  • 1. Data: 2008-06-18 09:44:54
    Temat: przedmiot kupiony na firme a przeniesienie na użytek własny...
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich. Mam pytanie jak powinien wyglądać dokument mówiący o tym,
    że przedmiot należący do firmy (zakupiny i wliczony jako koszt w bierzącym roku
    podatkowym) został przeniesiony na użytek własny, czyli chce żeby stał się moją
    prywatną własnością... Czy ktoś wie może gdzie znajdę wzór takiego pisma? Bo
    szukałem i nic :(

    Maciej C

  • 2. Data: 2008-06-18 10:23:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Jun 2008 11:44:54 +0200, Maciek C napisał(a):

> [...]
    > prywatną własnością... Czy ktoś wie może gdzie znajdę wzór takiego pisma? Bo

    Jeśli jestes VAT-owcem, to taki dokument nazywa się "faktura wewnętrzna"
    Co ma zawierać poszukaj sam.

  • 3. Data: 2008-06-18 10:35:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek C napisał(a):

> [...]
    > prywatną własnością... Czy ktoś wie może gdzie znajdę wzór takiego pisma? Bo

    Faktura. Czyli firma sprzedaje Ci cos za np 1 zl.

    j.

  • 4. Data: 2008-06-18 12:01:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Jun 2008 12:35:03 +0200, januszek napisał(a):

    > Faktura. Czyli firma sprzedaje Ci cos za np 1 zl.

    I naprawdę wierzysz, że można coś sobie samemu sprzedać?

  • 5. Data: 2008-06-18 13:22:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jureq napisał(a):

    > I naprawdę wierzysz, że można coś sobie samemu sprzedać?

    Co Ty tak z tą wiarą? Kleryk? Ksiądz? ;)

    j.

  • 6. Data: 2008-06-19 22:24:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jun 2008, januszek wrote:

    > Faktura. Czyli firma sprzedaje Ci cos za np 1 zl.

    Możliwości są dwie:
    - firma to osoba trzecia, np. osoba prawna której jest właścicielem.
    Wtedy po takim numerze leży i kwiczy przy najbliższej kontroli, przepis
    używa określenia "osoby powiązane" :> (i dla dochodówki, i dla VAT)

    - firma to on sam. Gratuluję (obok jureq i jak mniemam paru innych
    grupowiczów) umiejętności sprzedania czegoś samemu sobie ;)

    Zaś przepis dotyczący "przekazania na cele osobiste" jest prosty jak
    drut kolczasty, podobnie jak przepis wyłączający z prawa zaliczenie
    w koszt: do zwrotu jest CAŁA wartość obniżenia podatku, tyle że
    w inny sposób dla VAT (*dolicza* się należny, w ramach "czyności
    zrównanej ze sprzedażą"), inaczej dla dochodówki ("wyrzuca się
    z kosztów", czyli dokonuje korekty *zakupu*).

    IMVHO - pytanie było NTG i kwalifikuje się na .podatki!

    pzdr, Gotfryd