-
1. Data: 2007-01-29 23:55:32
Temat: Gwarancja, a niezgodność z umową
Od: m...@o...pl
Witam,
mam problem z klientem, który oddał sprzęt do naprawy z tytułu
gwarancji.
Sprzęt został naprawiony w terminie jednak klient odmówił odebrania
sprzętu z naprawy gwarancyjnej twierdząc, że niedługo kończy się
gwarancja, sprzęt się znów zepsuje i zostanie "na lodzie".
Sytuacja z początku listopada 2006.
13 listopada dostałem pismo o tym, że klient żąda wymiany sprzętu na
nowy wolny od wad z tytułu niezgodności z umową...
W sumie wszystko byłoby ok dla mnie, gdyby nie to, że nie dostał On
odpowiedzi w ciągu 14 dni, a późniejszym terminie. Czyli zgodnie z
(art. 8 ust. 3). "przyznałem racje" klienowi i uznałem jego roszczenia
za uzasadnione, ale... właśnie
1. Czy jeśli klient nie odebrał sprzętu z naprawy gwarancyjnej, to ma
prawo zmienić tryb na "niezgodność z umową" bez mojej oficjalnej
zgody?
2. Czy jeśli klient wysłał ponownie pismo, z zapisem "w związku z
brakiem odpowidzi na pismo z dnia... oczekuję na odpowiedź do dnia ...
pisemnie lub telefonicznie" i taką odpowiedź dostał, to automatycznie
poprzedni brak odpowiedzi jest nieważny??
Sprawa dotyczy notbooka na niemałe pieniądze i mam wrażenie, że osoba
ta stara się wykorzystać sytuacje i to, ze nie dostała odp. w ciągu
14dni ;/
Pozdrawiam i proszę o pomoc,
Paweł 'MonteR'
-
2. Data: 2007-01-30 00:08:44
Temat: Re: Gwarancja, a niezgodność z umową
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:1170114931.986438.25920@a75g2000cwd.googlegroup
s.com...
Moim zdaniem z tytułu niezgodności towaru z umową można reklamować tylko nie
działające urządzenie. Jak rozumiem w chwili złożenia tej reklamacji urządzenie
działało. A więc upierał bym się, że to nie było zgłoszenie reklamacyjne w
rozumieniu przepisu, a więc nie biegnie termin 14-to dniowy, a jakieś tam
oświadczenie woli klienta o zmianie jego poglądu na złożoną reklamację.
Jak klient może reklamować sprawne urządzenie, którego w dodatku nie ma. Powołał
bym się w odpowiedzi art. 5 kc, podnosząc, że społeczno-gospodarczym
przeznaczeniem prawa do reklamowania niezgodnego z umową produktu jest
dochodzenie roszczeń z tytułu niesprawnego urządzenia, zaś w chwili złożenia
reklamacji urządzenie było sprawne. Poza tym pismo klienta nie jest zgłoszeniem
reklamacyjnym (bez względu na jego tytuł), bowiem nie taki jest jego charakter.
-
3. Data: 2007-01-30 04:05:22
Temat: Re: Gwarancja, a niezgodność z umową
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 29.01.2007 m...@o...pl <m...@o...pl> napisał/a:
> mam problem z klientem, który oddał sprzęt do naprawy z tytułu
> gwarancji.
> Sprzęt został naprawiony w terminie jednak klient odmówił odebrania
> sprzętu z naprawy gwarancyjnej twierdząc, że niedługo kończy się
> gwarancja, sprzęt się znów zepsuje i zostanie "na lodzie".
> Sytuacja z początku listopada 2006.
> 13 listopada dostałem pismo o tym, że klient żąda wymiany sprzętu na
> nowy wolny od wad z tytułu niezgodności z umową...
>
> W sumie wszystko byłoby ok dla mnie, gdyby nie to, że nie dostał On
> odpowiedzi w ciągu 14 dni, a późniejszym terminie. Czyli zgodnie z
> (art. 8 ust. 3). "przyznałem racje" klienowi i uznałem jego roszczenia
> za uzasadnione, ale... właśnie
> 1. Czy jeśli klient nie odebrał sprzętu z naprawy gwarancyjnej, to ma
> prawo zmienić tryb na "niezgodność z umową" bez mojej oficjalnej
> zgody?
Co do zasady MZ ma prawo i uważam, że niedotrzymanie terminu 14-dniowego
jest tu uznaniem roszczenia. Reklamacja z tyt. niezgodności dotyczy wady
istniejącej w momencie wydania towaru, a nie jest to koniecznie tożsame z
wadą która się ujawni w treakcie ekspolatacji. Innymi słowy konsument może
mieć twierdzić, że produkt posiada wadę która powoduje, że np. notorycznie
coś się tam "przepala" choć doszło jedynie do n-1 przepaleń. I teraz Ty
miałbyś takie pole manewru: jeśli upłynęło 6 miesięcy, to mógłbyś zażądać
dowodu na istnienie tej wady, plus zawsze mógłbyś podnieść sprawę zmian w
produkcie dokonanych w czasie naprawy gwarancyjnej co stawia pod znakiem
zapytania odpowiedzialność sprzedawcy. Ale się nie odniosłeś, więc po
ptokach.
> 2. Czy jeśli klient wysłał ponownie pismo, z zapisem "w związku z
> brakiem odpowidzi na pismo z dnia... oczekuję na odpowiedź do dnia ...
> pisemnie lub telefonicznie" i taką odpowiedź dostał, to automatycznie
> poprzedni brak odpowiedzi jest nieważny??
MZ poprzedni termin jest ważny.
> Sprawa dotyczy notbooka na niemałe pieniądze i mam wrażenie, że osoba
> ta stara się wykorzystać sytuacje i to, ze nie dostała odp. w ciągu
> 14dni ;/
I słusznie prawdę mówiąc. Po to ten termin jest aby konsument nie czekał w
nieskończonośc aż sprzedawca raczy mu odpowiedzieć.
--
Marcin
-
4. Data: 2007-01-30 04:30:30
Temat: Re: Gwarancja, a niezgodność z umową
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 29.01.2007 m...@o...pl <m...@o...pl> napisał/a:
> mam problem z klientem, który oddał sprzęt do naprawy z tytułu
> gwarancji.
> Sprzęt został naprawiony w terminie jednak klient odmówił odebrania
> sprzętu z naprawy gwarancyjnej twierdząc, że niedługo kończy się
> gwarancja, sprzęt się znów zepsuje i zostanie "na lodzie".
> Sytuacja z początku listopada 2006.
> 13 listopada dostałem pismo o tym, że klient żąda wymiany sprzętu na
> nowy wolny od wad z tytułu niezgodności z umową...
>
> W sumie wszystko byłoby ok dla mnie, gdyby nie to, że nie dostał On
> odpowiedzi w ciągu 14 dni, a późniejszym terminie. Czyli zgodnie z
> (art. 8 ust. 3). "przyznałem racje" klienowi i uznałem jego roszczenia
> za uzasadnione, ale... właśnie
> 1. Czy jeśli klient nie odebrał sprzętu z naprawy gwarancyjnej, to ma
> prawo zmienić tryb na "niezgodność z umową" bez mojej oficjalnej
> zgody?
Co do zasady MZ ma prawo i uważam, że niedotrzymanie terminu 14-dniowego
jest tu uznaniem roszczenia. Reklamacja z tyt. niezgodności dotyczy wady
istniejącej w momencie wydania towaru, a nie jest to koniecznie tożsame z
wadą która się ujawni w treakcie ekspolatacji. Innymi słowy konsument może
twierdzić, że produkt posiada wadę która powoduje, że np. notorycznie
coś się tam "przepala" choć doszło jedynie do n-1 przepaleń. I teraz Ty
miałbyś takie pole manewru: jeśli upłynęło 6 miesięcy, to mógłbyś zażądać
dowodu na istnienie tej wady, plus zawsze mógłbyś podnieść sprawę zmian w
produkcie dokonanych w czasie naprawy gwarancyjnej co stawia pod znakiem
zapytania odpowiedzialność sprzedawcy. Ale się nie odniosłeś, więc po
ptokach.
> 2. Czy jeśli klient wysłał ponownie pismo, z zapisem "w związku z
> brakiem odpowidzi na pismo z dnia... oczekuję na odpowiedź do dnia ...
> pisemnie lub telefonicznie" i taką odpowiedź dostał, to automatycznie
> poprzedni brak odpowiedzi jest nieważny??
MZ poprzedni termin jest ważny.
> Sprawa dotyczy notbooka na niemałe pieniądze i mam wrażenie, że osoba
> ta stara się wykorzystać sytuacje i to, ze nie dostała odp. w ciągu
> 14dni ;/
I słusznie prawdę mówiąc. Po to ten termin jest aby konsument nie czekał w
nieskończonośc aż sprzedawca raczy mu odpowiedzieć.
--
Marcin
-
5. Data: 2007-01-30 07:17:29
Temat: Re: Gwarancja, a niezgodność z umową
Od: m...@o...pl
zapomniałem dopisać, ale to chyba niewiele zmieni...
a więc tak, notebook miał 12 miesięcy gwarancji... w tym czasie
została wymieniona płyta główna, na którą ponownie klient dostał 12
miesięcy gwarancji...
Cały notebook był już po gwarancji, gdy owa nieszczęsna płyta główna
uległa uszkodzeniu ponownie...
Notek poszedł do serwisu, gdzie płyta została naprawiona, a klient
odmówił przyjęcia towaru z serwisu.
Co do potwierdzenia, jest taki problem że... nie ma tego na piśmie, co
do drogi telefonicznej, też nie jestem pewien ;/ to bylo początkiem
listopada.
Ustnie został na 100% poinformowany, ale świadków poza mną, kolegą z
pracy i ową osobą - brak ;/
>> Sprawa dotyczy notbooka na niemałe pieniądze i mam wrażenie, że osoba
>> ta stara się wykorzystać sytuacje i to, ze nie dostała odp. w ciągu
>> 14dni ;/
>
> I słusznie prawdę mówiąc. Po to ten termin jest aby konsument nie czekał w
> nieskończonośc aż sprzedawca raczy mu odpowiedzieć.
Problem polega na wejściu w pół-prywatne stostunki z tą osobą i
załatwianiu części spraw ustnie ;/
Jeśli to co napisałem powyżej odnośnie gwarncji, ma jakieś znacznie,
prosiłbym o odpowiedź ;-)
Chociaż mimo wszystko uważam, że skończy się na nowym notebooku dla
klienta :(
Pozdrawiam,
MonteR
-
6. Data: 2007-01-30 07:49:08
Temat: Re: Gwarancja, a niezgodność z umową
Od: g...@p...onet.pl
A nie jest to przypadkiem tak, ze klient ma prawo skożystać albo z
niezgodności tow. z umową albo z gwarancji.
Skorzystał z gwarancji. Sprzęt był naprawiany i naprawiony. I myślę, że tutaj
nie ma zastosowania okres 14 dniowy tylko taki jaki jest określony w gwarancji.
Potem mu się odwidziało i sprawny (nap[rawiony) sprzet reklamuje z tytułu
niezg. z umową. Myślę, że w tym przypadku nie ma takiego prawa.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2007-01-30 08:03:48
Temat: Re: Gwarancja, a niezgodność z umową
Od: "Bibeck" <bibeck[wytnij_to]@op.pl>
jest duzo na ten temat na stronach federacji konsumentow
jezeli klient wybral jako forme naprawy warancje, to pozniej nie moze sie
powolywac na niezgodnosc towaru z umowa..
pozdrawiam
Bartek
-
8. Data: 2007-01-30 10:12:47
Temat: Re: Gwarancja, a niezgodność z umową
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 30.01.2007 Bibeck <bibeck> napisał/a:
> jest duzo na ten temat na stronach federacji konsumentow
> jezeli klient wybral jako forme naprawy warancje, to pozniej nie moze sie
> powolywac na niezgodnosc towaru z umowa..
Tak, w obrębie tej samej reklamacji (lub w sytuacji podanej przeze mnie
wcześniej). Pytanie czy ta reklamacja się już zakończyła z naprawą czy
zakończy się z odbiorem. Prawdę mówiąc nie wiem. Jeśli to drugie, to może
i dla wątkotwórcy jest jakaś nadzieja :)
--
Marcin
-
9. Data: 2007-01-30 11:14:07
Temat: Re: Gwarancja, a niezgodność z umową
Od: m...@o...pl
On 30 Sty, 11:12, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
> Pytanie czy ta reklamacja się już zakończyła z naprawą czy
> zakończy się z odbiorem. Prawdę mówiąc nie wiem. Jeśli to drugie, to może
> i dla wątkotwórcy jest jakaś nadzieja :)
> Marcin
Firma zdecydowała w porozumieniu z radcą prawnym, że odpuszcza i
zaproponuje klientowi notebooka o takich samych lub lepszych
parametrach. Ja się niezgadzam z tym i twierdzę, że radca idzie na
łatwizne i mówi, że nie mamy żadnych szans, ale co tam... ja się nie
znam ;-)
Pozdrawiam i dziękuję za otrzymane odpowiedzi. Dzięki nim wiem więcej
zarówno o moich prawach jak i obowiązkach ;-)
-
10. Data: 2007-01-30 16:16:29
Temat: Re: Gwarancja, a niezgodność z umową
Od: akala <a...@a...com>
Dnia 30 Jan 2007 03:14:07 -0800, m...@o...pl napisał(a):
> On 30 Sty, 11:12, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
>> Pytanie czy ta reklamacja się już zakończyła z naprawą czy
>> zakończy się z odbiorem. Prawdę mówiąc nie wiem. Jeśli to drugie, to może
>> i dla wątkotwórcy jest jakaś nadzieja :)
>> Marcin
>
> Firma zdecydowała w porozumieniu z radcą prawnym, że odpuszcza i
> zaproponuje klientowi notebooka o takich samych lub lepszych
> parametrach. Ja się niezgadzam z tym i twierdzę, że radca idzie na
> łatwizne i mówi, że nie mamy żadnych szans, ale co tam... ja się nie
> znam ;-)
>
> Pozdrawiam i dziękuję za otrzymane odpowiedzi. Dzięki nim wiem więcej
> zarówno o moich prawach jak i obowiązkach ;-)
zamień się rolami z tym "natrętem" a zrozumiesz wtedy wszystko
akala