  • 21. Data: 2011-08-26 07:28:31
    Temat: Re: Ignorantia iuris nocet
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Czyli byle komendant policji mógłby wpłynąć na przebieg głosowania,
    > zatrzymując odpowiednich posłów.

    Jeśli zatrzymanie byłoby uzasadnione to wina byłaby po stronie posła.
    A w przeciwnym przypadku ów komendant powinien ponieść konsekwencje.
    Równie dobrze mógłbyś postulować immunitet dla lekarzy (bo może
    właśnie jadzie na operację i stawką jest czyjeś życie) czy innych grup
    zawodowych.

  • 22. Data: 2011-08-26 07:41:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 09:28, Alek pisze:
> [...]
    > jadzie na operację i stawką jest czyjeś życie) czy innych grup zawodowych.

    Tylko że policja nie ma potrzeby, aby zakłócać przebieg ratowania życia,
    natomiast chęć wpływania na wyniki głosowania sejmu jest nieobca każdej
    formacji zbrojnej.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2011-08-26 07:50:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Aug 2011, mvoicem wrote:

    > Czyli byle komendant policji mógłby wpłynąć na przebieg głosowania,
    > zatrzymując odpowiednich posłów.

    Jeśli nie tylko "byle komendant" może sobie pozwolić na taką akcję,
    ale dowolny (w rozumieniu: dowolnie wysoko postawiony) urzędnik może,
    bez obawy że *inni* urzędnicy nie sprzeciwią się (skutecznie!)
    bezprawnej czynności (podwładnych nie wyłączając, bo powinni znacznie
    bardziej bać się złamania prawa niż narażenia "szefowi"[1]),
    to zwyczajnie i po prostu w sposób oczywisty jest naruszany
    art.2 Konstytucji.

    Właśnie konieczność istnienia immunitetu jest jednym z co
    bardziej skutecznych papierków lakmusowych do określenia, czy
    dane państwo spełnia wymóg "państwa prawa".
    Oczywiście negatywnym :P

    Żeby jasność była: jeśli mamy kraj, w którym premier może posłać
    służby skarbowe, aby *pod pozorem kontroli* uniemożliwić jakąś
    działalność, i raczej nie obawia się postawienia przed TS, to
    być może istnienie immunitetu jest uzasadnione.
    Uzasadnione tolerowaniem działań z gruntu bezprawnych.
    Przez władze, postawione aby bronić prawa.
    Osobna sprawa, to obywatele, przyklaskujący takim rozwiązaniom
    (ślepi, czy udają ślepych?)
    Z p. widzenia prawa chyba "lepszym" (znaczy mniej narażającym
    praworządność) rozwiązaniem byłoby posłanie oddziału pacyfikującego,
    który wprost z naruszeniem prawa, z uzasadnieniem ... właśnie nie
    wiem czego :>, dokonałby takich "czynności".
    Coś w rodzaju "obrony koniecznej" :]

    [1] - malkontentów spytam, czy np. kierowca ciężarówki ma prawo
    jechać, bezkarnie łamiąc przepisy z uzasadnieniem "bo szef
    mi kazał". Z naciskiem na "prawo" i na "bezkarnie".

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2011-08-26 07:53:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Aug 2011, mvoicem wrote:

    > Ee, to zależy jak szybko normalny człowiek czyta.

    Daj mi tych gości od czytania kilkuset stron na minutę, ja
    dam takiemu *jedną* stronę do przeczytania i sprawdzimy co z tego
    wyszło.
    Przy okazji muszę sprawdzić czy nadal są przepisy z 4. stopniem
    negacji (lub wyłączenia), nie licząc zapętleń :P

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2011-08-26 08:04:07
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 26.08.2011 06:57, Maruda wrote:
    > Zwyczaj miał moc równą mocy ustawy" - a więc UoPDoOF narusza zasady
    > rzymskie, bo jest niemoralna (większościowy motłoch siłą okrada bogatszą
    > mniejszość), narusza zasady współżycia (i prawo własności)...

    Ja bym powiedział że narusza zasady rzymskie inaczej - gdyby ktokolwiek
    wywiesił ją na Forum Romanum, zostałby rozniesiony przez rozjuszony tłum
    - co mogłoby doprowadzić do większych zamieszek na co z kolei chyba
    żaden cesarz by nie poszedł.

    Tomek

  • 26. Data: 2011-08-26 08:06:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (26.08.2011 09:28), Alek wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Jeśli zatrzymanie byłoby uzasadnione to wina byłaby po stronie posła. A
    > w przeciwnym przypadku ów komendant powinien ponieść konsekwencje.

    Zatrzymanie do rutynowej kontroli. Zdarza się. Jako policjanci umieją
    albo pisać albo czytać (nie dotyczy Roberta Tomasika), trwa to czasem i
    pół godziny. Podejrzewam że jeżeliby mieli się drobiazgowo trzymać
    wszystkich procedur - mogłoby to trwać i kilka godzin. Nie trzeba ani
    winy posła, ani nie ma tu punktu zaczepienia do poniesienia winy przez
    komendanta.

    Poza tym, przecież policjanci mogą zatrzymać ze względu na zbyt szybką
    jazdę (której w rzeczywistości nie było), brak świateł (które w
    rzeczywistości były właczone) itd...

    W ten sposób, możnaby zrobić zamach stanu lub wręcz przeciwnie,
    "posadzić" na kilka/kilkanaście godzin całą opozycję żeby przepchnąć coś
    czego z opozycją na sali by się nie przepchnęło.

    p. m.

  • 27. Data: 2011-08-26 08:10:24
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 26.08.2011 10:06, mvoicem wrote:

    > W ten sposób, możnaby zrobić zamach stanu lub wręcz przeciwnie,
    > "posadzić" na kilka/kilkanaście godzin całą opozycję żeby przepchnąć coś
    > czego z opozycją na sali by się nie przepchnęło.

    Jeśli chce się coś takiego zrobić, to immunitet przeszkodą nie jest.
    Wszak mogą być uzasadnione podejrzenia że legitymacja poselska została
    sfałszowana.

    Tomek

  • 28. Data: 2011-08-26 08:11:33
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Zatrzymanie do rutynowej kontroli. Zdarza się. Jako policjanci
    > umieją albo pisać albo czytać (nie dotyczy Roberta Tomasika), trwa
    > to czasem i pół godziny.

    Każdego może to spotkać. Jeśli komu zależy na ważnym spotkaniu to
    niech jedzie na ostatnią chwilę.

    > W ten sposób, możnaby zrobić zamach stanu lub wręcz przeciwnie,
    > "posadzić" na kilka/kilkanaście godzin całą opozycję żeby przepchnąć
    > coś czego z opozycją na sali by się nie przepchnęło.

    No to skoszarować posłów na cały czas trwania kadencji. Frekwencja
    będzie gwarantowana a przy okazji mniej szaleńców/pijaków na drogach
    ;P

  • 29. Data: 2011-08-26 08:12:36
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > Przy okazji muszę sprawdzić czy nadal są przepisy z 4. stopniem
    > negacji (lub wyłączenia), nie licząc zapętleń :P

    A kiedy wyszliśmy z UE że ustawę o VAT uchylono :-) ?

    Tomek

  • 30. Data: 2011-08-26 08:28:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-26 10:10, tomek pisze:

    > Jeśli chce się coś takiego zrobić, to immunitet przeszkodą nie jest.
    > Wszak mogą być uzasadnione podejrzenia że legitymacja poselska została
    > sfałszowana.

    I następnie gdy się okaże że podejrzenia nie były słusznie mówi się panu
    "pan tu już nie pracuje, gdyż musi pan odbyć karę więzienia" ;)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU