  • 261. Data: 2022-08-12 01:37:06
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dla przyczyny śmierci jest akurat zupełnie nieistotne o czym sprawca
    > wiedział.

    Dla przyczyny nie, ale gadamy, dlaczego sąd nie skazał tych kulsonów.
    Trochę to zmienia kwalifikacje.

    > No wzioł i umar. Codzienie ludzie tak umierają, nawet bez dodatkowych
    > okoliczności. Więc nie da się udowodnić _żadnej_ przyczyny śmierci u
    > nikogo na 100%. Wszystkie sprawy związane z czyjąś śmiercią do umorzenia
    > i kasacji nadzwyczajnych:P

    Da się. Kwestia uprawdopodobnie przyczyny ze skutkiem.

    > Da się - należy wziąć każdego z czterech kulsonów i wykonać eksperyment
    > procesowy.

    Robert gdzieindziej napisał, że te ładunki tasera są rozliczane.
    Ciekawe, czy takie naduzycia (acz nie kończące się zgonem) zdarzają się
    tak często, że nikt się nie przyerdala, czy o co chodzi?

    --
    Marcin

  • 262. Data: 2022-08-12 01:41:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W wypadku sądu liczy się opinia biegłego, a nie, to co my sobie tu na
    > USNET obliczymy statystycznie. Sąd jest wygodny i powołuje biegłego. Jak

    To nie chodzi o oblicznie, a przekonanie (wynikające z dowodów, poszlak
    etc.), że coś miało miejsce. To jest nadal prawdopodobieństwo i nigdy
    nie jest 100%.

    > biegły stwierdzi, że denat zmarł od porażenia taserem, to bedzie to
    > spowodowanie śmierci. Jak stwierdzi, że może od tasera, może od duszenia
    > a może od tego, że zjadł za dużo chemii, to nie będzie.

    Zgadza się, ale nawej jak stwierdzi, że zmarł od porażenia taserem to
    nie będzie to pewnik.

    > Nawet bada każde użycie takim "mikro" dochodzeniem.

    I co sie dzieje, jeśli okaże się, że ktos kogoś raził kilkakrotnie?

    --
    Marcin

  • 263. Data: 2022-08-12 01:50:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A kiedy celowym znęcaniem się, a kiedy torturowaniem?

    A co to ma za znaczenie? Każde torturowanie zawiera elementy znęcanie
    się, przy czym torturowanie ma zwykle jakiś konkretniejszy cel.
    Rozumiem, ze zastanawiasz się nad kwalifikacją, ale bez wzgledu na nią,
    chyba nie ma większych watpliwości, że jest to czyn zabroniony?

    --
    Marcin

  • 264. Data: 2022-08-12 02:10:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To w jakiś rozdzielnych uniwersach żyjemy.

    Pewnie odrobinę tak.

    > Jednokrotnie zwykle nie. Wielokrotne połączone z duszenie aż do złamania

    Nie wiemy. To jest domniemanie, ale zgaduje, nikt tego naprawdę nie wie.
    Co wiadomo to, że pojedyncze ładunki śmierci nie powinny powodować. O
    innych zwyczajnie nie wiemy. A jak czegoś nie wiemy, to nie możemy mieć
    tej wymaganej pewności, nawet jeśli oceniając rozsądnie, nie nalezy w
    kogoś taserem walić po kilka razy.

    > krtani? Samo złaanie krtani zwykle kończy się śmiercią bez tacheostomii.

    To by pewnie stwierdzono, ze zmarł z tego powodu.

    > To z innej beczki - jakie jest prawdowopobieństwo że ktoś w wyniku
    > "śladowych ilości amfetaminy" zejdzie z tego powodu? Śladowe to znaczy
    > zarzył kilka dni temu, przeżył to bez żadnych dodatkowych objawów, w
    > momencie aresztowania nic mu nie było i nagle wzioł i umar. O ile różne
    > od na przykład złamania chrząstki krtaniowej?

    Też prawdę mówiąc nie wiemy. Taki przykład. Wiesz co to jest Holiday
    Heart Syndrome? To są zwykle przedsionkowe arytmie związane z
    napierdoleniem się alkoholem jakis czas wczesniej. Niekoniecznie masz
    wtedy nawet slady alkoholu. Skąd wiesz co z organizmem robi LSD albo
    jego metabolity w omawianym kontekscie?

    > Tym niemniej dwa z trzech przyczyn dotyczyły bezpośrednio działań
    > kulsonów. Trzeci jest spekulacją - w sumie nie wiadomo czym popartą - z
    > dostępnych materiałów wynika że jedynie śladową iloącią srodków
    > psychoaktywnych.

    Ale nazwano to przyczyną, czy stwierdzono, ze mogło się to przyczynic,
    bo to jakby zupełnie inna rzecz?

    > Bez znaczenia - wysatrczy że jest druga potencjalna przyczyna i już nie
    > da się ustalić przyczyny zgonu:P

    Owszem, nie bez znaczenia, bo nożem można łatwo zabić a taserem nie.

    > Dlaczego nie? Bardzo dobry wytrych. Możesz wpisać wszędzie. Zresztą na
    > problem delirium excited zwracano uwagę od dawna i jest powiązany z
    > dużymi kontrowersjami. Duża część poważnych autorów twierdzi, że jest
    > używane do zamiatania zgonów spowodowanych przez policję.

    Zgadza się, ale znaczy to tyle, że zaobserwowano pewien zespół w tym
    zachowań i pewne objawy fizjologiczne po zastosowaniu technik
    obezwładniających w tym tasera. To de facto nic konkretnego nie oznacza.

    > Bez testów co się dzieje w przypadku użycia niezgodnie z przeznaczeniem?
    > Tak sądzę. Na przykład nie sądzę, żeby testy nawet bezpiecznych
    > plastikowych norzyczek dla dzieci obejmowały dzganie w oko.

    Pewnie dlatego, że normalnym uzyciem norzyczek nie jest dźganie w oko.
    Za to normalnym użyciem tasera jest dźganie w oko. To wypadałoby
    wiedziec ile można tym taserem w oko dźgnąć.

    --
    Marcin

  • 265. Data: 2022-08-12 04:04:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To nie chodzi o oblicznie, a przekonanie (wynikające z dowodów, poszlak
    > etc.), że coś miało miejsce. To jest nadal prawdopodobieństwo i nigdy
    > nie jest 100%.

    Jak biegły napisze, że zmarł od tasera, to jest dowód w sprawie, że
    zmarł. A jak napisze, że albo od tasera, albo od narkotyków, to nie ma
    dowodu i tyle.

    > I co sie dzieje, jeśli okaże się, że ktos kogoś raził kilkakrotnie?

    Nie znam takiego przypadku, by stwierdzono, że bezprawnie.Samo
    kilkukrotnie nie jest - co do zasady - błędem, o ile istnieją ku temu
    przesłanki.

    --
    Robert Tomasik

  • 266. Data: 2022-08-12 04:05:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Rozumiem, ze zastanawiasz się nad kwalifikacją, ale bez wzgledu na nią,
    > chyba nie ma większych watpliwości, że jest to czyn zabroniony?

    Ale ta gałąź wzięła się od pretensji do mnie, że nie używam słowa
    "tortury".

    --
    Robert Tomasik

  • 267. Data: 2022-08-12 06:28:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dla przyczyny nie, ale gadamy, dlaczego sąd nie skazał tych kulsonów.
    > Trochę to zmienia kwalifikacje.

    Sąd ich nie skazał, bo nie było takich zarzutów. A zarzutów nie było bo
    ponoć nie dało się określić przyczyny zgonu.

    > Da się. Kwestia uprawdopodobnie przyczyny ze skutkiem.

    Spróbuj przypisać prawdopodobieństwa;)

    > Robert gdzieindziej napisał, że te ładunki tasera są rozliczane.

    Robert wiele rzeczy pisze, na ogół się myli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 268. Data: 2022-08-12 06:38:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiemy. To jest domniemanie, ale zgaduje, nikt tego naprawdę nie wie.

    A jeszcze chwilę temu pisałeś, że to się bada i wiemy. Domyślamy się
    też, że zostawienie człowieka na księżycu spowoduje jego zgon, ale w
    sumie nikt nie sprawdził.

    > To by pewnie stwierdzono, ze zmarł z tego powodu.

    Przecież napisano, że to jeden z trzech prawdopodobnych machanizmów zgonu.

    > Też prawdę mówiąc nie wiemy.

    Wiemy. Wiemy, że jest to stan zagrożenia życia i wymaga natychmiastowej
    opieki medychnej.

> [...]
    > napierdoleniem się alkoholem jakis czas wczesniej. Niekoniecznie masz
    > wtedy nawet slady alkoholu. Skąd wiesz co z organizmem robi LSD albo

    Jeszcze raz - a skąd wiadomo, że nie wzioł i umar - co dzień umierają
    tak tysiące osób? Albo że sędzia jest mózgiem blotzmanna i w istocie
    żadnego stachowiaka nigdy nie było?

    > Ale nazwano to przyczyną, czy stwierdzono, ze mogło się to przyczynic,
    > bo to jakby zupełnie inna rzecz?

    Właśnie odkryłeś zbrodnię doskonałą - wystasrczą dwa jednoczesne w miarę
    oczywiste powody śmierci i już - nie da się;)

    > Pewnie dlatego, że normalnym uzyciem norzyczek nie jest dźganie w oko.

    No i pewnie dlatego jak ich użyję w ten sposób to argument że normalnym
    skutkiem użycia takich nozyczek nie jest zgon spotka się w najlepszym
    przypadku ze wzruszeniem rękami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 269. Data: 2022-08-13 04:32:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A jeszcze chwilę temu pisałeś, że to się bada i wiemy. Domyślamy się
    > też, że zostawienie człowieka na księżycu spowoduje jego zgon, ale w
    > sumie nikt nie sprawdził.

    Wiemy, że każde pozostawienie człowieka bez tlenu i paru innych atrakcji
    kończy się zgonem. Nie wiemy ile należy razić i poddusić aby i jaką tu
    kobinatorykę z amfetaminą zastosować, aby był zszedł. WIemy?

    > Przecież napisano, że to jeden z trzech prawdopodobnych machanizmów zgonu.

    Musiałbym widzieć konkretne stwerdzenie, bo jeśli np. brzmiało ono, że
    jeden z trzech prawdopodobnych czynników, które mogły się przyczynić, to
    zmienia dość istotnie wagę stwierdzenia.

    > Wiemy. Wiemy, że jest to stan zagrożenia życia i wymaga natychmiastowej
    > opieki medychnej.

    Nie udzielono mu potem pomocy?

    > Taki przykład. Wiesz co to jest Holiday
    >
    > Jeszcze raz - a skąd wiadomo, że nie wzioł i umar - co dzień umierają
    > tak tysiące osób? Albo że sędzia jest mózgiem blotzmanna i w istocie
    > żadnego stachowiaka nigdy nie było?

    Bo zapewne potrafimy to oszacować na postawie rozkładu statystycznego
    takich zdarzeń w populacji określonych grup wiekowych etc.

    > Właśnie odkryłeś zbrodnię doskonałą - wystasrczą dwa jednoczesne w miarę
    > oczywiste powody śmierci i już - nie da się;)

    No ale tu ich nie ma. Nie są wcale oczywiste.

    > No i pewnie dlatego jak ich użyję w ten sposób to argument że normalnym
    > skutkiem użycia takich nozyczek nie jest zgon spotka się w najlepszym
    > przypadku ze wzruszeniem rękami.

    Normalnym skutkiem wbicie nozyczek w oko jest zgon. Normalnym skutkiem
    użycie tasera, nawet przy wielokrotnym rażeniu, zgon nie jest.

    --
    Marcin

  • 270. Data: 2022-08-13 09:07:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiemy, że każde pozostawienie człowieka bez tlenu i paru innych atrakcji
    > kończy się zgonem.

    Duszenie pasuje?

    > Nie wiemy ile należy razić i poddusić aby i jaką tu
    > kobinatorykę z amfetaminą zastosować, aby był zszedł. WIemy?

    Jaką kombinatorykę z amfą to akurat wiemy - śladową. A od ilu złamań
    chrząstki krtaniowej liczy się uduszenie? Jakoś nie słyszałem, żeby była
    utrwalona linia orzecznictwa, że jak kogoś dusisz pięć razy i umrzę to
    się nie liczy, bo nie wiadomo czy pięć jest optymalnie.

    > Musiałbym widzieć konkretne stwerdzenie, bo jeśli np. brzmiało ono, że
    > jeden z trzech prawdopodobnych czynników, które mogły się przyczynić, to
    > zmienia dość istotnie wagę stwierdzenia.

    Instytut danych z dupy - duszenie 62% rażenie 37%, 0,6% delirium excited
    spowodowane rażeniem, 0,2% derilium spowodowane śladową ilością
    narkotyków, 0,2% "wzioł i umar". Da się postawić zarzuty czy nie?

    > Nie udzielono mu potem pomocy?

    Nawet jeśli to już nieskutecznie.

    Tak przy okazji - to znaczy że można bezkarnie zabijać każdego z choćby
    śladowymi ilościami alko we krwi? No bo wychodzi na to że nie da się
    wtedy wykluczyć HHS no i z urzędu umorzenie?

    > Bo zapewne potrafimy to oszacować na postawie rozkładu statystycznego
    > takich zdarzeń w populacji określonych grup wiekowych etc.

    No ale pewności się domagasz, a tej nigdy nie masz. A jaka jest szansa
    na delirium excited w wyniku _śladowych_ ilości amfetaminy?

    Boltzmann twierdzi, że jego mózg jest bardziej prawdopodobny niż że cały
    wszechświat został stworzony po to, żeby eonach 4 kulsonów zabiło
    stachowiaka w kiblu. Pewności _nigdy_ nie masz, więc taki argument to
    zwykły triuzm.

    > No ale tu ich nie ma. Nie są wcale oczywiste.

    Duszenie nie jest oczywiste? Mogę kogoś udusić przed kamerami i
    stwierdzenie "wzioł i umar" też zadziała?

    A wiemy to bo?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!