  • Data: 2003-06-20 20:07:40
    Temat: Jak wyegzekwować alimenty?
    Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Mam pytanie odnośnie egzekucji należnych alimentów.
    Moja krewna ma zasądzone alimenty od męża w wysokości 300 zł na dziecko. W
    związku z tym, że ojciec dziecka uchylał się od obowiązku płacenia alimentów,
    ich egzekucją zajął się komornik. Niestety alimenty dostawała od komornika
    tylko przez kilka miesięcy. Ponieważ ojciec jest bezrobotny (pracuje na czarno)
    i nie ma możliwości zajęcia mu części wynagrodzenia na poczet alimentów, to za
    radą komornika krewna złożyła wniosek o przyznanie świadczeń z Funduszu
    Alimentacyjnego. Niestety nie przyznano jej ww. świadczenia w związku z tym, że
    miesięczny dochód w 2001 r. na osobę (bez uwzględnienia męża, gdyż nie prowadzą
    wspólnego gospodarstwa) wyniósł 650 zł i przekroczył limit określony w
    przepisach wynoszący 612 zł.
    Jakie dalsze kroki powinna poczynić moja krewna aby wyegzekwować od męża
    należne pieniądze (ojciec dziecka zalega za 16 miesięcy na sumę 4 800 zł)?
    Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.