  • 1. Data: 2011-08-25 11:25:15
    Temat: Wezwanie na świadka w sprawie o zapłatę z weksla?
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    Witam

    Wypełniłem pozew zgodnie z instrukcją na stronie remitent.pl . No i po
    prawie 2 miesiącach sąd zamiast wydać nakaz zapłaty wezwał pozwanego, powoda
    oraz świadka na sprawę. Ktoś może się orientuje o co chodzi?? Kwota weksla
    to kilka tysięcy pln.

    Pzdr

  • 2. Data: 2011-08-25 11:45:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-25 13:25, mcpc pisze:
> [...]
    > oraz świadka na sprawę. Ktoś może się orientuje o co chodzi?? Kwota weksla

    Z jakiegoś powodu sąd nie chciał wydać nakazu zapłaty ani w postępowaniu
    nakazowy, ani upominawczym? Jaka jest treść weksla?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-08-25 14:00:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-25 13:25, mcpc pisze:

    > Kto? mo?e sie orientuje o co chodzi?? Kwota weksla
    > to kilka tysiecy pln.

    Znaczy że jakąś głupotę napisałeś w pozwie i sąd nie zamierza powództwa
    uwzględnić w całości (albo w ogóle)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 4. Data: 2011-08-25 14:29:23
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > Z jakiegoś powodu sąd nie chciał wydać nakazu zapłaty ani w postępowaniu
    > nakazowy, ani upominawczym? Jaka jest treść weksla?

    Wzór weksla pobrałem z Twojej strony Liwiusz (jest dokładnie tak jak w
    przykładach), przepisuję weksel:

    WEKSEL WŁASNY

    Gdynia, dnia 30.03.2011 r. Weksel na sumę 6500PLN
    Za okazaniem zapłacę za ten weksel na rzecz Jana Kowalskiego
    sumę sześć tysięcy pięćset złotych.
    Płatny w Gdyni

    Oczywiście nie występuje w wekslu Jan Kowalski ale ktoś inny. Weksel zostawł
    przedstawiony do zapłaty w czerwcu (na co jest świadek) i pozej został
    wypełniony tak sam jak w tym wzorze:
    http://www.remitent.pl/plikipdf/pozew_uproszczony.pd

    Dlatego nie rozumiem w czym rzecz???

  • 5. Data: 2011-08-25 14:44:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-25 16:00, Johnson pisze:

    > Znaczy że jakąś głupotę napisałeś w pozwie i sąd nie zamierza powództwa
    > uwzględnić w całości (albo w ogóle)

    Mi kiedyś sędzia skierowała pozew z weksla na rozprawę, na rozprawie
    wydała wyrok zgodny z powództwem, a jak się spytałem "dlaczego nie
    nakaz", to powiedziała, że jej się pomyliło, iż niby odsetki się należą
    od dnia później niż żądane w pozwie (weksel był płatny 30 dni od
    wystawienia i sędzia sobie źle dni policzyła).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-08-25 19:43:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-25 13:25, mcpc pisze:
    > sąd zamiast wydać nakaz zapłaty wezwał pozwanego, powoda
    > oraz świadka na sprawę

    A opłatę sądową uiściłeś w jakiej wysokości? (5%, czy 1/4 z 5%, a jeśli
    1/4, to czy sąd wzywał do uzupełnienia?).

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-08-26 09:51:41
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > A opłatę sądową uiściłeś w jakiej wysokości? (5%, czy 1/4 z 5%, a jeśli
    > 1/4, to czy sąd wzywał do uzupełnienia?).

    Koszty sądowe zgodnie z tą stroną:
    http://www.remitent.pl/jak-napisac-pozew-o-zaplate-w
    eksla-wzor/1047 czyli
    63pln
    Sąd nie wzywał do uzupełnienia opłaty

  • 8. Data: 2011-08-26 11:28:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 11:51, mcpc pisze:

    > Koszty sądowe zgodnie z tą stroną:
    > http://www.remitent.pl/jak-napisac-pozew-o-zaplate-w
    eksla-wzor/1047 czyli
    > 63pln
    > Sąd nie wzywał do uzupełnienia opłaty

    Czyli masz sprawę na wokandzie za cenę postępowania nakazowego. A czemu
    tak? Spytaj się na rozprawie.

    (w tej mojej sprawie, co sędzia się nie doliczyła odsetek, też mnie nie
    wzywali do dopłaty. Z kolei w sądzie w Pruszkowie jak zamiast
    nakazowego, to raczyli wydać upominawcze, to 2 razy mnie wzywali do
    dopłaty, bo za pierwszym razem ktoś policzył za mało o 15zł...).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-08-26 11:30:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 13:28, Liwiusz pisze:

> [...]
    > nakazowego, to raczyli wydać upominawcze, to 2 razy mnie wzywali do
    > dopłaty, bo za pierwszym razem ktoś policzył za mało o 15zł...).

    A, i dodam jeszcze, że w Pleszewie jest taki sędzia, który wyznaje chyba
    zasadę, że "weksel wekslem, ale sprawiedliwość musi być" i weksle daje
    od razu na wokandę :)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-08-28 10:24:26
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > A, i dodam jeszcze, że w Pleszewie jest taki sędzia, który wyznaje chyba
    > zasadę, że "weksel wekslem, ale sprawiedliwość musi być" i weksle daje od
    > razu na wokandę :)

    No to chyba o to tutaj chodzi:) Bo nie widzę ani jednej przesłani za
    wokandą!