  • 1. Data: 2008-06-18 10:48:18
    Temat: Niezapłacona faktura - ze środków unijnych.
    Od: Jacek Kozłowski <"skylan[usun]"@skylan.pl>

    Witam,
    na początek przyznam się do błędu - nie bijcie. Prowadzę firmę - znajomy
    poprosił mnie o wykonanie usługi z mojego zakresu. Startował z firmą i
    starał się o dotację unijną (teraz to jest chyba 14k na start).
    Na początek poprosił mnie o przygotowanie oferty w formie pisemnej -
    jako podkładka do wniosku o dotację.
    I teraz wspomniany błąd - nie podpisałem z nim niestety żadnej umowy.
    Usługa wykonana, faktura przelewowa wystawiona - od listopada 2007 nie
    mogę doczekać się przelewu.
    Jestem systematycznie zwodzony, na spotkanie umawialiśmy się już chyba z
    10 razy - za każdym razem jakaś losowa okoliczność przypadkiem nie
    pozwoliła mu się ze mną spotkać.
    Próbował też przelewem - ze 3 razy na 2 różne konta twierdzi ze
    przelewał mi pieniądze - niestety ani śladu. Przy ostatniej okazji
    wymogłem przesłanie mi potwierdzenia przelewu - dostałem potwierdzenie w
    w wordzie ;].

    Teraz moje pytanie.. co mogę z tym zrobić zważając na to że nie mam
    żadnej podpisanej przez niego umowy. Czy sam fakt, że sporządziłem mu
    umowę, wystawiłem fakturę, a on ujął ją we wniosku o dotację nie
    oznacza, że zaakceptował usługę i skoro dotacja została mu przyznana to
    powinien zapłacić?
    Ewentualnie z której strony zacząć egzekwowanie tego? Urząd pracy (bo
    stamtąd dostał kasę), urząd skarbowy?

    Proszę o jakieś wskazówki.. pierwszy raz mam styczność z takim ..... i
    niestety człowiek uczy się na błędach.. tylko szkoda że swoich.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Jacek

  • 2. Data: 2008-06-18 13:25:27
    Temat: Re: Niezapłacona faktura - ze środków unijnych.
    Od: prefi <p...@g...pl>

    Jacek Kozłowski pisze:
> [...]
    >
    > Proszę o jakieś wskazówki.. pierwszy raz mam styczność z takim ..... i
    > niestety człowiek uczy się na błędach.. tylko szkoda że swoich.

    a za co chcesz kase? za przygotowanie oferty?? co to za
    "usluga"?

    Nie ma znaczenia z jakiego zrodla pieniadze; nie masz umowy
    to jak nie chce zaplacic to pozostaje tylko sad.

    z dotacji z urzedu pracy mozna finansowac tylko niektore
    uslugi i w ograniczonym zakresie - dotacja ma pomoc zalozyc
    firme, a nie sfinansowac jakies "uslugi" koledze...

    jak pytasz o urzad skarbowy jako zrodlo zaplaty za usluge,
    to wnosze ze jestes zielony jak lisc...

  • 3. Data: 2008-06-18 16:53:54
    Od: Jacek Kozłowski <"skylan[usun]"@skylan.pl>

    Usługa to wykonanie strony internetowej. Strona została wykonana - i za
    jej wykonanie chce kasę. Więc jak to jest.. zadeklarował w biznesplanie
    ze wyda X złotych na stronę, ma to poparte ofertą, usługa zostaje
    wykonana a on zamiast płacić fakturę z pieniędzy które dostał deefakto
    dokładnie na ten cel - bierze sobie te pieniądze do kieszeni?
    Przecież przy rozliczeniu dotacji musi przedstawić faktury, czyli
    udokumentować wydanie pieniędzy.. on ma fakturę, ale nie opłaconą.

  • 4. Data: 2008-06-18 18:51:12
    Od: "Titi" <t...@g...pl>

    Witaj,
    w zeszlym roku przygotowywalam wniosek o dotacje unijna (w ramach projektu
    zwiekszania konkurencyjnosci firm) i polegalo to na tym, ze "unia" zwracala
    50% _faktycznie_ poniesionych kosztow: do wniosku nalezalo zalaczyc fakture
    oraz potwierdzenie przelewu ew. wyciag bankowy (potwierdzone za zgodnosc
    przez wlasciciela firmy). I bylo to absolutnie konieczne, gdy nie zalaczylam
    jednego przelewu, natychmiast dostalam wezwanie do uzupelnienia
    dokumentacji!
    Mysle, ze w przypadku dotacji z UP dziala to podobnie.

    Jak kolo, nie chce placic, powiadom UP, ze wyludzil dotacje! Na to jest
    paragraf...
    Nie znaczy to oczywiscie, ze dostaniesz swoje pieniadze, ale jest szansa, ze
    chociaz UP wyrwie zlodziejowi, co nie jego...
    Pozdrawiam
    T.

  • 5. Data: 2008-06-18 18:55:03
    Od: Jacek Kozłowski <"skylan[usun]"@skylan.pl>

    Tego się spodziewałem - w przypadku kiedy nie uda mi się odzyskać
    całości - chciałbym móc odzyskać chociaż podatek, który zapłaciłem w
    związku z tą fakturą.
    Czy ktoś byłby w stanie podać jakiś namiar na ten "paragraf"?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 6. Data: 2008-06-19 06:27:30
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Kozłowski" <"skylan[usun]"@skylan.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przecież przy rozliczeniu dotacji musi przedstawić faktury, czyli
    > udokumentować wydanie pieniędzy.. on ma fakturę, ale nie opłaconą.

    oddaj do windykacji, od strony urzedu pracy nic nie zrobisz, no chyba ze
    zglosisz ze faktura jest zawyzona itd ale to sobie finalnie problemow
    narobisz.
    Musisz to traktowac jako normalna usluge za ktora ktos Ci nie zaplacil.
    Kolega raczej nie powie ze to nie Ty robiles i np sam sobie zrobil bo
    przeciez ujal ta fakture w rozliczeniu w PUP (kopie faktur ma PUP)
    pzdr
    Anax

  • 7. Data: 2008-06-19 06:31:17
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Titi" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    I bylo to absolutnie konieczne, gdy nie zalaczylam
    > jednego przelewu, natychmiast dostalam wezwanie do uzupelnienia
    > dokumentacji!
    > Mysle, ze w przypadku dotacji z UP dziala to podobnie.

    aaa rzeczywiscie bylo cos takiego, ale na to wyglada ze fakture wystawiles
    gotowkowa, na ktorej potwierdziles odbior kasy. U mnie bylo podobnie z
    rozliczeniem zrodkow unijnych- musialem miec albo faakture gotowkowa z
    adnotacja- zaplacono gotowka, albo dowod przelewu.

    > Jak kolo, nie chce placic, powiadom UP, ze wyludzil dotacje! Na to jest
    > paragraf...

    najlepiej dowiedz sie w UP, wtedy mozesz kolege poinformowac ze bedzie mial
    problkemy z przyznana dotacja, np chyba tak jak wyzjej napisalem, on ma
    fakture gotowkowa wiec bedziesz musial udowodnic ze Ci nie zaplacil

    pzdr
    Anax

  • 8. Data: 2008-06-19 07:13:55
    Od: Jacek Kozłowski <"skylan[usun]"@skylan.pl>

> [...]
    > rozliczeniem zrodkow unijnych- musialem miec albo faakture gotowkowa z
    > adnotacja- zaplacono gotowka, albo dowod przelewu.

    Nie, nie.. faktura była (jest) przelewowa.

    Zastanawiałem się już nad jakąś windykacją - tylko czy jakakolwiek
    będzie chciała ze mna rozmawiać skoro nie mam podpisanej umowy?

  • 9. Data: 2008-06-19 08:33:10
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Jacek Kozłowski pisze:

    > Zastanawiałem się już nad jakąś windykacją - tylko czy jakakolwiek
    > będzie chciała ze mna rozmawiać skoro nie mam podpisanej umowy?

    Jaka windykacja?
    Wysłałeś wezwanie do zapłaty? (polecony za potwierdzeniem odbioru)
    Jak nie to wyślij i śmigaj do sądu w trybie upominawczym.
    Krótka piłka

    MAc

  • 10. Data: 2008-06-19 21:25:45
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    > Nie, nie.. faktura była (jest) przelewowa.

    aaa no to az dziwne ze PUP nie cofnal mu kasy za te strone, ja musialem
    okazac wszystkie dowody wplaty. Przejsdz sie w takim razie do PUP-u, powiedz
    jaka jest sytuacja. Jelsi okaze sie ze mozesz koledze narobic problemow, to
    przekaz jemu radosna nowine, moze go to zmobilizuje do wspolpracy
    pzdr
    Anax