  • 1. Data: 2011-08-24 20:05:57
    Temat: Umowa przedwstępna ze spółdzielnią mieszkaniową
    Od: pawsie <p...@g...com>

    Mam do państwa prośbę o interpretacje prawna następującej sytuacji.
    Podpisałem umowę przedwstępną ze spółdzielnią mieszkaniową na budowę
    mieszkania. W umowie był podany wstępny koszt 1 m2 powierzchni
    uzytkowej, wstępny wkład budowlany stanowiący koszt budowy (metraz x
    cena za m2 x 1,02). Jest zastrzezenie ze koszt budowy moze ulec
    zmianie nie moze jednak przekroczyc 5%.
    W calej umowie nie ma mowy o piwnicy. Nawet o tym ze wchodzi albo nie
    wchodzi w skład mieszkania. I teraz pytanie.

    Czy spółdzielnia może w umowie właściwej kazać mi ekstra zapłacić
    (8.000 zl) za piwnicę. Czy jest to podstawą do niepodpisania umowy
    końcowej z winy spółdzielni - zmiana warunków umowy.

    Zgory dziekuję za państwa opinie.

  • 2. Data: 2011-08-24 20:16:19
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-08-24 22:05, pawsie pisze:

> [...]
    > (8.000 zl) za piwnicę. Czy jest to podstawą do niepodpisania umowy
    > końcowej z winy spółdzielni - zmiana warunków umowy.

    Chcesz się wycofać z umowy, czy tylko nie płacić za piwnicę?
    Wklej gdzieś całość tej umowy (wymaskowawszy dane identyfikujące), to
    może będzie się komuś chciało poczytać i coś poradzić.

    (Tak na oko, to piwnica nie jest częścią mieszkania i można jej nie
    mieć, więc możesz im zaproponować pójście za róg i zrobienie sobie
    dobrze własnoręcznie.)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2011-08-24 20:54:49
    Od: pawsie <p...@g...com>

    > Chcesz si wycofa z umowy, czy tylko nie p aci za piwnic ?
    > Wklej gdzie ca o tej umowy (wymaskowawszy dane identyfikuj ce), to
    > mo e b dzie si komu chcia o poczyta i co poradzi .

    Glupio by bylo zrezygnowac z piwnicy, bo mowili jak zawieralem umowe
    ze bedzie i co tu duzo mowic przydalaby sie.
    Natomiast z drugiej strony placic tyle za piwnice to delikatnie mowiac
    przegiecie i naciagactwo. Tym bardziej ze nic o tym nie wspomnieli
    wczesniej, bo chyba bym sie nie zdecydowal.

  • 4. Data: 2011-08-24 21:11:40
    Od: pawsie <p...@g...com>

    linki do stron umowy:
    str1: http://imageshack.us/photo/my-images/98/dsc00001sz.j
    pg/
    str2: http://imageshack.us/photo/my-images/685/dsc00002sf.
    jpg/
    str3: http://imageshack.us/photo/my-images/607/dsc00003s.j
    pg/

  • 5. Data: 2011-08-24 21:41:01
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-08-24 23:11, pawsie pisze:
    > linki do stron umowy:
> [...]

    Debilu spoldzielnia to tez i ty ale chyba w tym wypadku dajesz dupy
    jakiemus tworowi spoldzelniopodobnemu ktory bedzie cie dymal na kazdym
    kroku.

  • 6. Data: 2011-08-24 21:43:17
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-08-24 23:11, pawsie pisze:
> [...]

    O piwnicy nic nie ma, czyli jej brak nie stanowi naruszenia warunków umowy.

  • 7. Data: 2011-08-24 22:03:04
    Temat: Re: Umowa przedwstepna ze spóldzielnia mieszkaniowa
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Uzytkownik "pawsie" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    w.googlegroups.com...
    > linki do stron umowy:
> [...]

    w umowie jest napisane ze jestes czlonkiem spóldzielni. a wiec oprócz umowy
    obowiazuje cie statut a tam prawa i obowiazki czlonka.
    wyglada to mniej wiecej tak, ze spóldzielnia ma prawo naliczac, a ty masz
    obowiazek placic.
    tego mykz piwnica nie znalem, ale bylem w bardzo podobnej sytuacji. W 1994
    zawarlem umowe na budowe mieszkania ze srodków wlasnych
    i przyjecie w poczet czlonków. Zasady byly podobne, cena metra i klauzula o
    5 %, bo wieksze róznice musieli aneksowac.
    Podpisalem umowe i jeden aneks. A na koniec bylo jeszcze rozliczenie
    ostateczne z cena ok 30% wieksza niz w umowie.
    Nie wspomne ze rok sie przesunelo oddanie do uzytku. Mieszkania zostaly
    oddane, wszyscy dostali klucze, spora czesc nie podpisala oswiadczeniu o
    akceptacji rozliczenia koncowego. Na 128 mieszkan ponad 100 nei chcialo
    placic tego haraczu , a w zasadzie niegospodarnosci spóldzielni za nasza
    kase.
    Spóldzielnia straszyla, namawiala, rozkladala na raty i próbowala sro
    tysiecy inncyh sztuczek bo zaskarzylismy to rozliczenie.
    Caly przewód sadowy szedl w kierunku prawa spóldzielczego wlasnie. Jestes
    czlonkiem, to masz placic, a jak ci ise zarzad nie podoba to go zmien.
    Byl dylemat, czy za przekroczenie limitu na bloku maja placic mieszkancy
    bloku czy calej spóldzielni.
    Sprawa doszla az do sadu najwyzszego ( na kazdym kolejnym etapie zawsze bylo
    180 stopni zmiana interpretacji.
    Jako mieszkaniec bloku bylem zainteresowany rozlozeniem kosztów na
    wszystkich, ale oczywiscie rozumiem reszte spóldzielców ze im sie to nie
    podobalo.
    Bo wiadomo bylo ze prezes ze swojej pensji tego nie zaplaci.
    Sprawa ciagnea sie 5 lat, prawie wszsycy w miedzyczasie zawarli ugode ze
    spóldzielnia. A wyrok na koniec byl korzystny dla inwestorów.
    Sad stanla ostatecznie na stanowisku, ze umowwe zawierala spóldzielnia z
    prywatnymi osobami, którzy stali sie czlonkami dopiero pózniej.

    Twoja sytuacja jest jednak inna. I niestety nic nie wskórasz. Chcesz
    piwnice, to plac. Ni chcesz, badz pewny ze znajda nabywce.

    macso

  • 8. Data: 2011-08-24 23:03:41
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-24 22:54, pawsie pisze:

> [...]
    > przegiecie i naciagactwo. Tym bardziej ze nic o tym nie wspomnieli
    > wczesniej, bo chyba bym sie nie zdecydowal.

    To dziwne, bo u mnie piwnica przypisana jest do mieszkania, nie było
    żadnych dodatkowych opłat. Piwnic nie mają tylko "kawalerki".

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-08-24 23:08:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/24/2011 3:54 PM, pawsie wrote:

    > Glupio by bylo zrezygnowac z piwnicy, bo mowili jak zawieralem umowe
    > ze bedzie i co tu duzo mowic przydalaby sie.

    No i jest. tak jak mowili. tylko ze nikt nie mowil, ze bedzie za darmo.
    Możesz sobie ja kupić jak obiecali.

  • 10. Data: 2011-08-25 04:08:35
    Od: pawsie <p...@g...com>

    On 24 Sie, 23:41, Jerzy Dombczak <j...@o...eu> wrote:

    > Debilu spoldzielnia to tez i ty ale chyba w tym wypadku dajesz dupy
    > jakiemus tworowi spoldzelniopodobnemu ktory bedzie cie dymal na kazdym
    > kroku.

    Czyli nie pozostaje nic innego jak upublicznic dane spoldzielni ku
    przestrodze dla innych dodatkowo moze znajde kogos nabitegow butelke.
    Jak to mowia w jednosci sila ;).