    From: Michal Jonik <m...@b...spamu.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak odzyskać kasę?
    Date: Wed, 03 Mar 2004 12:55:50 +0100
    Sender: m...@o...pl@bbnrel6.net.external.hp.com

    Witam

    Mam następujący problem:

    Będąc studentem kilka lat pracowałem na umowy o odzieło dla dużej firmy
    poprzez pewną małą firmę "krzak". Niestety taki był układ.
    Firma "krzak" robiła mi przelewy a tak przy końcu roku podpisywaliśmy
    umowy i rachunki za cały kończący się rok.

    W ostatnim roku regularność przelewów "nieco" się zachwiała. Coś
    przychodziło z opóźnieniem, później jakieś wyrówniania, ogólnie duże
    zamieszanie. Roboty byłu mnóstwo więc nie bardzo kontrolowałem finanse.
    Pod koniec roku okazało się, że po zestawieniu należności i wpłat
    różnica jest dość pokaźna. Właściciel firmy zawsze był trudno uchwytny,
    teraz tym bardziej żadko odpowiada na telefony i maile. Czasem się
    odzywa i coś ściemnia, że wszysto wyrówna ale czeka na zwrot podatku z
    US i takie tam. Spóżniony PIT za ubiegły rok dostałem ale kwota jest
    kilkakrotnie mniejsza niż powinna być.

    Generalnie sytuacja jest beznadziejna. Nie mam umów, kasy mało, na
    PITcie jeszcze mniej.

    Czy da się coś z tym fantem zrobić?

    Dodam, że obie firmy nie współpracują już więc nie ma mowy o nacisku "z
    góry".

    Z góry dzięki za wszlkie sugestie.

    Michał