    Temat: Re: Korelacja
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 17.05.2022 o 02:06, Marcin Debowski napisał:

    > Ja w tym wszystkim nie mogę zrozumieć, że najwyraźniej istnieje jakieś
    > ugruntowane oczekiwanie, że każda szczepionka będzie działać tak samo na
    > każdy patogen. Więc jak ta na ospę chroni dobrze przez XX lat, no to te
    > co na koronowirusa tez powinny dobrze na XX lat. Z drugiej strony nikt
    > nie protestuje, że opony dla bolida F1 zmienia się nawet co kilkanaście
    > minut, gdy do dużego fiata wystarczyło raz na 5 lat. Klarownie opony dla
    > F1 nie działają.

    Nie oczekiwane jest takie, że jeśli coś ma być obowiązkowe (przymus
    miękki, czy twardy), to musi mieć rzeczywistą skuteczność bardzo wysoką
    przeciw zachorowaniu. Tylko tyle i aż tyle. A wprowadzanie specyfiku
    nieprzebadanego z tak słabą skutecznością - ogólnie w prawie jest
    zabroniona, aczkolwiek teraz WHO chce to zmienić... I jest to bardzo
    niebezpieczne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1522. Data: 2022-05-17 11:06:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 May 2022 00:06:16 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > każdy patogen. Więc jak ta na ospę chroni dobrze przez XX lat, no to te
    > co na koronowirusa tez powinny dobrze na XX lat.

    Istnieją ludzie o specyficznej psychice i nic na to nie poradzisz; oni po
    prostu tak mają, że wszystko wiedzą najlepiej i to na każdy temat.
    To raczej temat do rozważań dla socjologów albo psychologów.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1523. Data: 2022-05-17 11:10:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 16 May 2022 22:14:38 +0200, Shrek napisał(a):

    > Po postu szczepienia na kowid
    > są nieskutrecznie przeciw zachorowaniom. No trudno. Trzeba to po prsotu
    > przyjać...

    Nie uwierzysz, ale istnieją ludzie, dla których zdrowie i życie też mają
    znaczenie. Trzeba to po prostu przyjąć.

    Minęły chyba ze dwa miesiące i dalej nie masz pomysłu, po co w raportach
    naukowych - na które zresztą sam się powołujesz - podają skuteczność
    przeciw hospitalizacjom i zgonom. Zapętliłeś się na 'przypadkach' i dalej
    ani rusz bez resetu i upgrejdu oprogramowania.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1524. Data: 2022-05-17 11:29:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-17, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

> [...]
    > przeciw hospitalizacjom i zgonom. Zapętliłeś się na 'przypadkach' i dalej
    > ani rusz bez resetu i upgrejdu oprogramowania.

    Tu się podepnę, bo wcześniej zapomniałem: moja 94ro letnia mama właśnie
    została zaszczepiona 4. dawką. Sama tego nie wykombinowała, więc musi
    być albo inicjatywa jej lekarza, albo jakaś inna odgórna (nie
    zapytałem). Czyli jednak szczepienia są kontynuowane żeby podnieść
    odporność. Trzecią dawkę miała 8 miesięcy temu. To tak apropos
    twierdzenia, że z jednej strony mówi się, że skuteczność siada, z
    drugiej, ze nie można się zaszczepić kolejną przypominającą.

    --
    Marcin

  • 1525. Data: 2022-05-17 11:47:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 May 2022 09:29:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > moja 94ro letnia mama właśnie
    > została zaszczepiona 4. dawką. Sama tego nie wykombinowała, więc musi
    > być albo inicjatywa jej lekarza, albo jakaś inna odgórna

    Inicjatywa jest odgórna z samego ministerstwa dla osób 80+.

    "Od 20 kwietnia osoby, które ukończyły 80 lat, mogą przyjąć drugą dawkę
    przypominającą szczepionki przeciw COVID-19. Czwartą dawkę szczepionki już
    wcześniej mogły otrzymać osoby w wieku powyżej 12 lat z obniżoną
    odpornością -- m.in. osoby dializowane z powodu choroby nerek, przyjmujące
    leki immunosupresyjne i osoby po przeszczepach.

    Rzecznik Ministerstwa Zdrowia Wojciech Andrusiewicz podkreślił na antenie
    Polsat News, że badania kliniczne pokazują, że w przypadku osób 80+ drugi
    booster (ang. dawka przypominająca) pomaga i chroni podobnie, jak kolejna
    dawka u osób z upośledzoną odpornością."

    https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-pol
    sce,zmiany-w-paszportach-covidowych--czwarta-dawka--
    rezygnacja-z-pfizera---to-zmienia-sie-w-polsce,artyk
    ul,10578097.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1526. Data: 2022-05-17 11:48:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 May 2022 09:29:07 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > została zaszczepiona 4. dawką. Sama tego nie wykombinowała, więc musi
    > być albo inicjatywa jej lekarza, albo jakaś inna odgórna (nie

    Nie spytales?
    Bo gdzie moze byc odgórna - w jakims Domu Seniora.
    Czy tam np sanatorium wymaga.

    > Czyli jednak szczepienia są kontynuowane żeby podnieść
    > odporność.

    Albo zeby Pfizer zarobil :-(

    > Trzecią dawkę miała 8 miesięcy temu. To tak apropos

    zaraz zaraz ... to gdzies wrzesien 2021 wypadal - juz wtedy mozna bylo
    3-cia dawke przyjac?

    > twierdzenia, że z jednej strony mówi się, że skuteczność siada, z
    > drugiej, ze nie można się zaszczepić kolejną przypominającą.

    No jak nie mozna, jak mozna.
    Jak widac - mozna juz 4-ta dawką sie zaszczepic.

    Na razie osoby 80+
    https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/czwarta-dawka-dla-
    seniorow

    I tylko tak sie zastanawiam
    "Ministerstwo Zdrowia zaleca szczepienie tym samym preparatem, który
    był podany danej osobie przy pierwszym szczepieniu przypominającym."

    Naprawde lepszy ten sam, czy moze jednak inny?

    Ale przeciez my o czym innym mowimy ... to kiedy kolejna dawka?
    Mamy sie co 2 miesiace szczepic?

    W sumie - jakby byla taka potrzeba, to czemu nie ...

    J.

  • 1527. Data: 2022-05-17 13:19:46
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > twierdzenia, że z jednej strony mówi się, że skuteczność siada, z
    > drugiej, ze nie można się zaszczepić kolejną przypominającą.

    I nikt jej nie powiedział, że będzie się szczepić niedziałającą szczepionką?
    Dziwne. To pewnie jakiś spisek.

    :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 1528. Data: 2022-05-17 19:19:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No tak, ale co oznacza "zachorowanie" dla każdej ze szczepionek?

    Zachorowanie to zachorowanie - lekarze jakoś radę dają. Na szczęście dla
    kovida musiała powstać definicja, bo według niej przeprowadzono badania
    kliniczne na dopuszczeniu, więc wystarczy przy niej nie kombinować i już
    możesz porównywać śliwki ze śliwkami:P

    > Ale to nie naukowcy są za to zakłamanie odpowiedzialni, a media i politycy.

    Poniekąd też są, skoro politycy i media sobie nimi mordy wycierają, a ci
    nie dość że nie protestują to potwierdzają. Ale oczywiście - sprawa jest
    polityczno, medialno, biznesowo, naukowa - kolejność nie dokońca
    przypadkowa. A jednak kładzie się nacisk na ostatni przymiotnik, a
    wspomnienie o trzech pierwszych (i w sumie ważniejszych) jest już
    szurstwem. Nie wiem zresztą z jakiego powodu. Jest w miarę oczywistym,
    że to nie lekarze czy nawet "naukowcy" powinni zarządzać pandemią, a
    powinno się brac od uwagę również aspekt społeczny i gospodarczy. Więc
    czemu taki wrzask, jak ktoś powie o tym głośno?

    > To nie jest myśl, to jest fakt. Zobacz, że to wszystko nadal zalezy co
    > oznacza zachorowanie.

    Definicję mamy określoną na samym początku i jej się trzymajmy jeśli
    chcemy cokolwiek porównywać. Bo chcemy prawda - czy "mondrzejsze o tym
    nie wspominać, bo to wcale nie jest podobna"?

    > Zresztą te wysokie skuteczności to chyba nie były
    > podawane, że po kilku miesiącach, nie?

    Poniekąd były bo na ich podstawie prowadzono kampanie społeczną o tym
    jakie to szczepionki są skuteczne. Więc nawet jak pod koniec cyferku
    usunięto to dalej była manipulacja, powołująca się w domyśle na tą
    początkową skuteczność.

    > Gdzie jest ten konsensus?

    Poważnie? To już powstały wątpliwości co w zasadzie było podstawą
    dopuszczenia preparatu?

    > Władzy. Widzisz jak ładnie mieszasz dane naukowe z polityka i mediami? :)

    Oczywiście że się miesza. Właśnie o tym mówię, że to są "prawdy" i
    "konsensusy" polityczno-medialno-biznesowo-naukowe. Jest po prostu
    niemożliwością, żeby przy takiej sprawie jak pandemia te dziedziny się
    wzajemnie nie przenikały. I to dość głęboko. To nie jest żadna teoria
    spiskowa tylko dość oczywisty fakt.

    > Większość procedur do bezrozumnego wykonywania jest dla niespecjalistów.
    > Dla specjalistów, procedury mają ograniczać ewentualne błędy, a nie
    > zwalniać ich z myślenia i zachęcać do ślepego odhaczania na liście.
    > Niestety rzeczywistość jest taka, że wielu specjalistów bezrozumnie
    > odhacza.

    Nie do końca się zgodzę. Jednak spora część profesjonalistów stosuje
    czeklisty. I są to wysokiej klasy specjaliści. Problem zaczyna się jak
    przez to przestają myśleć. No i coś takiego obserwujemy. Wiemy już że
    szczepienie nie ma zauważalnego wpływu na możliwość zachorowania czy
    transmisji a dalej stosujemy magiczne QR kody, które mają dać - no
    właśnie co?

    > Wracając do tych linek, brak informacji jak należy je podłączyć, nie
    > powinien oznaczać, zę mozna je podłączyć dowolnie. Czy ktoś się nad tym
    > tam pochylił? :) Bo mam wrażenie, że skupiono się głównie na braku
    > informacji jak je należało połączyć.

    Nie wiem, ale przy całości absurdalności tego co się stało już nic mnie
    nie zdziwi:P

    > Nie ma znaczącego zainteresowania mediów, a raport niegotowy.

    Nie ma zainteresowania, bo nie ma raportu:P

    > Jakby było
    > znaczne to co chwila by sprawdzali czy gotowy, nie? :)

    Bo wygląda na to, że nikt w jego ukazanie się nie wierzy. Skoro nikt
    nawet słowem nie pisnął że robią, to na jakiej podstawie mają się
    spodziewać, że się ukaże? PTak między nami - wierzysz że w ciągu dwóch
    lat się ukaże? O obiektywność to będziemy się pytać jak się ukaże:P

    > Myslę, że będzie tylko naprawdę wydaje mi się przeceniach publiczne
    > zainteresowanie takim tematem. 90% osób jest happy, że jest poluzowanie
    > a resztę ma gdzieś. Spójrz na afery polskiej polityki, jak krótkotrwałe
    > są doniesienia medialne :)

    A tam - katastrofą się już 12 lat interesują:P

    > A gdzie tu teoria spiskowa?

    No że szury miały rację:P

    > Nie da się ograniczyć babci.

    Czemu - łatwiej niż wnuczka.

    > Gdziekolwiek udało się przymusem prawnym? Serio pytam.

    Oj, gdzieniegdzie rzeczywiście poważnie traktowano lokdałny i wyjscia z
    chaty były naprawdę limitowane. I to nawet w europie.

    > Czy gdzie
    > wprowqadzono przepis zabraniający ludziom po 65. wyjścia z domu a innym
    > kontaktu z takimi osobami?

    No właśnie nie. Zamiast tego skupiono się na części populacji która
    zasadniczo przechodzi jak grypa i na kowida generalnie nie umiera. Chyba
    na zasadzie skoro nie da się zrobić sensownego lokdałnu, to zróbmy
    bezsensowny i z tych co zauważą że to bez sensu, róbmy konsekwentnie
    szurów aż wszyscy uwierzą.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1529. Data: 2022-05-17 19:21:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > twierdzenia, że z jednej strony mówi się, że skuteczność siada, z
    > drugiej, ze nie można się zaszczepić kolejną przypominającą.

    Mogą ludzie z obniżoną odpornością i chyba własnie po 80. Standardowy
    proszczepionkowiec jak ja nie może.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1530. Data: 2022-05-17 19:22:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2022 o 13:19, Kviat pisze:

    > I nikt jej nie powiedział, że będzie się szczepić niedziałającą
    > szczepionką?
    > Dziwne. To pewnie jakiś spisek.

    Zaszczepiłeś się już czwartą, czy jacyś spiskowcy ci nie pozwalają?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!