    From: "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kara PIP za niewykorzystane urlopy z 2003 roku
    Date: Fri, 23 Apr 2004 15:20:20 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pd158.stalowa-wola.sdi.tpnet.pl

    W kodeksie pracy pisze
    - pracodawca ma obowiązek udzielenia urlopu
    - niewykorzastany urlop z danego roku należy wykorzytsać
    do I kwartału roku następnego

    itp.

    Działalność rozpoczęta w lutym 2003 roku (2 pracowników zatrudnionych)
    Pani z PIP podczas kontroli stawia zarzut
    niudzielenia w teminie urlopu za rok 2003 dla pracowników

    Ja się z tym zgadzam, obiecuję poprawę ;)
    wskazuję na przyczyny niezależne odemnie.
    Stwierdzam że dołożyłem wszelkich starań co do właściwego
    prowadzenia spraw pracowniczych - nie znam się
    więc wynająłem kięgową która się m.innymi tym zajmowała
    ale ona niestety nie spełniła oczekiwań.
    Zresztą zwolniłem ją już w grudniu.

    I tutaj sedno całej sprawy
    Pani z PIP chce mnie ukarać mandatem 300 zł
    Ja twierdzę że zgadzam się z zarzutami, lecz
    kara jest nieadekwatna do czynu (sugeruję Pani
    ażeby mnie pouczyła, a ja dołożę wszelkich starń
    aby sprawy pracownicze były OK, powody;
    - działalność rozpoczęta w lutym 2003 - czyli młoda
    - dołożyłem starań ale księgowa była nierzetelna
    - nie odmawiam praw pracownikom - zgadzam się je respektować
    - pracownicy nie zwracali się w danym okresie z prośbą o urlop
    a ja nie odmawiałem im urlopu
    - oczywiście pouczony o kodeksie w najbliższym czasie w uzgodnieniu
    z pracownikami dostaną oni urlop (niechciałbym ich wysyłać na siłę))

    Na to Pani z PIP - sprawę kieruje do sądu za odmowę zapłacenia
    mandatu

    I co o tym sądzicie ?
    Czy ja jako pracodawca mam obowiązek wysłać kogoś na przymusowy urlop ?
    nawet gdyby nie chciał iść - ja mówię idź bo masz go wykorzystać.
    Czy jeżeli pracownik nie zgłasza potrzeby urlopu - moją winą jest
    to że go nie udzieliłem ?

    Założenie jest takie - ja nie chcę oszukiwać pracowniów, czy łamać
    prawa, (i według mnie i pracowników nie zostało ono złamane),
    ale Pani z PIP mówi że jestem winien i do sądu ?
    Czy sądy w tym kraju nie mają pracy ażeby zajmować sie takimi bzdurami.

    Co mi radzicie - zapłacić mandat i sobie pomyśleć coś o tym nienormalnym
    kraju ?
    czy też iść do sądu i mieć nadzieję na normalne myślenie
    ewentualnie jakieś rady jak się tłumaczyć.

    Zaznaczam że z pracownikami żyję OK i oni ze mną,
    niemamy w stosunku do siebie jakichś żalów ani pretensji,
    jest wzajemne zrozumienie (oby tak dalej było).

    Pozdrawiam i liczę na rady szanownej grupy.
    Rysiek.