  • 51. Data: 2007-11-06 19:14:51
    Temat: Re: Jak sprawdzić do kogo należy strona www
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:

    > Ale egzemplarz utworu może mieć właściciela, oryginał utworu może
    > mieć właściciela (art. 6 ust. 1 pkt 7 pr.aut.).

    To że egzemplarz ma właściciela to jasne, podobnie jak oryginał (czyli
    jak rozumiem również egzemplarz, tyle że wykonany przez twórcę).
    Pytanie, co z utworami które nie zostały utrwalone w żadnej postaci?
    Siadam do pianina i zaczynam grać. Jeżeli utwór ma właściciela, to jak
    przenieść własność stworzonego w ten sposób utworu?

    > Natomiast nie miałeś racji pisząc wczoraj wieczorem, iż to co widać w
    > przeglądarce to egzemplarz utworu. W przypadku pola eksploatacji, o
    > którym traktuje art. 50 pkt 3 pr.aut. nie ma mowy o tym co jest w
    > pkt 1. Jeśli sobie nagrasz htmla na płytkę to owszem, będą
    > egzemplarze.

    Słuszna uwaga. Poniekąd to miałem na myśli - chodziło mi o html który
    jest transmitowany przez sieć. To już IMHO będzie jakiś egzemplarz. MZ
    ustawodawca nie przewidział, że żeby publicznie rozpowszechniać niektóre
    utwory trzeba robić ich kopie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 52. Data: 2007-11-06 20:19:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, Piotr Kubiak wrote:

> [...]
    > Siadam do pianina i zaczynam grać. Jeżeli utwór ma właściciela, to jak
    > przenieść własność stworzonego w ten sposób utworu?

    O ile pamiętam, wnioski z dyskusji na niniejszej grupie (a różne były,
    na przykład czy starożytne mity podpadałyby pod dzisiejsze PA :))
    były takie, że warunkiem ingerencji PA jest w ogóle zaistnienie
    "utrwalenia" utworu ("ustalenia", jak ściśle chce ustawa).
    Ponieważ "ustalenie" nie sposób dowieść bez "utrwalenia", to
    z faktu "siadania do pianina" w rozumieniu PA nie wynika... nic!
    Taki utwór (jeszcze!) nie jest chroniony, nijak :P
    Dopiero jak ktoś go utrwali, np. nagra sobie (bez wiedzy muzyka)
    i zechce tą formą rozporządzać, to moze PA naruszyć - bo w ogóle
    mamy ów "utwór" do dyspozycji :)
    Nawet jak ktoś złamie PA np. rozpowszechniając go (łapiąc ukrytym
    mikrofonem :)) to mamy problem dowodowy, jeśli nie ma "ustalenia".

    > Słuszna uwaga. Poniekąd to miałem na myśli - chodziło mi o html który
    > jest transmitowany przez sieć. To już IMHO będzie jakiś egzemplarz.

    No dobra. Przynajmniej w momencie jak zostanie "ustalony" w cache
    (czy to w RAM czy na HDD).

    > MZ
    > ustawodawca nie przewidział, że żeby publicznie rozpowszechniać niektóre
    > utwory trzeba robić ich kopie.

    Ja tam nie wiem czy "przewidział" czy "nie przewidział", ale tak czy siak
    mu wyjątkowo dobrze wyszło: regulacja o "dozwolonym użytku" doskonale
    rozwiązuje ten problem.
    IMHO to nie jest przypadek, nawet jak pesymistycznie założymy że piszący
    nie mieli pojęcia o możliwym skutku, to ściągali z dobrych wzorów ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2007-11-06 20:21:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > Niekoniecznie osobom. Autorskie prawa majątkowe do programów GNU
    > należą do organizacji FSF.

    A to nie osoba? (prawna)
    IMHO własność jest przypisana do osoby właśnie, może za wyjątkiem
    mienia porzuconego.

    pzdr, Gotfryd

  • 54. Data: 2007-11-06 20:23:27
    Temat: Re: Jak sprawdzi do kogo nale y strona www
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^

    > To chyba coś wam nie wyszło o czym mozecie się boleśnie przekonać
    > bezkrytycznie
    > publikując różne zdjęcia z imprez.
    ^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^

    A czy czasem nie piszesz na INNY temat, niż były poprzednie
    odpowiedzi?
    Może przezornie zaznaczę, że cytaty pochodzą z *Twojego* postu
    i nie mam na myœli *reszty* wštku (bo tam widziałem)!

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2007-11-06 22:04:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Nawet jak ktoś złamie PA np. rozpowszechniając go (łapiąc ukrytym
    > mikrofonem :)) to mamy problem dowodowy, jeśli nie ma "ustalenia".

    Pomijając problemy dowodowe - jeżeli ktoś *zapamięta* muzykę, a potem ją
    zagra - wg. ciebie PA nie będzie miało tutaj nic do gadania?

    IMHO jest to publikacja, mimo braku utrwalenia.

    p. m.

  • 56. Data: 2007-11-06 23:13:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.11.2007 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > ^^^^^^^^^^^^^^

    > ^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^
    > A czy czasem nie piszesz na INNY temat, niż były poprzednie
    > odpowiedzi?

    To bardzo niewykluczone - mogło mi gdzieś umknąć, że mowa już wyłącznie o
    robieniu zdjęć.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2007-11-07 10:02:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, mvoicem wrote:

    > Pomijając problemy dowodowe

    Kiedy one są nie do pominięcia.

    > - jeżeli ktoś *zapamięta* muzykę, a potem ją
    > zagra - wg. ciebie PA nie będzie miało tutaj nic do gadania?

    Zależy, czego ma dotyczyć.
    Jeśli ów zapamietany utwór *jest* ustalony i mówimy o prawie do tej
    jego formy (treści, kompozycji), to oczywiście do gadania ma,
    nawet jeśli jest tylko "ulotnym wykonaniem", acz oczywiscie najprościej
    udowodnić za pomocą... utrwalenia :)
    Ale nie o tym było - przypomnę: "Siadam do pianina i zaczynam grać.
    Jeżeli utwór ma właściciela, to jak przenieść własność stworzonego
    w ten sposób utworu?"
    Akcent: "stworzonego". Pytanie, czy autor jest w stanie go powtórzyć?

    Jeśli ów utwór "ustalenia" nie ma, bo jest improwizacją, to dość
    trudno za owo ustalenie przyjąć treść w głowie.
    "A może jednak to było tak... a może siak..." :)

    > IMHO jest to publikacja, mimo braku utrwalenia.

    Przyznaję że ciężko ugryźć :]

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2007-11-07 12:47:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Kiedy one są nie do pominięcia.

    Wydaje mi się że jest różnica między tym jakie są fakty, a tym jakie fakty
    można udowodnić.

> [...]
    > w ten sposób utworu?"
    > Akcent: "stworzonego". Pytanie, czy autor jest w stanie go powtórzyć?

    Tak. Nie mówię o improwizacji, tylko o utworze o stałej treści, wykonywanym
    za każdym razem "nuta w nutę" tak samo. Jest wielu "niepiśmiennych"
    muzyków, którzy nijak swoich utworów nie zapisują, po prostu mają je w
    palcach, w pamięci, w czymśtam.

    p. m.

  • 59. Data: 2007-11-07 13:24:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2007, mvoicem wrote:

    > Wydaje mi się że jest różnica między tym jakie są fakty, a tym jakie fakty
    > można udowodnić.

    Przyznaję.

    > Tak. Nie mówię o improwizacji, tylko o utworze o stałej treści, wykonywanym
    > za każdym razem "nuta w nutę" tak samo. Jest wielu "niepiśmiennych"

    OK. To mamy trudniejszy problem :], poczytam polemiki ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2007-11-07 15:26:46
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 5, 10:56 pm, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > To chyba coś wam nie wyszło o czym mozecie się boleśnie przekonać
    > bezkrytycznie publikując różne zdjęcia z imprez.
    >
    > --
    > Marcin

    W takim razie jak mialo by brzmiec oskarzenie? Z jakiego paragrafu? Bo
    poki co starasz sie dac do zrozumienia ze publiczna impreza nie jest
    publicna impreza wiec Musze sie spytac bioracych udzial o zgode.