  • 1. Data: 2007-03-25 13:58:36
    Temat: Kontrola spozywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych
    Od: "lleoha" <l...@N...gazeta.pl>

    Przypuscmy, ze ktos spozywa np piwo w miejscu publicznym jakim jest np park.
    Butelka z ów napojem jest owinieta w papier calkowicie uniemozliwiajac
    zidentyfikowanie co w takowej sie znajduje. Czy policjant, ktory nie wie co
    ktoś pije z tej butelki ma prawo sprawdzic czy jest to napoj alkoholowy?

    Z góry dzieki za odpowiedz...

    --
    Pozdrawiam,
    Niras

  • 2. Data: 2007-03-25 14:18:45
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > kto? pije z tej butelki ma prawo sprawdzic czy jest to napoj alkoholowy?

    To nie ma znaczenia z czego pijesz. Ustawa mowi o napoju, a o opakowaniu
    nic nie wspomina. Paradoksalnie więc mozesz pić cocacolę z butelki po
    wódce i nikt ci nic nie zrobi.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2007-03-25 16:05:02
    Od: " " <l...@g...pl>

    KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl> napisał(a):

    \
    > To nie ma znaczenia z czego pijesz. Ustawa mowi o napoju
    (ciach)

    Ale skad policjant ma wiedziec, ze to co ktos pije to napoj alkoholowy skoro
    nie moze tego stwierdzic bo nie widzi etykiety? Czy w takim przypadku moze
    zarzadac ujawnienia? ..co jesli ten sie upiera, ze nie jest to napoj
    alkoholowy ale nie chce tez ujawnic etykiety na butelce napoju?
    Jak to wyglada formalnie ze strony prawnej?

  • 4. Data: 2007-03-25 17:13:50
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2007 16:05:02 +0000 (UTC), l...@g...pl
    napisał(a):

    > Ale skad policjant ma wiedziec, ze to co ktos pije to napoj alkoholowy skoro
    > nie moze tego stwierdzic bo nie widzi etykiety?

    A czy etykieta warunkuje to co jest w butelce? Bo kiedyś np. jakaś
    dziewczyna kupiła wodę mineralną, a w butelce był kwas solny. Głośna sprawa
    była.

    > Czy w takim przypadku moze zarzadac ujawnienia?

    Może.

    > ..co jesli ten sie upiera, ze nie jest to napoj
    > alkoholowy ale nie chce tez ujawnic etykiety na butelce napoju?

    Czemu przyczepiłeś sie tak do tej etykiety? Zabronione jest spożywanie
    napojów alkoholowych w wybranych miejscach (nie "w miejscu publicznym" jak
    napisałeś), etykieta, butelka, opakowanie czy szara torebka na butelce nie
    ma tu znaczenia. Znaczenie ma to, co spożywasz.

    > Jak to wyglada formalnie ze strony prawnej?

    Tzn. co? Albo spożywasz alkohol albo nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-03-25 18:32:05
    Od: Piotr M <d...@g...com>

    scream pisze:

    > Może.

    Dlaczego?
    Nie musi mieć nakazu czy czegoś podobnego? Policjanci mają taka władzę
    co pozwala od każdego zażądać ujawnienia czegokolwiek co ma przy sobie?

    I trzeba sie zgodzić jak nie to na komisariat?

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

  • 6. Data: 2007-03-25 19:06:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2007 20:32:05 +0200, Piotr M napisał(a):

    > Dlaczego?

    A dlaczego by nie?

    > Nie musi mieć nakazu czy czegoś podobnego? Policjanci mają taka władzę
    > co pozwala od każdego zażądać ujawnienia czegokolwiek co ma przy sobie?

    Nie. Czy ja tak napisałem?

    > I trzeba sie zgodzić jak nie to na komisariat?

    Skoro twierdzisz, że im nie wolno, to czemu na komisariat? Na komisariacie
    nagle zyskają uprawnienia?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2007-03-25 21:49:31
    Od: Piotr M <d...@g...com>

    scream pisze:

    > A dlaczego by nie?

    Czy mają prawo żądać ujawnienia

    > Nie. Czy ja tak napisałem?

    Napisałeś że może zażądać.

    > Skoro twierdzisz, że im nie wolno, to czemu na komisariat? Na komisariacie
    > nagle zyskają uprawnienia?

    Nie twierdze bo nie wiem, a Ty widzę też nie wiesz, tylko tak piszesz, i
    się nie dowiem :/ Na komisariat w sensie aresztowania.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

  • 8. Data: 2007-03-25 22:16:31
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Sun, 25 Mar 2007 13:58:36 +0000 (UTC), lleoha napisał(a):

    > Czy policjant, ktory nie wie co
    > ktoś pije z tej butelki ma prawo sprawdzic czy jest to napoj alkoholowy?

    USTAWA z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji Dz.U. 1990 Nr 30 poz. 179

    Art. 14.
    1. W granicach swych zadań Policja w celu rozpoznawania, zapobiegania i
    wykrywania przestępstw i wykroczeń wykonuje czynności:
    operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i
    administracyjno-porządkowe.

    Art. 15.
    1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają prawo:
    (...)
    5) dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości bagaży i
    sprawdzania ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach transportu
    lądowego, powietrznego i wodnego, w razie istnienia uzasadnionego
    podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary,

    Moim zdaniem Policja ma prawo sprawdzić zawartość butelki tylko na dworcu,
    w porcie lub w środkach transportu lądowego, powietrznego i wodnego. Jesli
    spożywasz w parku, policjant może uprzejmie cie zapytać co spozywasz, a ty
    mozesz odpowiedzieć lub nie odpowiadać i dopiero twoja odpowiedź może
    wywołac jakieś skutki:
    - jeśli powiesz, że to tylko "etykieta zastepcza" teoretycznie powinni
    odstąpić od dalszych czynności, jednak mogą drążyć dalej i ustalić czy
    wprowadziłeś w bład policjanta i jeśli wprowadziłeś w błąd, to oprócz
    mandatu za spozywanie może ci dojśc dodatkowy paragraf z art. 272 kk, po
    prostu funkcjonariusz poświadczy nieprawdę w notatniku służbowym na skutek
    Twojego podstępnego wprowadzenia go w bład, a za to jest do 3 lat.
    - jesli się przyznasz, ze to alkohol... skończy się tylko na mandacie 100zł
    chyba.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 9. Data: 2007-03-25 22:37:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > To nie ma znaczenia z czego pijesz. Ustawa mowi o napoju, a o opakowaniu
    > nic nie wspomina. Paradoksalnie więc mozesz pić cocacolę z butelki po
    > wódce i nikt ci nic nie zrobi.

    Bo to moim zdaniem głupi przepis i tyle. Powinien być właśnie zakaz spożywania
    jakichkolwiek napoi z opakowań wskazujących, że to alkohol. Też głupie, ale
    trochę mądrzejsze by to było.

  • 10. Data: 2007-03-25 22:38:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lleoha" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Spożywanie alkoholu na ulicy jest wykroczeniem. Możesz się przyznać, albo
    policjant będzie musiał ów napój zabezpieczyć i wysłać do ekspertyzy, za którą w
    wypadku potwierdzenia podejrzeń Ty zapłacisz (zasądzi to sąd w wyroku).