  • 1. Data: 2007-11-03 20:37:34
    Temat: Automatyczne przetwarzanie informacji www
    Od: m...@g...com

    Witam serdecznie,

    Interesuje mnie taka oto kwestia: czy dozwolone (legalne) jest
    automatyczne pobieranie danych zawartych na ogolnodostepnych
    (przyklady: wyniki gieldy publikowane w serwisie onet.pl; oferty
    allegro.pl) stronach internetowych celem ich przetworzenia oraz
    dalszej publikacji tak przetworzonych danych (z zaznaczeniem z jakiego
    serwisu one pochodza)?

    Bede bardzo wdzieczny za pomoc w tej kwestii, Marek

  • 2. Data: 2007-11-03 21:13:34
    Temat: Re: Automatyczne przetwarzanie informacji www
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    m...@g...com writes:

> [...]
    > z jakiego serwisu one pochodza)?
    >
    > Bede bardzo wdzieczny za pomoc w tej kwestii, Marek

    Aplikacje WWW to oprogramowanie, potrzebna jest licencja. Takiej
    licencji udziela np. Forex (http://www.forex.com).

  • 3. Data: 2007-11-03 21:45:01
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 03 Nov 2007 22:13:34 +0100, Piotr Dembiński
    napisał(a):

    > Aplikacje WWW to oprogramowanie, potrzebna jest licencja. Takiej
    > licencji udziela np. Forex (http://www.forex.com).

    No dobra, ale wiesz, że ten pogląd jeszcze się nie przyjął? Nawet na tej
    grupie ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 4. Data: 2007-11-03 21:47:43
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 03 Nov 2007 13:37:34 -0700, marek.mikolajski napisał(a):

> [...]
    > stronach internetowych celem ich przetworzenia oraz dalszej publikacji
    > tak przetworzonych danych (z zaznaczeniem z jakiego serwisu one

    Dozwolone. W pełnym zakresie - za zgodą właściciela bazy danych, w
    ograniczonym także bez konieczności uzyskania tej zgody.

  • 5. Data: 2007-11-03 21:51:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    > No dobra, ale wiesz, że ten pogląd jeszcze się nie przyjął?

    Czyli wg ciebie każda aplikacja WWW to prasa?

  • 6. Data: 2007-11-03 22:08:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 03 Nov 2007 22:51:09 +0100, Piotr Dembiński
    napisał(a):

    > Czyli wg ciebie każda aplikacja WWW to prasa?

    Tak, hydrauliczna ;-)

  • 7. Data: 2007-11-03 22:58:26
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    > Tak, hydrauliczna ;-)

    Metafora dobra, trzeba jeszcze tylko dopasować do niej system ;)

  • 8. Data: 2007-11-04 07:36:36
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Olgierd wrote:

    > Dozwolone. W pełnym zakresie - za zgodą właściciela bazy danych, w
    > ograniczonym także bez konieczności uzyskania tej zgody.

    Hmm, czy materiały te podlegają prawu autorskiemu dotyczącemu opublikowanych
    dzieł?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 9. Data: 2007-11-04 08:15:08
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 04 Nov 2007 08:36:36 +0100, Wojciech \"Spook\" Sura napisał(a):

    > Hmm, czy materiały te podlegają prawu autorskiemu dotyczącemu
    > opublikowanych dzieł?

    Ogłoszenia, np. takie jak na Allegro? Z pewnością nie.

  • 10. Data: 2007-11-04 10:09:20
    Od: m...@g...com

    Witam serdecznie,

    Wlasnie chodzi mi glownie o ogloszenia, reklamy - taki automatyczny
    system, ktory pobieralby dane z wielu stron i prezentowal je w troszke
    zmienionej szacie graficznej. Zachowane byloby przy tym odnosniki do
    danych zrodlowych i linki bezposrednie.

    I jeszcze jedna kwestia - jak to wyglada z takim automatycznym
    pobieraniem danych - czy dzialanie programu, ktory przegladalby aukcje
    allegro do dalszego przetwarzania w sposob masowy (czyli tak kilka
    tysiecy odwolan do strony glownej), jest zgodne z prawem (nie wiem,
    ktos moglby to uznac za probe ataku Denial of Service, naruszenia
    dostepnosci danych, itepe). Bede wdzieczny za jakies sprawdzone
    informacje (typu dzienniki ustaw, itp.).

    Pozdrawiam, Marek