    From: Damian <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak to jest z tym prawem w Polsce?
    Date: Sun, 14 May 2006 15:35:09 +0200

    Jestem z bratem współwłaścicielem posesji. Brat choruje na schizofrenie
    od 35lat. Obecnie jest problem z oddaniem go do szpitala. Policja
    przyjezdza na interwencję w sprawie brata co tydzień, spisuje protokół i
    odjeżdża. Wszystko zostaje tak jak było a brat nie ponosi żadnych
    konsekwencji. Ostatnio brat zrobił na naszej posesji rozpierduchę, która
    kosztowała mnie 1000zł. Policja przyjechała zabaczyła co się stało i
    powiedziała, że jeżeli jest współwłaścicielem to mu wolno wszystko
    zniszczyć. Ale on zniszczył moją własność! To co, że postawie na
    wspólnej własności samochód. On chyba dalej należy do mnie pomimo, że
    stoi na wspólnej własności. Tak samo jest chyba z drzwiami, klamką czy
    skrzynką na listy. Jak zapłaciłem za te drzwi i mam na nie rachunek to
    chyba stanowią moją własność i brat nie może mi tego zniszczyć.
    Chciałbym żeby ktoś poradził mi coś mądrego w tej sprawie. Nie wiem
    zupełnie co mam robić. Jestem ignorowany przez policję. Zignorowali mnie
    lekarze od których żądałem zabrania brata do szpitala. Również sąd do
    którego dostarczyłem zdjęcia zniszczeń jakie zrobił brat nic nie robi.
    Sąd tylko zapytał się czy brat jest najedzony i czy chodzi czysto ubrany.
    Kiedyś chyba spotkałem się z takim prawem, że jeżeli chory psychicznie
    demoluje nie ważne czy swoją własność czy cudzą to szpital ma go wziąć
    na leczenie. Czy to jeszcze obowiązuje?
    Poradźcie proszę jak mam rozmawiać z organami państwowymi żeby coś
    zrobili. Ostatnio sąd wysłał mnie do lekarza psychiatry prowadzącego
    leczenie mojego brata. Ten człowiek to zupełny ignorant. Nic go nie
    obchodzi, że brat nie chodzi do niego na wizyty. Nie chce jechać na
    wizytę domową pomimo, że żądałem tego od niego. Powiedział, że jak brat
    przyjdzie do niego to go zbada - paranoja. Sprawa ciągnie się od pół
    roku a braciszek się śmieje, że policja nic mu nie zrobi.
    Najbardziej jedak zdziwiło mnie postępowanie sądu, dla którego
    najważniejsze jest żeby nic złego tej biednej istocie się nie działo.
    Rozumiem, że on jest chory i biedny, więc trzeba go leczyć bo sobie nie
    radzi!
    Czy w takiej sytuacji jeśli nie pomaga zgłoszenie to powinienem mu
    wytoczyć postępowanie karne?