  • 71. Data: 2007-11-08 12:22:09
    Temat: Re: Jak sprawdzi do kogo nale y strona www
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.11.2007 SzalonyKapelusznik <s...@g...com> napisał/a:
    > Tylko teraz co jest publicznie dostepnym www? czy takie na ktorym nie
    > trzeba miec konta zeby ogladac zdjecia czy takie na ktorym trzeba miec

    Tu znowu nie ma pewnie jakiejś ścisłej definicji. W moim odczuciu jakiś
    serwis który pozwala każdemu założyć konto i przeglądać zasoby to nadal
    jest upublicznienie (publikacja). Serwis który daje dostęp dość wąskiej
    grupie nieprzypadkowych osób (np. tylko sfotografowanych imprezowiczów)
    spełnia wymogi.

    > konto ale ma weryfikacji? Poza tym jest wlasnie ten problem z tymi co
    > chca i co nie chca. robie zdjecie tym 10 osobom i ktos mi wejdzie w
    > kadr. Oczywisice moge go zamazac czy wyciac ale moge przeciez
    > stwierdzic ze jednak jest za slabo widoczny, niedoswietlony i w
    > dodatku w tle na 3 planie. A on uzna ze ma charakterystyczne spodnie i
    > po tym go dziewczyna poznala ze calowac sie z jakas inna.

    Charakterystyczne spodnie zdecydowanie nie wystarczą. MZ ma być głównie
    rozpoznawalny z twarzy (wizerunek - podobizna). Poza tym w wielu
    przypadkach jednak ludzie podchodzą do tego wszystkiego zdroworozsądkowo
    - jeśli sytuacja jest sporna to przegrać może każda ze stron narażając się
    na koszta, a odpowiedzialność karna za publikację wizerunku nie grozi.

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2007-11-08 20:12:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem wrote:

    > Rany, następny który czyta jedno zdanie :).
    >
    > Nie wprowadzam w błąd. Nie piszę o ochronie przed zrobieniem zdjęcia, tylko
    > o ochronie przed "taką hipotetyczną sytuacją", czyli zrobieniem zdjęcia *i*
    > jego publikacją.

    Wiem, co miałeś na myśli - chciałem tylko uściślić, żeby ktoś
    przypadkiem źle nie zrozumiał (lekki skrót myślowy zastosowałeś ;) )

  • 73. Data: 2007-11-08 20:35:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski wrote:

    > No padło już w tej dyskusji: ochrona wizerunku. ". Zezwolenia nie wymaga
    > rozpowszechnianie wizerunku:[..] 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół
    > całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza."
    >
    > Istotny fragment to "osoby stanowiącej szczegół całości". Nie fragment,
    > nie element a szczegół. W 99% przypadkach zdjęcie osoby biorącej udział
    > ukazuje ją nie jako szczegół. Szczegół całości to np. zdjęcie osoby w
    > tłumie na koncercie w otoczeniu 100 osób.

    szczegół
    1. drobny składnik jakiejś sprawy, jakiegoś zdarzenia
    2. drobny element jakiejś rzeczy

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2526244

    Nie jest to precyzyjne i IMHO zależy od uznania sędziego. Poza tym -
    jakie jest orzecznictwo i komentarze? Bo osobiście stawiałbym na to, że
    ustawodawca miał na myśli bardziej coś w stylu "element całości nie
    będący jej zasadniczą treścią".

    I należałoby zadać sobie pytanie - czy zdjęcie bez tej jednej osoby
    zachowałoby swój charakter?