  • 1. Data: 2011-08-25 19:42:26
    Temat: Przewod/swiatlowod TPsa przez prywatna dzialke :-)
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...pl>

    Witam;
    Tak sobie czytam i czytam grupe no i natrafilem na podobny problem do
    mojego.
    Probowalem kontaktowac sie z TPsa, ale nikt nic nie wie- poniewaz
    swiatlowod jest juz kilka dobrych lat w ziemi... Mojej ziemi !

    Okolo 5-6lat temu (nie moge sprecyzowac dokladnie poniewaz dzialka jest
    niezamieszkala i odwiedzam ja raz na rok badz rzedziej) TPsa zakopala
    doslownie przez sam srodek ogrodka swiatlowod + do tego studzienka betonowa
    (rowniez na srodku ogrodka) wystajaca nad ziemie okolo 60cm i srednicy
    okolo 60-70cm. Chcialem sie dowiedziec, kto dal na to zgode, ale nikt nic
    nie wie - samowolka...

    Zostawil bym sprawe w spokoju, gdyz nie kozystam teraz z domu tam
    znajdujacego sie, ale zachowanie TPsa w stosunku do mnie jest bulwersujace-
    w innym domu zglaszalem wielokrotnie uszkodzona linie telefoniczna,
    problemy z internetem, telefonem, trzaski, zasniedziale styki na kablach
    itd itd - olali mnie, mowiac ze nie maja czasu i wszystko jest poprawnie
    (pomimo, ze dzwoniac do BOK w ogole mnie nie rozumieli, ani ja ich) wiec
    teraz ja szukam jakiegos kruczka, ktory pozwoli mi na wydarcie od nich
    chocby miesiecznej oplaty abonamentowej telefon+internet (za wydzwonione
    impulsy juz sam bede placil) :-)

    Jak to rozegrac, by dostac jakies zadoscuczynienie od tej krwiozerczej
    korporacji?

    Roger(OS)

  • 2. Data: 2011-08-26 14:14:33
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 25-08-2011 o 21:42:26 Roger(OS) <s...@z...pl> napisał(a):

> [...]
    > (rowniez na srodku ogrodka) wystajaca nad ziemie okolo 60cm i srednicy
    > okolo 60-70cm. Chcialem sie dowiedziec, kto dal na to zgode, ale nikt nic
    [...]
    > Jak to rozegrac, by dostac jakies zadoscuczynienie od tej krwiozerczej
    > korporacji?

    Na pocztek wejsc na sieciowe Ksiegi Wieczyste i sprawdzic czy przypadkiem
    kabel nie jest
    wpisany do KW. Pozniej na uoewnic sie iz faktycznie nie ma jakiejs zgody.
    Jak nie ma to poleconym za potwierdzenim odbioru wezwac do zakonczenia
    bewzumownego korzystania z nieruchomosci oraz wyznaczyc termin na
    usuniecie. Dodac iz
    w przypadku nieusuniecia wynajmnie sie firme, ktora kabel usunie na ich
    koszt co wiaze sie
    rozniez z jego uszkodzeniem.
    Podac kontakt i czekac.

    leon
    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem

  • 3. Data: 2011-08-26 14:45:18
    Od: "emeryt" <e...@o...pl>

    >Dodac iz
    >w przypadku nieusuniecia wynajmnie sie firme, ktora kabel usunie na ich
    >koszt co wiaze sie
    >rozniez z jego uszkodzeniem.

    1) zakładając, że ktoś kiedyś wyraził zgodę na ten kabel, to w przypadku
    uszkodzenia przez właściciela działki - powiedzmy jakiś wykop, kto pokrywa
    koszty. Rozumiem, że własciciel działki, czy może to zależy od umowy?

    2)zakładając, że kabel został położony bezprawnie, czyli oficjalnie
    właściciel działki nic o nim nie wie. Czy może pewnego pięknego dnia przyjść
    z łopatą i wykopać sobie ten kabel, samodzielnie rozwalić studzienkę
    betonową,
    bez uprzedzania operatora? On się nie zna cóż to w ziemi leży, czego tam być
    nie powinno.

    3)zakładając, że kabel został połozony bezprawnie, czy właściciel działki
    może bez uprzedzania operatora wynająć firmę, usunąc kabel i wysłac faktury?
    Przez słowo może, rozumiem, że prawnie obciązy kosztami operatora, bo wysłać
    bezkarnie może zapewne każde pismo w którym nie ma zawartych obelg :-).

    pzdr
    E.

  • 4. Data: 2011-08-26 19:02:19
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 26-08-2011 o 16:45:18 emeryt <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > pokrywa
    > koszty. Rozumiem, że własciciel działki, czy może to zależy od umowy?

    wlasciciel dzialki pod warunkiem iz kabel polozony zgodnie z mapka

> [...]
    > betonową,
    > bez uprzedzania operatora? On się nie zna cóż to w ziemi leży, czego tam

    Jezeli jest od lat i studzienka tez to trudno sie wymigac niewiedza

> [...]
    > wysłać
    > bezkarnie może zapewne każde pismo w którym nie ma zawartych obelg :-).

    Najpierw musi wezwac do zaprzestania bezumownego korzystania

    leon

  • 5. Data: 2011-08-27 06:14:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Aug 2011, Roger(OS) wrote:

> [...]
    > (rowniez na srodku ogrodka) wystajaca nad ziemie okolo 60cm i srednicy
    > okolo 60-70cm. Chcialem sie dowiedziec, kto dal na to zgode, ale nikt nic

    Hm... tak wg gołej litery przepisu, właśnie postawienie owych
    studzienek i słupków kieruje w stronę przypilnowania
    zasiedzenia:
    _117.html
    +++
    art. 292
    Służebnoœć gruntowa może być nabyta przez zasiedzenie tylko w wypadku,
    gdy polega na korzystaniu z trwałego i widocznego urzšdzenia.
    Przepisy o nabyciu własnoœci nieruchomoœci przez zasiedzenie
    stosuje się odpowiednio.
    ---

    Ale to oczywiście czasy 20/30 lat, nie 5 :)

    pzdr, Gotfryd