    przypominających wynikła dlatego, bo... tadam! na bieżąco była (i jest)
    sprawdzana skuteczność szczepionek.

    I po trzecie, co jest w tym najśmieszniejsze, sam podawałeś linki do
    wykresów, z których wynika, że skuteczność spada z czasem. Ciekawe jak
    oni narysowali te wykresy, skoro ponowne badanie skuteczności jest
    tematem tabu?
    Skoro ponowne sprawdzanie skuteczności, to temat tabu, to skąd się
    wzięły te dane na tych wykresach?

    I niby jakim cudem to temat tabu, skoro wszyscy, absolutnie wszyscy
    chętni mają do tych danych dostęp?

    A to, że one przeczą temu co uprawiają szury, to z tego nijak nie
    wynika, że to jest temat tabu. To właśnie szurstwo płacze po
    internetach, że im się zakazuje głosić "prawdę".

    A szury miały rację.
    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1542. Data: 2022-05-20 18:33:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2022 o 18:29, Kviat pisze:

    > Bzdury piszesz zamiast się dowiedzieć.
    > Albo celowo kłamiesz, bo pasuje do twojej narracji.

    Przecież jak w lutym pisałem, że szczepionka traci skutecznośc po trzech
    miesiącach to nazywałeś mnie szurem i sypałeś jak z rękawa artami, że
    jest skuteczna (co prawda w żadnym nie było to wyrażone w procentach).

    A z tym "szwabskim" udało ci się już wskazać konkretne
    zdanie/wykres/tabelkę?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1543. Data: 2022-05-20 19:05:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.05.2022 o 18:33, Shrek pisze:

    > Przecież jak w lutym pisałem, że szczepionka traci skutecznośc po trzech
    > miesiącach to nazywałeś mnie szurem

    Kłamiesz. Sam się się nazwałeś szurem.
    A ja z grzeczności nie zaprzeczyłem.

    Masz wyjątkowo krótką pamięć, skoro drugi raz to wałkujemy.

    > i sypałeś jak z rękawa artami, że
    > jest skuteczna

    Bo napisałeś, że jest nieskuteczna... i równocześnie, że traci
    skuteczność z czasem.
    Więc to co napisałeś przeczy logice.

    Jakim cudem coś nieskutecznego może tracić skuteczność z czasem?

    > (co prawda w żadnym nie było to wyrażone w procentach).

    Kłamiesz.
    W tych raportach była podawana w procentach. A nawet z podziałem na
    grupy wiekowe.

    A szury miały rację.
    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1544. Data: 2022-05-20 20:01:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2022 o 19:05, Kviat pisze:

    > Kłamiesz. Sam się się nazwałeś szurem.
    > A ja z grzeczności nie zaprzeczyłem.

    ;)

> [...]
    > skuteczność z czasem.
    > Więc to co napisałeś przeczy logice.
    >
    > Jakim cudem coś nieskutecznego może tracić skuteczność z czasem?

    Tak tak. Jak się coś zepsuło, to jest to doweodem na to że nie jest
    popsute:P
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1545. Data: 2022-05-21 03:06:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Myślałem, że mówimy o ogóle. Że niby albo się szczepisz albo nie
    > wychodzisz z domu. No to wtedy pytam jaki ma to dla mnie sens, skoro
    > przeciw zachorowaniu i transmisji nie działa, a w mojej grupie wiekowej
    > jak jeździsz na moto, to zgon na kowid zdecydowanie nie jest tą opcją
    > którą powienieneś się jakoś specjalnie przejmować:P

    Nie nie, o tym, że jak wyjdziesz będąc babcią-nieszczepem, to ryzykuesz.

    --
    Marcin

  • 1546. Data: 2022-05-21 03:15:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale na szczęscie można jeszcze mówić, że nie ma "politycznego
    > konsensusu" na ten temat:P

    Jak nie. Oni są tym konsenusem przecie :)

    > No nie ma. Zostało to zmaipulowane przez polityków i media. W czasie jak

    No właśnie. Nie tych rzeczywistych naukowców. To nie jest żadna
    egzotyka, że ktoś sobie kimś gębę wyciera. No nie jest. Każdy lubi
    takie konstrukcje gdzie 98% gospodyń nie widzi różnicy a większość
    dentystów używa.

    Mam dość tematu :)

    --
    Marcin

  • 1547. Data: 2022-05-21 08:42:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak nie. Oni są tym konsenusem przecie :)

    Mniej więcej jak każdy na zakładzie twierdzi, że napoleon jest tylko
    jeden i to akurat on, a reszta to wariaty:P

    Ale masz rację - tak własnie wygladał ten "naukowy konsensus". Jakieś
    typy stwierdziły że one są tym własnie konsensusem:P

    > No właśnie. Nie tych rzeczywistych naukowców.

    Czyli się zgadzamy. No może w szczegółach to jednak trochę "naukowców"
    po mediach łaziło i mordę użyczało. Co prawda jeden był na przykład
    reumaologiem no ale naukowiec:P

    BTW - ostatnio na tok fm słyszałem gałązkę-sobotkę. I się zdziwiłem jak
    z sensem gada. Widać szurka, choć cv eksperckie ma dobre:P

    > To nie jest żadna
    > egzotyka, że ktoś sobie kimś gębę wyciera.

    Oczywiście że nie. Tylko trzeba to nazwać i pokazać. A wtedy okazuje
    się, że jesteś szur, nieszczep, płaskoziemiec i przez ciebie babcia
    umrze! Dlatego trzeba cię nie wpuszczać do muzeum, kina, i knajpy a
    najlepiej z pracy wyjebać, żebyś żarł gruz!

    Po prostu trzeba nazwać rzeczy po imieniu - skoro szczepionk po trzech
    miechach ma zerową skuteczność przeciw wystąpieniu choroby i transmisji
    to certy i obostrzenia są całkowicie bez sensu. Skoro w obostrzeniach
    chodzi o redukcję zgonów, to należy obiąć nimi grupy ryzyka a nie
    zdrowych byczków co będą mieli katar itd. Po prostu trzeba sobie jasno
    powiedzieć, że w podstawach zarządzania pandemią się pomyliliśmy bo
    uwierzyliśmy jakiejś grupie krzykaczy, co uzurpowali sobie "naukowy
    konsensus", ale się niestety pomylili w założeniach. I pomyśleć co
    dalej. A nie jak teraz - szczepimy się poza sezonem cztery razy w roku,
    to będzie skuteczna. Szczepionką analogiczną do szczepionki na grypę
    sprzed dwóch sezonów. Przecież już pisałem - jakbyś poszedł do
    przychodni w maju ze szczepionką na grypę sprzed dwóch lat to by cię
    wyśmiali:P A tu masz konsensus, że tak należy robić, z tym że jednak nie
    należy, bo jak nie masz 80 lat to ci wręcz nie wolno i czwartej dawki
    nie dostaniesz. Nawet ten "konsensus" sam sobie przeczy.

    Osobną sprawą jest czy winnych należy ukarać - IMHO tak, bo przynajmniej
    u nas nie chodziło tylko o zwykły błąd w założeniach a o ordynarny skok
    na kasę. Czego skutkiem jest wiele ludzkich tragedii, rozjebana
    gospodarka, edukacja i dług zdrowotny - czyli wręcz definicja szkody
    wielkich (żeby nie powiedzieć gigantycznych) rozmiarów.

    > Mam dość tematu :)

    https://www.who.int/emergencies/disease-outbreak-new
    s/item/2022-DON370

    Znalazłem coś takiego jak wpisałe "mers final raport" - dupy nie urywa,
    więc należy założyć że nie ma. Jak wygodnie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1548. Data: 2022-05-21 08:43:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie nie, o tym, że jak wyjdziesz będąc babcią-nieszczepem, to ryzykuesz.

    No ale babcie wychodziły, dlatego trzeba było zamknąć siłownie i kluby
    ze striptizem. No i lasy!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1549. Data: 2022-05-23 04:52:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Mniej więcej jak każdy na zakładzie twierdzi, że napoleon jest tylko
    > jeden i to akurat on, a reszta to wariaty:P

    Suwerenowi wystarcza.

> [...]
    >
    > Po prostu trzeba nazwać rzeczy po imieniu - skoro szczepionk po trzech
    > miechach ma zerową skuteczność przeciw wystąpieniu choroby i transmisji

    No właśnie coś chyba nie do końca w tym z transmisją. Gdzieś są ponoć
    dane, że w 40-60% chronią, ale bez bicia mówię, że nie mam sił szukać.
    Ale znalazłem cos takiego jakby uszyte dla Ciebie :) i jaki świezaczek.

    https://www.who.int/news/item/17-05-2022-statement-f
    or-healthcare-professionals-how-covid-19-vaccines-ar
    e-regulated-for-safety-and-effectiveness

    Zasadniczo wszystko tam jest tylko, że nic z tego nie wynika.

> [...]
    > gospodarka, edukacja i dług zdrowotny - czyli wręcz definicja szkody
    > wielkich (żeby nie powiedzieć gigantycznych) rozmiarów.

    Nikt nikogo nie ukarze niestety włączając w to maseczki i respiratory.

    > https://www.who.int/emergencies/disease-outbreak-new
    s/item/2022-DON370

    > Znalazłem coś takiego jak wpisałe "mers final raport" - dupy nie urywa,
    > więc należy założyć że nie ma. Jak wygodnie:P

    Mało trupów było i to chyba takich, z którymi Zachód nie jest związany
    zbyt emocjonalnie.

    --
    Marcin

  • 1550. Data: 2022-05-23 07:04:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Suwerenowi wystarcza.

    Bo suweren głupi. A innym wystarcza, że kilku krzykaczy ogłosi się
    "konsensusem naukowym" i jest tu analogia do suwerena. Nawet podobnie
    "merytorycznie" walczą z tymi co ten "konsensus" kontestują.

    Dobra - chyba już ustaliliśmy - cały ten "naukowy konsensus" jest
    konstruktem polityczno-medialnym:P

    > No właśnie coś chyba nie do końca w tym z transmisją.

    W szurskiej stronie z gov.uk w nazwie piszą, że "niewystarczające dane"
    ale zwykle jest to w okolicach skuteczności przeciw zachorowaniu (albo
    troszkę więcej). Czyli w okolicy zera.

    > Gdzieś są ponoć
    > dane, że w 40-60% chronią, ale bez bicia mówię, że nie mam sił szukać.

    Ja sprawdziłem i jest przyzerowa.

    > Ale znalazłem cos takiego jakby uszyte dla Ciebie :) i jaki świezaczek.

    Zabawne - wczoraj na basenie trafiłem przestarzałą instrukcję WHO, gdzie
    stało, żeby maseczki używać racjaonalnie - tylko wtedy gdy mamy objawy.
    Szury:P

    > https://www.who.int/news/item/17-05-2022-statement-f
    or-healthcare-professionals-how-covid-19-vaccines-ar
    e-regulated-for-safety-and-effectiveness

    > Zasadniczo wszystko tam jest tylko, że nic z tego nie wynika.

    Przeczytam - ale to nie o lokdałnach, zarządzaniu pandemią i wnioskach
    a jedynie o szczepionkach. Ale w wolnym czasie przeczytam. To co się
    rzuca w oczy to "statement for healthcare professionals" ale nikt się
    nie podpisał:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!