    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kłopoty z warsztatem
    Date: Tue, 13 Nov 2012 22:36:51 +0100

    Mój samochód zaczął mieć fochy na gazie. Przełączał się z Pb na LPG po
    dopiero 3km, co w mieście oznaczało praktycznie jazdę na samej benzynie.
    Co więcej palił dużo i miał ataki niemocy (zdarzało się że reagował na
    pedał gazu z lekkim opóźnieniem). Postanowiłem oddać go do zakładu, w
    którym zakładana była instalacja, w celu wymiany filtrów, konserwacji i
    regulacji instalacji.

    Umówiłem się z zakładem, powiedzieli że nie ma sprawy, jak najbardziej
    wykonują takie usługi. Po przyjeździe raz jeszcze opowiedziałem o
    bolączkach mojego samochodu, oni raz jeszcze potwierdzili, że poradzą
    sobie z problemem, zabrali mi samochód na warsztat, coś tam podłubali,
    coś pogazowali, gdzieś pojechali po około 1,5-2 godz. oddali mi
    samochód, stwierdzili, że wszystko śmiga i skasowali 200zł.

    Ucieszyłem się niezmiernie gdy następnego dnia ruszyłem wychłodzonym
    samochodem do pracy a ten przełączył się na gaz po 800m (przedtem 3km).
    Moja radość jednak trwała raptem 100-150m gdy dojechałem do czerwonego
    światła, puściłem pedał gazu, samochód pomachał mi wskazówką
    obrotomierza i zgasł... przez kolejny km miałem drogę przez udrękę,
    zupełny (ale to całkowity) brak mocy (nie chciał jechać nawet na 2ce),
    co chwilę gasł, żabkował i ogólnie koszmar. Po przejechaniu (z
    przygodami) łącznie 2km samochód się uspokoił, chodził już równo i
    poprawnie (na moje - rozgrzał się).

    Sytuacja powtarzała się przez kolejne 4 dni, stwierdziłem więc, że "samo
    to już się to nie naprawi" i pojechałem do zakładu gdzie robili mi
    regulację. Opisałem na spokojnie i bez pretensji obawy i poprosiłem,
    żeby poprawili wcześniej wykonaną pracę (zareklamowałem ich usługę).

    Następnego dnia przychodzę do warsztatu, proszę o oddanie samochodu a
    właściciel zakładu do mnie, że należy się 150 zł bo podłączyli go do
    innego komputera i inaczej regulowali! Aż zdębiałem! Powiedziałem mu, że
    nie mam pieniędzy i nie mam zamiaru mu płacić za coś za co tydzień
    wcześniej wzięli już ode mnie 200 zł i powiedzieli, że wszystko chodzi
    idealnie.

    Kłóciliśmy się chyba z godzinę, gdzie padały argumenty, że chcę go
    oszukać, że on mi samochodu nie wyda, że jestem nędzarzem bo kłócę się o
    "głupie 150 zł".

    W końcu stwierdził, żebym wziął samochód i pojeździł to się przekonam
    jak dobrze chodzi, że sam przyjdę mu zapłacić. Powiedziałem mu, żeby
    raczej się na to nie nastawiał ale zastanowię się nad sytuacją jak ochłonę.

    Po wyjeździe z warsztatu, po 500m samochód przełączył się na gaz po czym
    zgasł. I tak dzieje się do dzisiaj - 5 dni.

    Jestem ekstremalnie zmęczony całą sytuacją i pytam się Was co powinienem
    zrobić:

    - czy mam prawo zażądać zwrotu 200 zł za nienależycie wykonaną usługę
    (samochód chodzi gorzej niż przed regulacją i zaczynam się obawiać, że
    odbije sięto na jego żywotności. By być uczciwym, filtry (część pracy,
    którą im zleciłem) prawdopodobnie wymienili jak należy).

    - co z tym śmiesznym roszczeniem o 150 zł? Czy powinienem się obawiać,
    że przy kolejnej reklamacji gościu zrobi to samo (stwierdzi, że musiał
    zrobić dodatkowe prace więc mam mu zapłacić) albo zacznie się upominać o
    pieniądze?

    - gdyby nie oddał mi wtedy samochodu - jak powinienem był się zachować?
    Wezwać policję? Może się przydać na przyszłość jeżeli zdecyduję się
    dalej reklamować ich regulację.

    pozdrawiam.
    PlaMa