  • 521. Data: 2015-03-23 16:55:40
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ja już podstawę prawną podawałem.

    To, że nikt siedzący w kpc się z tym nie zgadza - to tylko mały szczegół ;)

    --
    Liwiusz

  • 522. Data: 2015-03-23 17:51:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Mar 2015, Liwiusz wrote:

    > Nadstaw bardziej uszy, bo dowód z własnej niewiedzy niewiele znaczy :)

    Czy mam dedukować, że został właśnie wynaleziony sposób na *skuteczne*
    zniechęcenie do "niechcianego" parkowania na terenie prywatnym??
    :O

    Algorytm:
    - osoba A, właściciel terenu, zaciąga dług u osoby B
    - B uzyskuje tytuł
    - C przyjeżdża i wstawia gdzie bądź swoją skrzynkę na terenie A
    - B momentalnie dzwoni do komornika - "teraz! teraz! auto postawił
    i trza brać nim odjedzie!"

    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 523. Data: 2015-03-23 18:02:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 17:51, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > - C przyjeżdża i wstawia gdzie bądź swoją skrzynkę na terenie A
    > - B momentalnie dzwoni do komornika - "teraz! teraz! auto postawił

    Normalną konsekwencją takiej zabawy jest tylko powstanie dodatkowych
    kosztów po stronie wierzyciela (koszty postępowania przeciwegzekucyjnego).

    --
    Liwiusz

  • 524. Data: 2015-03-23 18:30:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 18:02, Liwiusz pisze:

    > Normalną konsekwencją takiej zabawy jest tylko powstanie dodatkowych
    > kosztów po stronie wierzyciela (koszty postępowania przeciwegzekucyjnego).

    Nieprawda.
    W omawianym przypadku nie było postępowanie przeciw egzekucyjnego.
    Odpowiesz wreszcie jak komornik ustala władanie pojazdem mechanicznym
    stojącym na terenie dłużnika czy wreszcie przyznasz że parkowanie
    na terenie dłużnika uznał za władanie ? Bo tak było mu wygodnie.

    Pozdrawiam

  • 525. Data: 2015-03-23 18:36:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 18:30, RadoslawF pisze:

    > Nieprawda.

    Co nieprawda?

    > W omawianym przypadku

    A ty ciągle o tym samym. Nie odnoszę się do "omawianego przypadku".

> [...]

    > stojącym na terenie dłużnika czy wreszcie przyznasz że parkowanie
    > na terenie dłużnika uznał za władanie ? Bo tak było mu wygodnie.

    Bo tak się robi.

    Idź, otwórz praktykę adwokacką, zbij kokosy na obronie źle ustalających
    władanie komorników.

    --
    Liwiusz

  • 526. Data: 2015-03-23 18:39:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 16:55, Liwiusz pisze:

    > To, że nikt siedzący w kpc się z tym nie zgadza - to tylko mały szczegół ;)

    Czyli dwie osoby wykonujące akurat zawód komornika.
    Ciekawa zbieżność. :-)

    Pozdrawiam

  • 527. Data: 2015-03-23 18:42:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 18:39, RadoslawF pisze:

    > Czyli dwie osoby wykonujące akurat zawód komornika.
    > Ciekawa zbieżność. :-)

    Ciekawe to jest to, że nawet nie wiesz, jakie argumenty były w dyskusji.
    O głębszej wiedzy w temacie już nie wspominając ;)

    --
    Liwiusz

  • 528. Data: 2015-03-23 19:46:04
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 11:25, Liwiusz pisze:

    > 767 par. 1 kpc.
    >
    > Męczy mnie już to uczenie podstaw osób, którym wydaje się, że się znają
    > i jeszcze swoją niewiedzą próbują mnie obrażać.

    zartujesz? Serio? Nie chce być niemiły, ale w ten sposób sam się obrażasz.
    Przecież to jest przepis który dopuszcza skargę na czynnosci komornika.
    A w mojej prosbie jest przeciez założenie przeze mnie takowej mozliwosci
    ("... na który ma sie powołać wierzyciel w skardze na czynnosci
    komornika").
    Wiec jeszcze raz: proszę o przepis prawa nakładający na komornika
    obowiązek zajęcia rzeczy bedacej we wladaniu dłużnika.

    --
    @foe_pl

  • 529. Data: 2015-03-23 19:48:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-03-15 o 18:02, Liwiusz pisze:

    > Normalną konsekwencją takiej zabawy jest tylko powstanie dodatkowych
    > kosztów po stronie wierzyciela (koszty postępowania przeciwegzekucyjnego).

    No niekoniecznie. Wraca C i stwierdza, że nie ma samochodu. A nie ma
    obowiązku go o tym informować. C zawiadamia Policję. Policja szuka
    pojazdu, ale podejrzewam, ze na komornika nikt nie wpadnie. Sprawa
    wychodzi na jaw w chwili, gdy nabywca idzie zarejestrować pojazd, ale C
    ma ewentualnie roszczenie do B. B przetrzymuje pieniądze A (tak się
    dogadali i je wypłaca C. To mogłoby się udać w oparciu o teorię Tomka i
    Liwiusza.

  • 530. Data: 2015-03-23 19:50:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-03-15 o 18:39, RadoslawF pisze:

    > Czyli dwie osoby wykonujące akurat zawód komornika.
    > Ciekawa zbieżność. :-)

    Ja sądzę, że i wśród komorników szerzących taki pogląd jest niewielu.
    Ale jak już pisałem spotkałem się z takim pomysłem - uwalonym w zarodku
    przez komornika nadzorującego asesora.